دانستنی‌های سلامتی

خواص پوست هندوانه را بدانید و دیگر آن را دور نریزید!

خواص پوست هندوانه

احتمالاً شما نیز جزء کسانی هستید که پس از خوردن هندوانه پوست آن را دور می‌اندازند. اما ما قرار است در این مقاله در نت‌نوشت با معرفی خواص پوست هندوانه به شما نشان دهیم که این کار اشتباه است تا از این پس این ماده را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۳+

احتمالاً شما نیز جزء کسانی هستید که پس از خوردن هندوانه پوست آن را دور می‌اندازند. اما ما قرار است در این مقاله در نت‌نوشت با معرفی خواص پوست هندوانه به شما نشان دهیم که این کار اشتباه است تا از این پس این ماده را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: خواص روغن هسته هندوانه را دست کم نگیرید!

ارزش غذایی پوست هندوانه

پوست هندوانه، نه تنها خوراکی است بل از مواد مغذی بسیاری نیز برخوردار می‌باشد. در واقع این قسمت از هندوانه نه تنها همان مواد مغذیِ خودِ هندوانه را دارست بلکه مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی، ویتامین‌ها و ترکیبات فعال در آن وجود دارند.

پوست هندوانه در عین آن که از کالری اندکی برخوردار است، اما سرشار از ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B6، پتاسیم و روی است. افزون بر این، مقادیر زیادی کلروفیل، سیترولین، لیکوپن، اسیدهای آمینه، فلاونوئیدها و … در این قسمت از هندوانه وجود دارند.

بیشتر بخوانید: خواص هندوانه : سوپرمیوه‌ای برای جلوگیری از فشار خون ، انواع سکته و سرطان !

خواص پوست هندوانه

خواص پوست هندوانه

خواص پوست هندوانه

۱- مراقبت از پوست:

یکی از خواص پوست هندوانه این است که با توجه به مقادیر زیاد لیکوپن و فلاونوئیدهایی که در پوست هندوانه وجود دارند و همچنین به سبب وجود آنتی اکسیدان‌های موجود در آن، که می‌توانند موجب کاهش اثرات رادیکال‌های آزاد و کاهش استرس اکسیداتیو شوند، می‌توان گفت پوست هندوانه برای پوست بدن مفید بوده و موجب از میان رفتن لکه‌ها و چین و چروک پوست می‌شود.

بیشتر بخوانید: خواص دانه پاپایا : دانه‌های این میوه آنقدر ارزشمند است که از نخوردنش پشیمان می‌شوید!

۲- کاهش فشار خون:

یکی دیگر از خواص پوست هندوانه این است که پوست هندوانه سرشار از پتاسیم است و می‌تواند به مثابه‌ی یک وازیدولاتور موجب کاهش فشار خون شده و نتیجتاً کاهش خطر ابتلا به تصلب شرایین و سایر بیماری‌های قلبی- عروقی را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: خواص موز سوپر میوه‌ای شگفت‌انگیز که در حقش کم‌لطفی می‌کنیم

۳- تقویت سیستم ایمنی:

یک قسمت از پوست هندوانه، یعنی یک فنجان از آن، می‌تواند ۳۰ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به ویتامین C را برطرف سازد. از آن جا که ویتامین C نقش مهمی در تولید گلبول‌های سفید دارد، می‌توان گفت که مصرف پوست هندوانه موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

بیشتر بخوانید: خواص زغال اخته برای فشار خون و درمان ضعف حافظه و سایر بیماری ها

۴- کاهش وزن:

پوست هندوانه از کالری بسیاری اندکی برخوردار است و در عین حال به سبب دارا بودن مقدار فیبر فراوان می‌تواند موجب احساس سیری و پری شده و میل به خوردن غذا را کاهش دهد. افزون بر این از طریق افزایش سرعت متابولیسم بدن نیز می‌تواند در چربی سوزی مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید: خواص توت فرنگی و هر آن چه باید در باره توت فرنگی بدانید

۵- بهبود میل جنسی:

از خواص پوست هندوانه بهبود عملکرد و میل جنسی است. در واقع پوست هندوانه موجب می‌شود که جریان خون بهتر به آلت تناسلی برسد و در نتیجه میل جنسی  و به تبع عملکرد جنسی افزایش یابد. 

بیشتر بخوانید: خواص پوست پرتقال : پوست پرتقال این‌ همه فواید شگفت انگیز دارد، هرگز آن را دور نریزید

۶- بیماری‌های مزمن:

یکی دیگر از خواص پوست هندوانه این است که لیکوپن و سیترولین موجود در این پوست با مبارزه با رادیکال‌های آزاد موجب خنثی شدن اثرات آن‌ها می‌شوند، پیش از آن که بتوانند بیماری‌های مزمن را سبب شوند.

بیشتر بخوانید: خواص آب هندوانه : آب هندوانه بخورید تا این همه خاصیت را به بد‌تان تقدیم کنید!

بیشتر بخوانید: خواص پوست میوه ها را دست کم نگیرید

بیشتر بخوانید: خواص پوست لیمو ترش شگفت زده تان می کند

بیشتر بخوانید: خواص پوست موز برای سلامتی : پوست موز را هرگز دور نیندازید

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا