اخبار تکنولوژی

با گوگل به فارسی صحبت کنید؛Google Now زبان فارسی را می فهمد!

با گوگل به فارسی صحبت کنید؛Google Now زبان فارسی را می فهمد!
۴+

واضح است که درصد گوشی های اندروید در جوامعی مانند ایران در میان اقشار مختلف جامعه بسیار بیشتر از اقلیت آیفونی است و این خود زمینه ایست که بتوان استفاده بهتر و حداقلی از این امکان را برای این طیف وسیع کاربر ها معرفی کرد. در این مطلب به یکی امکاناتی می پردازیم که توسط گوگل برای فارسی زبان ها فراهم شده و متاسفانه بسیاری از آن بی خبر هستند

آیا می دانستید که مدتهاست امکان جستجوی صوتی به زبان فارسی در گوشی های اندرویدی فراهم آمده است ؟

بله درست متوجه شدید، شما می توانید به جای تایپ کردن برای جستجو، تنها سوالی یا هر موردی که مد نطر دارید را تنها بر زبان بیاورید! و لازمه آن تنها اتصال  حداقلی به اینترنت است.

برای شروع  تنطیمات در قدم اول بدنبال آیکون برنامه گوگل در گوشی خود بگردید:

photo_2015-12-06_18-33-57

با صفحه ای مانند شمایل زیر روبرو خواهید شد که امکان جستجو را در گوگل به شما می دهد. در گام بعدی برای تنظیم زبان فارسی روی منوی بالا سمت چپ تپ کنید (توجه کنید که تنها یک بار نیاز به انجام این تنطیمات داریم)

photo_2015-12-06_18-34-03

با زدن منو بالا سمت چپ منویی برای شما باز خواهد شد، Setting و سپس Search Language را بزنید و در لیست زبان فارسی را بیابید و با تپ تایید کنید. در قسمت Voice نیز در بخش Language زبان فارسی را انتخاب نمایید. با انتخاب زبان فارسی در دو قسمتی که خدمت شما اعلام کردیم اکنون امکان صحبت به فارسی برای شما فعال است.

باز به صفحه اصلی برنامه Google برگردید، اکنون روی میکروفن تپ کنید و به فارسی نام و یا هر موردی که قصر جستجوی ان را دارید با بر زبان بیاورید.

photo_2015-12-06_18-34-12

خواهید دید بلافاصله بعد از گفتار شما بر روی صفحه مطلب یا عبارت مورد نظر شما نقش خواهد بست، این گزینه برای افراد مسنی که شاید کمی تایپ برایشان دشوار باشد بسیار خوشایند است.

photo_2015-12-06_18-34-18

نکته: در اکثر گوشی های اندروید برای دسترسیبه اپ گوگل کافی است از دکمه های فیزیکی دکمه Home را بفشارید و نگه دارید تا اپ گوگل اتوماتیک برای شما باز شود سپس با گفتن عبارت “Okey Google” امکان میکروفن فعال خواهد شد و خواهید توانست عبارت مورد نطرتان را به فارسی بگویید و جستجو انجام گیرد.

 

۴ دیدگاه

4 دیدگاه

  1. Avatar

    moslem

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ at ۱۰:۴۶

    با سلام وعرض ادب دیشب برای بنده از گوگل پیامی دریافت .حاوی اینکه آی پی بنده اتفاقی جهت راضیتمندی مشتریان برنده گوشی iphon 11pro شده است وجهت دریافت مراحل را طی کنم بنده تماس گرفتم و به یک سری سوالاتی که پرسیده شد پاسخ دادم تا به مرحله دریافت جایزه بروم ولی بعد از آن که پشت خط قرار گرفتم کسی پاسخ گو نبود و گوشی تلفن قطع شد آیا این از سمت گوگل بازی و دروغ بوده وقصد فریب و هزینه تراشیدن برای کاربر را داشته? اینم آی پی بنده که تصادفی برنده شده بودم ۸۳.۱۲۲.۸۶.۲۳۵

    ۰
    • علی پوربافرانی

      علی پوربافرانی

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ at ۱۳:۴۷

      سلام
      بله دوست عزیز
      متاسفانه این اتفاق و موارد مشابه با روند رو به رشدی در حال تکرار است و فریبکاری و کلاهبرداری های اینچنینی در ایران بشدت شایع است.
      مراقب باشید و سعی کنید نسبت به این پیام ها کاملا بی تفاوت باشید.

      ۰
  2. Avatar

    امیرمحمد

    ۹ مهر ۱۳۹۹ at ۰:۳۱

    برای منم دیشب این اتفاق افتادیعنی گوگل یه همچین جایزه ای نداره

    ۰
  3. Avatar

    فرهاد صمدی نارمکی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۹ at ۹:۲۵

    علی آقا،،،سلام ودرود برشما.دیروز حدوداًساعت۱۱ به وقت تهران برای من هم این اتفاق افتاد وپس از تماس باشماره ای که داده شد تمامی یه مبلغ شارژم خورده شد ضمناً قبل اِش ازمن شماره ی همراه همو گرفت .می خواستم بدونم سوء استفاده ی دیگه ای هم (مثل حک کردن حساب بانگی) میتونه بکنه چون من زیاد خرید اینترنتی میکنم.لطفاً جواب دهید .
    باز هم ممنون وسپاسگذارم از شما وگوگل.

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا