خودرو

نگاهی به سیتروئن E-Mehari؛ اتومبیلی تفریحی، میراث داری باوفا و برقی

سیتروئن خودرو ساز معروف و خوش نامی که در ایران هم برای از شهرت خوبی دارد با نگاهی به محصولات و خودرو های قدیمی اش اقدام به تولید اتومبیل برقی و جالبی به نام E-Mehari کرده است. Mehari یا همان مهاری نسخه ارتقاء یافته از ژیان (اتومبیل نوستالژیک خودمان) یا همان Dyane بود که یک سال پس ازز طراحی موفق ژیان در سال ۱۹۶۸ روانه بازار شد.

۰

این پیش بینی پیش پا افتاده اکنون به ذهن هر کسی می رسد که بزودی اتومبیل های برقی جایگزین اتومبیل های با سوخت فسیلی خواهند شد. مسیر رو به پیشرفت این وسایل نقلیه چنان با سرعت پیش می رود که پرداختن به آن برای اهل تکنولوژی جالب توجه است. از این پس در نت نوشت سعی خواهیم کرد خودرو های برقی و متفاوت معرفی شده در دنیای اتومبیل را برایتان معرفی کنیم.

سیتروئن خودرو ساز معروف و خوش نامی که در ایران هم برای از شهرت خوبی دارد با نگاهی به محصولات و خودرو های قدیمی اش اقدام به تولید اتومبیل برقی و جالبی به نام E-Mehari کرده است. Mehari یا همان مهاری نسخه ارتقاء یافته از ژیان (اتومبیل نوستالژیک خودمان) یا همان Dyane بود که یک سال پس از طراحی موفق ژیان در سال ۱۹۶۸ روانه بازار شد. جالب است بدانید سیتروئن مهاری یک اتومبیل طراحی شده برای بیابانگردی بوده و آن زمان از محور جلو و چهار چرخ متحرک بهره می برده است.

اتومبیلی که در این نوبت به شما معرفی میکنیم، E-Meahri نسخه تازه وارد، الکتریکی و البته جذاب همان Mehari قدیمی سیتروئن است که بدون شک خواهد توانست مسیر اتومبیل های الکتریکی این کمپانی را مشخص کند.

این اتومبیل از یک طراحی اختصاصی برای محیط های تفریحی نظیر ساحل و زمین گلف بهره می برد و قدرتی معادل ۶۸bhp داشته و موتور الکتریکی اش تا ۱۹۹ کیلومتر بدون شارژ کار خواهد کرد.

طراحی ظاهری و بدنه این اتومبیل نشان از سادگی و راحتی این خودرو دارد و جالب است بدانید که بدنه پلاستیکی این اتومبیل شباهت انکار ناپذیری با پدربزرگش یعنی Mehari دارد. این اتومبیل با هدف استفاده در محیط های تفریحی طراحی شده و بدون شک برای سفر های طولانی نه مناسب و راحت است و نه ایمنی کاملی برای سرنشینان دارد.

سرعت متوسط پیشنهادی برای استفاده مفید از این E-Mehari عدد ۵۶ کیلومتر بر ساعت بوده و بدون شک خواهد توانست یک سفر تفریحی کم هزینه و مفرح را برای شما به ارمغان بیاورد. قیمت پایه این اتومبیل ۲۷۰۰۰ یورو و هزینه شارژ باتری آن چیزی حدود ۸۷ یورو در ماه خواهد بود.

مشخصات فنی E-Mehari

  • مدل: Citroen E-Mehari
  • قیمت: ۲۷,۰۰۰ یورو (£۲۲,۷۵۰)
  • موتور: ۳۰kWh lithium-polymer battery
  • قدرت/گشتاور: ۶۸bhp/140Nm
  • انتقال قدرت: تک سرعته اتوماتیک و محور جلو
  • صفر تا صد: نامشخص
  • حداکثر سرعت : ۱۰۹ کیلومتر بر ساعت
  • توان باتری: ۲۰۰ کیلومتر
  • آلایندگی CO2: 0g/km

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا