تلفن همراه

بررسی Xiaomi Mi 5 ؛ یک غول چینی و خوش آتیه

بررسی Xiaomi Mi 5
۰

روز گذشته شیائومی از آخرین گوشی اندرویدی اش با نام Mi 5 پرده برداری کرد، این رونمایی برای اولین بار توسط این شرکت در اولین حضورش در کنگره جهانی موبایل بارسلونا ۲۰۱۶ اتفاق افتاده و نظرات مثبت و منفی بسیاری را برای ادامه فعالیت این شرکت در پی داشته است. در ادامه با بررسی Xiaomi Mi 5 با نت نوشت همراه باشید.

بررسی Xiaomi Mi 5

قبل از بررسی Xiaomi Mi 5 باید اعتراف کنیم که گوشی هوشمندی خوش ساخت و زیباست که با صفحه نمایش ۵٫۱۳ اینچی اش و همچنین طراحی و خمیدگی پشت دستگاه شما را بدون هیچ برو برگردی به یاد Samsung Galaxy S7 می اندازند که چند روز پیش معرفی شد. اما اگر از قیمت این دستگاه بپرسید باید گفت با یک اسمارت فون نسبتا ارزان سرو کار داریم، ۳۰۵ دلار آمریکا برای خرید گوشی موبایلی با این مشخصات بسیار عالی است!

بیشتر بخوانید: بررسی هواوی P20 Pro ، پرچمدار قدرتمند چینی با دوربین سه لنز ۴۰ مگاپیکسلی!

AndroidPIT-Xiaomi-MI-5-PRO-13-w782

بدون شک ارائه محصولی بی کیفیت در شرایط کنونی بازار آن هم توسط تولید کننده ای که در بازار رقابتی گوشی های اندرویدی قصد رقابت دارد یک شکست به حساب می آید، اگر از کیفیتی در خور بهره نبرد! تمامی افرادی که شیائومی را می شناسند از محصول جدیدش تنها و تنها توقعی که دارند کیفیت در طراحی و تولید محصولات است چرا که در ازران بودن و به صرفه بودن و امکانات هیچ شک و شبهه ای در محصولات این تولیدکننده چینی نیست!

Hugo Barra از شیائومی در اولین قدم قصد نشان دادن ایرادات در طراحی های رقبا را داشت و از ایرادات و مشکلات لنز های دوربین محصولات شرکت های اپل و سامسونگ گفت و در ادامه وزن Mi5 را که ۱۴ گرم از iPhone 6s سبک تر بود را ۱۲۹ گرم اعلام کرد!

از جزئیات رونمایی محصول که بگذریم باید به بررسی Xiaomi Mi 5 بپردازیم، این گوشی که قرار است از ۱ مارس در چین و مدتی بعد در هند به بازار بیاید با توجه به پردازنده و رم داخلی با دو قیمت ۳۰۵ دلار و ۳۵۲ دلار و ۴۱۳ دلار قیمت گذاری شده است. این قیمت گذاری به پردازنده با سرعت متفاوت ۱٫۸ GHz تا ۲٫۱۵ GHz و قسمت پشتی دستگاه که می تواند سرامیک ۳D و یا شیشه باشد و همینطور حافظه داخلی مربوط است.

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس ، کدامیک را بخریم ؟

AndroidPIT-Xiaomi-MI-5-PRO-14-w782

طراحی و کیفیت ساخت Mi 5

بدون شک موفقیت دوساله Mi 4 به علت طراحی خوب و خوش فرم این محصول بود. به گفته Hugo Barra شیائومی در طراحی محصولش دو نکته را مد نظر داشته یکی قرار گرفتن دوربین در گوشه بالایی پشت دستگاه درست همانند iPhone و ایجاد و قرار گیری سنسور اثر انگشت در صفحه جلویی دستگاه درست همانند Galaxy S6. نتیجه هم متاسفانه دقیقا بر حسب گفته های Hugo Barra و بررسی های ما یک دستگاه موبایل با تلفیقی از آیفون و گلکسی است که در نگاه اول کمی نا امید کننده به چشم می آید.

در صفحه پشتی دستگاه شاهد استفاده از شیشه و یا سرامیک ۳D هستیم که خمیدگی را درست به مانند Galaxy Note 5 و یا Galaxy S6 به یاد می اورد. این خمیدگی ها به نوار فلزی کنار دستگاه ختم می شوند که از کیفیت خوبی نیز برخوردار است.

در بررسی Xiaomi Mi 5 باید اعتراف کنیم که از نکات مثبت این طراحی وزن پایین دستگاه است، Mi 5 تنها  ۱۲۹ گرم وزن دارد که با Galaxy S7 که ۱۵۲ گرم و LG G5 با ۱۵۹ گرم قابل مقایسه است.

بیشتر بخوانید: بررسی ردمی نوت ۵ پرو از شیائومی، مسیر رو به جلوی چینی‌های با کیفیت!

AndroidPIT-Xiaomi-MI-5-PRO-1-w1218h580

صفحه نمایش Mi 5

شیائومی در Mi 5 از صفحه نمایش Full HD در ابعاد ۵٫۱۵-inch استفاده کرده است. تراکم پیکسلی به قدری است که امکان تشخیص با چشم را ندارد و همچین این صفحه نمایش با سیستم عاملی چون MIUI 7 واقعا خیره کننده به نظر می رسد و این نکته نباید در بررسی Xiaomi Mi 5 از قلم بیفتد!

AndroidPIT-Xiaomi-MI-5-PRO-7-w782

امکانات اختصاصی در Mi 5

سنسور اثر انگشت در این محصول به صورت اختصاصی همانطور که پیش از این در Redmi Note شاهد بودیم به صورت دکمه Home در صفحه جلویی قابل استفاده است. تنها در ۵ ثانیه می توان آن را برای استفاده تنظیم کرد و همچنین از سرعت نرمال و خوبی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: بررسی Black Shark شیائومی یک ۴۸۰ دلاری که مخصوص بازی طراحی شده

AndroidPIT-Xiaomi-MI-5-PRO-12-w782

نرم افزار در Mi 5

تمامی محصولات شیائومی با سیستم عامل اختصاصی این کمپانی با نام MIUI روانه بازار می شوند. گفتنی است MIUI با بیس اصلی اندروید یکی از رابط های کاربری بسیار خوش دست و زیبا است که در میان تمامی گوشی های چیزی می تواند خودش را یک سرو گردن جلو نگاه دارد! در این رابط کاربری خبری از لیست اختصاصی اپ ها با App Drawer نیست و باید گفت طراحی MIUI شما را در نگاه اول به یاد iOS خواهد انداخت که در بتن کار شما با یک اندروید دلخواه شده و بی ایراد طرف هستید!

خوشبختانه در بررسی Xiaomi Mi 5 شاهد استفاده از Android 6.0 Marshmallow به عنوان بیس سیستم عامل MIUI هستیم که می توان نوید بخش امکانات بی نظیری در این نسخه باشد.

مشخصات فنی Mi 5

این پرچمدار شیائومی با پردازنده Snapdragon 820 با سرعت ۲٫۱ GHz روانه بازار شده و ۳ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت روانه بازار شده خواهد شد. این مشخصات به خوبی یک تجربه خوب و بدون گیر را در رابط کاربری به شما عرضه خواهد کرد. نکته جالب توجه اینکه Mi 5 از اینترنت ۴G+ پشتیبانی می کند که امکان دانلود تا ۶۰۰ Mbps را فراهم می کند و این امکان برای هر دو سیم کارت این دستگاه قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید: بررسی و مقایسه Redmi Note 5 و Redmi Note 5 Pro با Redmi Note 4 برادران بزرگ شیائومی!

AndroidPIT-Xiaomi-MI-5-PRO-11-w782

دوربین Mi 5

در بررسی Xiaomi Mi 5 باید گفت دوربین جای گرفته در Mi 5 یک ۱۶ مگاپیکسلی با نام  IMX298 است که توسط سونی ساخته می شود. این دوربین با تکنولوژی ۴-axis از شیائومی که لرزشگیر است و مات بودن های بی مورد را مرتفع می کند می تواند در میان پرچمدار های کنونی حرفی برای گفتن داشته باشد. دوربین سلفی دستگاه ۴ مگاپیکسل بوده و از f / 2.0 بهره مند است.

بیشتر بخوانید: بررسی LG G7 ThinQ ، تازه‌واردی قدرتمند و بی ادعا در میان پرچمدارها

AndroidPIT-Xiaomi-MI-5-PRO-9-w782

باتری Mi 5

باتری قرار گرفته در این دستگاه ۳,۰۰۰-mAh می باشد که با توجه به تجریه کاربری اندرویدی ها می تواند پاسخگوی یک روز کامل باشد و شلوغ باشد. نکته قابل ذکر اینکه تکنولوژی شارژ سریع در این گوشی توانایی شارژ تا ۹۰ درصد را در ۱ ساعت فراهم خواهد اورد.

AndroidPIT-Xiaomi-MI-5-PRO-1-w1218h580

نتیجه گیری راجع به Mi 5

مدت زیادی از با بازار آمدن پرچمدار قبلی شیائومی Mi 4 می گذشت و همه منتظر رونمایی از محصول جدید این شرکت بودند، باید گفت با کنار گذاشتن ایرادات و کپی برداری های ظاهری در Mi 5، شاهد یک محصول با کیفیت و دارای مشخصات فنی خوب همراه با قیمت مناسب هستیم که متاسفانه در حال حاضر بستر فروش ان در تمام دنیا فراهم نیست و تنها در چین و هند قابل دسترسی است.

بیشتر بخوانید: بررسی Sony Xperia XZ2 Premium ، دوربین دو لنزه و منحصربفرد!

طبق نظر بسیاری از برگ برنده های شیائومی سیستم عامل بی نظیر در محصولاتش است که با نام MIUI خطاب می شود که تجربه آن با سنسور اثر انگشت و NFC می تواند جالب باشد.

همه چیز از جمله پردازنده و مشخصات فنی بر روی کاغذ عالی است و Mi 5 را در بین رده های بالای بازار قرار می دهد. این همه آن چیزی بود که می شد در این فرصت کم بعد از رونمایی از این محصول پیرامونش گفت و بررسی کرد، در مجالی دیگر به بررسی های بیشتر راجع به این محصول خواهیم پرداخت.

امیدواریم از بررسی Xiaomi Mi 5 لذت برده باشید، در صورتی که سوال یا پیشنهادی داشتید حتما در دیدگاه ها با ما در میان بگذارید!

۲ دیدگاه

2 دیدگاه

  1. Avatar

    مهدی خورشیدی

    ۶ اسفند ۱۳۹۴ at ۱۰:۱۵

    از معرفی خبرهای دقیقتان بسیار ممنونم.
    اکثر سایتها به چندتا ویدئو از خود شیاومی بسنده کرده و توضیحات ناکامل هم کنارش ارایه شده بود. ولی شما کامل و گویا هرآنچه که نیاز داشتم رو نوشته بودید
    من اینو خواهم خرید.
    سعیم هم اینه که در گروه اول خریداران قرار بگیرم.
    زنده باد MIUI زنده باد XIAOMI

    ۱+
  2. Avatar

    حمید

    ۷ اسفند ۱۳۹۴ at ۲۳:۰۱

    من فکر می کنم اگه یه مارکتینگ خوب برای شیائومی در ایران صورت بگیره، خیلی زود میتونه از لحاظ فروش و محبوبیت به پای سامسونگ و هواوی برسه.

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا