اخبار تکنولوژی

با این تکنولوژی باتری های تلفن همراه در لحظه کاملا شارژ خواهند شد!

باتری نسل نو، ظرفیت باتری

مهندسان دانشکده Drexel موفق به ساخت نوعی باتری شده اند که می تواند در لحظه شارژ شود!

۰

مهندسان دانشکده Drexel موفق به ساخت نوعی باتری شده اند که می تواند در لحظه شارژ شود!

مهندسین دانشگاه Drexel پس از مدت ها تلاش و آزمون و خطا موفق به ساخت باتری هوشمند شدند که به سرعت شارژ میشود. این باتری از ماده ای به نام MXene ساخته شده که خاک رسانا نیز نامیده میشود. از ویژگی های این ماده این است که: آب‌دوست و چکش خوار بوده و میتوان آن را به اشکالی گوناگون در آورد و سوم اینکه ظرفیت خازنی بالا تا ۹۰۰ فاراد بر سانتیمتر مکعب را دارا میباشد.

تلاش های روزافزون برای ساخت باتری های بهینه و بهتر، از زمان ساخت اولین باتری در ۲۰۰ سال پیش توسط آلساندرو ولتا، تا به امروز ادامه داشته است و میشود گفت که در حال حاضر پژوهشگران دانشکده‌ی مهندسی Drexel  گامی بزرگ را در این زمینه برداشته اند.

یوری گوگوتزی (Youry Gootsi) پژوهشگر ارشد دانشکده مهندسی Drexel میگوید:”ما موفق به شارژ الکترودهای بسیار کوچک MXene در ۱۰ ثانیه شدیم. این مهم به وسیله‌ی خاصیت رسانایی بسیار بالای MXene ممکن است. این ویژگی، راه را برای ساخت دستگاه های ذخیره کننده انرژی که تنها در چند ثانیه شارژ و تخلیه شود و همچنین انرژی را بیشتر از خازن های حال حاضر ذخیره کند هموار میسازد.”

MXene سال ۲۰۱۱ کشف شده است و ماده ی جدیدی نیست، اما در هر صورت امکان استفاده تجاری از این تکنولوژی در حال حاضر وجود ندارد. گوشی های همراهی که در چند سال آینده وارد بازار خواهند شد ممکن است که به سرعت شارژ شوند، همچنین میتوان تصور استفاده از این باتری ها را در ساخت اتومبیل هایی که با برق کار میکنند را داشت.

دکتر گوگوتزی ادامه میدهد که:” اگر ما موفق به استفاده‌ی از این باتری ها در ابعاد کوچک شویم، میتوان گفت باتری هایی را ساخته ایم که عمری بسیار بیشتر از باتری های امروزی خواهند داشت و به جای اینکه در عرض چند ساعت شارژ شوند تنها در حد چند ثانیه یا چند دقیقه شارژ می شوند و میتوان از آنها در ساخت تلفن های همراه، لپ تاپ و اتومبیل ها استفاده کرد.”

پیش بینی میشود که بتوان تکنولوژی شارژ فوری را در سال ۲۰۲۰ در ساخت تلفن های همراه به کار برد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا