دانستنی‌های سلامتی

با فرآیند بازسازی پوست بدن و جوان سازی پوست صورت آشنا شوید!

بازسازی پوست بدن و جوان سازی پوست

روند پیری در تمام بدن شما اتفاق می افتد اما شما می توانید سلولهای بیشتری را جوان نگه دارید و با این کار سن جوانی خود را افزایش دهید

۱+

بالا رفتن سن و پیری عارضه ای است که هر انسان به آن دست پیدا می کند اما آیا جوان سازی پوست و بازسازی پوست بدن امکان دارد؟ چه دوست داشته باشید و چه نه مسن می شوید و تریلیون ها سلول در بدن شما فرسوده خواهند شد. عوامل بسیاری در مسن شدن شما دخیل هستند که می توانید آنها را بشناسید و از پیری زودرس جلوگیری کنید. آب و هوا، روشهای زندگی روزمره، استرس و عوامل بسیاری در پیری شما به خصوص پیری پوست دخیل هستند.

بیشتر بخوانید: چگونه روغن زیتون برای پوست صورت معجزه ‌می‌کند؟

بیشتر بخوانید: جلوگیری از پیر شدن دست ،گردن و آرنج‌ با چند روش عالی و ساده!

بازسازی پوست بدن و جوان سازی پوست و توقف پیری پوست

در ساختمان سلول های پوست شما فیبرهایی وجود دارد که با بالا رفتن سن این فیبرها کم کم نابود می شوند. از بین رفتن این فیبرها می تواند حالات چروکیده و پیری را در پوست شما ایجاد کند. دانشمندان در حال ساخت سلول هایی از پوست برای جوان سازی پوست هستند. با به وجود آوردن سلول های جدید پوست می توان عمل جوان سازی پوست را به راحتی انجام داد. می توان با اضافه کردن پرکننده های بیشتر یا همان فیبرها در اطراف سلول های جدید از پیری پوست جلوگیری به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: خواص زغال چوب برای پوست شگفت‌زده‌تان خواهد کرد!

بیشتر بخوانید: ویتامین های مخصوص پوست صورت را بشناسید!

ساختار پوست

بازسازی پوست بدن و جوان سازی پوست

بازسازی پوست بدن و جوان سازی پوست

پوست انسان از فیبرهای بسیار ریز کلاژن تولید شده است. با گذشت زمان سن پوست بالا رفته و پوست دچار از بین رفتن این فیبرهای کوچک می شود. هر میزان هم که از کلاژن های خوراکی یا موضعی استفاده کنید باز هم این فیبرها خالی پر نخواهد شد. این داروهای خوراکی و موضعی جهت پر کردن فضاهای خالی کلاژن ها تنها قسمتی از سلول های مرده را جبران خواهد کرد. این اتفاق در هر بافت دیگری در بدن ممکن است رخ دهد. اما تزریق سلول های جدید در لا به لای پوست کهنه می تواند سبب تولید سلولهای نو شود. که خود سلولها روند فیبر سازی و تولید کلاژن را به عهده می گیرند.

نور خورشید یا به طور کلی نور دیدگی در نواحی از پوست که دائما در معرض نور هستند سبب سرعت از بین رفتن سلولها خواهد شد. نورهای مستقیم و یا قرار گرفتن در معرض نور فرابنفش سرعت شکستن کلاژن را افزایش می دهد. هنگامی که عملیات جوان سازی پوست صورت می گیرد. پوست دور از نورهای طبیعی و یا فرابنفش قرار می گیرد تا کلاژن ها به راحتی در فیبرها و جاهای خالی تولید شوند.

نزدیک به سه ماه فیبروپلاست شروع به تولید ژن مربوط به کلاژن می کند. و به این ترتیب پوست رشد کرده و ضخیم تر می شود. رگهای خونی فعالیت بیشتری خواهند داشت و سلولهای آسیب دیده بیشتر تغذیه می کنند. این دسته از بازسازی ها در همه جای بدن قابل استفاده نخواهد بود.

این نوع درمان بیشتر جهت قسمت هایی از پوست که آسیب دیده اند و نازک شده اند مورد استفاده قرار می گیرد. دانشمندان بسیاری در تلاشند که سلول های مرده بدن انسان از جمله پوست را به نوعی بازسازی کنند که بتوان به راحتی جایگزین کرد.

اما جوان سازی پوست به راحتی امکان پذیر نیست. شاید روزی علم چنان پیشرفت کند که در صورت آسیب دیدن هر قسمت از بدن با تزریق سلولها مرده آن را دوباره احیا کرد.

بیشتر بخوانید: درمان اگزما با آلوئه ورا و سایر راهکارهای خانگی

بیشتر بخوانید: خواص روغن کرچک برای مو و پوست

بیشتر بخوانید: کرم دور چشم طبیعی برای محافظت از پوست و جلوگیری از چین و چروک دور چشم

بیشتر بخوانید: سرم ضد چروک خانگی و درخشان کننده پوست را در خانه بدون هزینه اضافی خودتان بسازید!

بیشتر بخوانید: درمان طبیعی آفتاب سوختگی و درمان های خانگی برای پوست آفتاب سوخته

بیشتر بخوانید: مرطوب کننده طبیعی پوست فوق‌العاده و ارزان به نام گلیسیرین

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا