اخبار تکنولوژی

با Wine 3.0 اجرای اپ های ویندوز در گوشی اندرویدی به همین سادگی!!!

با Wine 3.0 اجرای اپ های ویندوز در گوشی اندرویدی

آیا همیشه آرزو داشتید از نرم افزارهای ویندوز روی گوشی اندرویدی خود استفاده کنید؟ خبر خوب اینکه شرکت Codeweavers نسخه ۳٫۰ از لایه سازگاری Wine را برای سیستم های مبتنی بر لینوکس منتشر کرده است و اکنون امکان این هست که این لایه سازگاری بعنوان یک پکیج APK ساخته و روی دستگاه اندروید شما نصب گردد.

۱+

آیا همیشه آرزو داشتید از نرم افزارها و اپ های ویندوز در گوشی اندرویدی خود استفاده کنید؟ خبر خوب اینکه شرکت Codeweavers نسخه جدیدی از لایه سازگاری Wine را برای سیستم های مبتنی بر لینوکس منتشر کرده است و اکنون امکان این هست که این لایه سازگاری بعنوان یک پکیج APK ساخته و روی دستگاه اندروید شما نصب گردد. با هم به مرور قابلیت های Wine 3.0 و امکان اجرای اپ های ویندوز در گوشی اندرویدی می پردازیم.

اگر شما با Wine آشنا نیستید، بهتر است توضیح دهیم که Wine یک لایه سازگاری با منبع آزاد و متن باز برای اجرای نرم افزارهای ویندوز در سیستم عامل های یونیکس است. این برنامه از سال ۱۹۹۳ توسعه یافته است و می تواند طیف گسترده ای از نرم افزارهای ویندوز را در لینوکس و macOS اجرا کند (گاهی اوقات نیاز به تغییرات یا اصلاحاتی می شود).

شما می توانید Wine را، از این صفحه دانلود و آن را بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید تا یک رابط کاربری ویندوز ۷ را بطور فول اسکرین داشته باشید. و امکان اجرای اپ های ویندوزی در گوشی اندرویدی برای شما فراهم شود.

با Wine 3.0 می توانید اپ های ویندوز را در گوشی اندرویدی خود اجرا کنید

با Wine 3.0 اجرای اپ های ویندوز در گوشی اندرویدی

از آنجا که Wine برای اندروید هنوز در اول راه است، محدودیت هایی به همراه دارد. بطور مثال این پکیج در برخی از گوشی ها مانند OnePlus 5T بهتر کار می کند و در برخی گوشی ها مانند Google Pixel 2016 کرش می کند، استفاده از صفحه نمایش لمسی دشوار است و درایور گرافیک، هنوز از Direct3D پشتیبانی نمی کند، بنابراین بسیاری از برنامه ها (به ویژه بازی ها) بدون استفاده از از OpenGL کار نخواهند کرد.

علاوه بر این Wine v3 با دستگاه های x86 اندروید بهتر از پردازنده های ARM کار می کند؛ بنابراین اگر دستگاه شما از پردازنده های ARM استفاده می کند، شما می توانید فقط از برنامه هایی که در ویندوز RT هستند، استفاده کنید (لیستی از آنها را می توانید در فروم XDA Developers ببینید).

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا