دانستنی‌های سلامتی

مضرات قرص استاتین : با مصرف این دارو دیابت، سرطان و اختلال حافظه پیدا خواهید کرد!

مضرات قرص استاتین

داروهای رده استاتین ها که جهت کاهش کلسترول مصرف می شوند عوارض هولناکی دارند که از دست دادن حافظه و دیبایت یکی از این عوارض است

۱+

بیشتر افراد بالای ۴۵ سال از این دارو استفاده می کنند بدون آنکه از عوارض و مضرات قرص استاتین آن مطلع باشند. بالا رفتن سطح کلسترول خون به خصوص در بیماران قلبی، بیماری سخت و خطرناکی است. داروهای مختلفی جهت کاهش کلسترول مصرف می شوند اما استاتین یکی از شایع ترین و پرمصرف ترین دارو در این زمینه می باشد.  این بار در نت نوشت از مضرات قرص استاتین خواهیم گفت و با ذکر چند دلیل به شما میگوییم که چرا هرگز نباید از استاتین استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: با مصرف میوه های مخصوص دیابتی ها ، دیابت را شکست دهید!

مضرات قرص استاتین

مضرات قرص استاتین

طبق پژوهش های کارشناسان استاتین ها در واقع سبب تحریک آترواسکلروز و نارسایی قلب می شوند. استاتین توانایی مهار کردن ویتامین K2 که از سرخرگ محافظت می کند را دارد. در کمبود ویتامین K2 سطح پلاکت ها تغییر می کنند و این کم و زیاد شدن پلاکت ها خطر ابتلا به انواع بیماری های مزمن را افزایش می دهد. پوکی استخوان، بیماری های قلبی، سکته های مغزی و حتی سرطان در این حالت راحت تر بروز پیدا می کنند.

بیشتر بخوانید: علائم بالا بودن قند خون و نشانه های تشخیص دیابت را بشناسیم

عدم فعالیت استاتین

همانطور که میدانید استاتین جهت کاهش سطح کلسترول خون به کار می رود. اما شواهد نشان می دهد که نه تنها کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و حملات قلبی اتفاق نمی افتد بلکه دقیقا برعکس عمل می کند. یکی از مضرات قرص استاتین این است که استاتین سلامت قلب را در معرض خطر قرار خواهد داد. طبق آمار تنها ۱٪ از جمعیت کل جهان از درمان با استاتین نتیجه می گیرند. از هر ۱۰۰ نفر که تحت درمان با استاتین هستند فقط یک نفر می تواند حمله قلبی کمتری نسبت به دیگران داشته باشد.

بیشتر بخوانید: درمان طبیعی دیابت با مصرف مواد غذایی کاملا طبیعی

 استاتین CoQ10

کوآنزیم Q10 برای تولید سلول در بدن انسان مورد استفاده قرار می گیرد. این آنزیم حیاتی جهت حفظ سلامتی و بالا بردن سطح انرژی و کیفیت عمومی زندگی ضروری می باشد. استاتین بدن را از CoQ10 تهی می کنند که این نشان دهنده ویرانی بدن و سلامتی است. با کاهش و نابودی CoQ10 بخش مهمی از تنفس و تولید سلولها مختل می شود. این حالت اثرات تخریبی بر روی قلب دارد و به این صورت انرژی کافی و خون سالم به اعضا بدن نمی رسد.

بیشتر بخوانید: نکات طلایی دیابت و عادت های خوبی که کنترل دیابت را برای شما ممکن خواهد کرد!

تولید کتون با استاتین

نحوه عملکرد استاتین ها به این صورت است که با مهار آنزیم ها در کبد از تولید کلسترول جلوگیری به عمل می آورند. این فرآیند در کاهش کلسترول نیز کمک می کند. آنزیمی که این عملیات را به عهده دارد CoQ10 می باشد که کتون ها را نیز تولید می کند. یکی از مضرات قرص استاتین این است که کتون ها مواد مغذی جهت میتوکندری های موجود در کبد را از بین می برند. به این ترتیب عملکرد کبد با اختلالات در میتوکندری ها و تولید کتون ها دچار مشکل می شود.

بیشتر بخوانید: رژیم دیابتی ها برای مبارزه با دیابت : با این رژیم دیابت را به زانو درآورید

استاتین و افزایش خطر ابتلا به بیماری های جدی

با توجه به نکاتی که درباره مضرات قرص استاتین ذکر شد استاتین می تواند CoQ10 را در بدن نابود کرده و ویتامین K را کاهش دهد. تولید اجسام کتونی و اختلال در قلب و کبد همه می توانند خطر ابتلا به بیماری های هولناکی را رقم بزنند. سرطان از جمله بیماری هایی است که با مصرف دراز مدت استاتین ایجاد می شود. سرطان پستان و سرطان پروستات از جمله سرطانهای تشدید شده توسط استاتین ها می باشند. دیابت نیز از بیماری هایی است که با وجود استاتین افزایش می یابد. مقاومت در برابر انسولین مشکلی است که با مصرف استاتین تشدید می شود. مغز نیز حدود ۲۵٪  از کلسترول کل بدن را تشکیل می دهد. با مصرف دراز مدت استاتین و کاهش سطح کلسترول در مغز یادگیری و به یاد آوری خاطرات و آموخته ها مشکل می شود. از دست دادن حافظه که منجر به آلزایمر می شود با مصرف استاتین شروع می گردد.

اختلالاتی در اسکلت عضلات افرادی که استاتین مصرف می کنند دیده شده است. بیماری های عضلانی و اتوایمون و تاندونها همه در ارتباط با استاتین و از مضرات قرص استاتین هستند. استاتین می تواند در بافت ماهیچه ای نیز اختلال ایجاد کند.

درصورتی که می توانید از این دارو استفاده نکنید و در مواقع لزوم تحت نظارت پزشک استفاده کرده و یا داروهای جایگزین مصرف کنید. مصرف دراز مدت استاتین مشکلات جبران ناپذیری ایجاد می کند که شاید بتوان جایگزین های مناسبی برای آن پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: رابطه دیابت و آلزایمر : آلزایمر همان دیابت نوع ۳ است!

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    هاشمی

    ۲۳ دی ۱۳۹۷ at ۲۰:۲۵

    سلام !سرکار خانم آزادگان ! میشه بفرمایید تخصص سرکار عالی چیه ! چی خواندی و کدام دانشگاه و تا چه سطحی !؟ به نظرم در خصوص طیف وسیعی از مسایل علمی و پزشکی و عمومی اظهار نظر میفرمایید ! بنده فنر در رگ قلبم گذاشتم ۶سال پیش امشب هم دکتر متخصص داخلی آزمایش کلسترول خونم رو دید ۹۰عدد قرص روپیکسون ۱۰( رزوواستاتین) تجویز کرد و تاکید داشت که احتمال گرفتی مجدد و خطر قلبی هست ! حال سرکار عالی بدون ذکر منابع مقالتان مطالب خطیری بیان فرمودید که اگر مصرف کنیم سرطان و آلزایمر و… بیمارهای مهلک دیگری دچار میشیم احتمالا” و دکتر معالجم هم گفته اگر مصرف نکنم قرص های تجویزی احتمال مرگ وجود داره ! به همین راحتی با آرامش و سلامتی مردم بازی میشه ! سرکار هم یکی از بازیگرانش هستی ! لطفا” جواب بدید ! ممنون

    ۳+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا