تلفن همراه

بررسی مشخصات آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

مشخصات آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس
۰

اپل سر انجام از گوشیهای iPhone 8 و iPhone 8 Plus رونمایی کرد. این دو گوشی را باید نسخه ای به روزرسانی شده از گوشیهای iPhone 7 و iPhone 7 Plus بدانیم که به پردازنده ای سریعتر، نمایشگر با تکنولوژی True Tone و دوربینهایی باکیفیت تر مجهز شده اند. در این مطلب به بررسی مشخصات آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس خواهیم پرداخت، با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی آیفون X ؛ شاهکاری پرآوازه که مخاطبان اپل را هیپنوتیزم کرده…

بررسی مشخصات آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

پرش از آیفون ۷ به آیفون ۸، تصمیمی بسیار قابل توجه از سوی اپل است. چرا که پس از معرفی آیفون ۳GS در سال ۲۰۰۹، عادت کرده بودیم که هر ساله، تنها پسوند “S” به نام گوشیهای سال بعد آیفون اضافه میشد.

بیشتر بخوانید: مقایسه iPhone X و Note 8 ؛ انتهای توانمندی و ادعای اپل و سامسونگ در مقابل یکدیگر!

 آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

اگرچه اپل از نامی جدید برای معرفی گوشیهای خود استفاده کرده است، اما طراحی آنها، وفادار به طراحی است که آیفون از سال ۲۰۱۴ و همزمان با معرفی آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس از آن رونمایی کرد.

برای مروری بر مشخصات آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس بید گفت اپل در این دو گوشی، از تکنولوژی True Tone که پیشتر نیز در Ipad Pro 10.5 اینچی شاهد بوده ایم استفاده کرده است. این فناوری به آن معناست، که نور صفحه نمایش بر اساس مقدار نور محیط تنظیم شده تا رنگ هایی دقیق تر را به کاربر ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: ویژگی های اختصاصی iPhone X ؛ بررسی مشخصات و تغییرات دهمین نسل از آیفون

 آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

پردازنده جدید

اپل از پردازنده جدید A11 Bionic برای گوشیهای سال ۲۰۱۷ خود استفاده کرده است. در بررسی مشخصات آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس باید گفت پردازنده‌ی A11 Bionic، یک تراشه‌ی شش‌هسته‌ای است و از معماری ۶۴ بیتی و ۴.۳ میلیارد ترانزیستور بهره می‌برد. این پردازنده به دو هسته‌ی قدرتمند مجهز شده است که نسبت به پردازنده‌ی A10 تا ۲۵ درصد سریع‌تر هستند. علاوه بر این شاهد بهره‌گیری از چهار پردازنده‌ی کم‌مصرف هستیم که نسبت به A10، تا ۷۰ درصد عملکرد سریع‌تری ارائه میدهند. در این پردازنده از نسل دوم طراحی کنترلر اپل استفاده شده است که در کارهای چندگانه تا ۷۰ درصد سریع‌تر است.

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات iPhone 8, iPhone 8 plus و iPhone X ؛ کدام آیفون انتخاب بهتری است؟!

 آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

این تراشه از نسل جدید پردازنده‌ی گرافیکی اپل بهره می‌برد که نسبت به A10، تا ۳۰ درصد سریع‌تر است.

دوربین

دوربین جلو آیفون ۸، دوازده مگاپیکسل کیفیت داشته و علاوه بر اینکه بزرگتر و سریعتر از نسل قبل بوده، به لرزشگیر اپتیکال (OIS) نیز مجهز شده است. دوربینهای آیفون ۸ پلاس نیز به سنسورهایی جدید مجهز شده است و دریچه دیافراگم آنها f/1.8 و f/2.8 میباشد.

دوربینهای دوگانه ۸ پلاس، به قابلیتی جدید با نام “نورپردازی پرتره” مجهز شده اند، که به منظور تنظیم روشنایی عکس های پرتره در نظر گرفته شده است. این افزایش عملکرد را در فیلمهای گرفته شده توسط آیفون نیز شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: بررسی دوربین آیفون X ، آیفون ۸ و ۸ پلاس ؛ تفاوت و بهبود‌ها نسبت به آیفون‌های قبلی!

 آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

به گفته فیل شیلر، نایب رئیس ارشد بخش بازاریابی اپل، آیفونهای جدید بهترین کیفیت فیلمبرداری را که تا کنون در گوشی های هوشمند شاهد بوده ایم برای ما به ارمغان خواهد آورد. دوربین این گوشیها، قابلیت ضبط فیلمهایی با کیفیت ۴K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارند.

در ادامه بررسی مشخصات آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس عملکرد ویدیوهای حرکت آهسته (Slow motion) نیز نسبت به آیفون ۷ دو برابر شده اند و از کیفیت ۱۰۸۰P با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه برخوردار میباشند. از دیگر خصوصیات این گوشی، میشود به دوربینهای بهینه شده برای واقعیت افزوده (AR)، ژیروسکوپ جدید و شتاب سنج اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: کپی برداری آیفون X از اندرویدی ها ، کدامیک از امکانات آیفون ۱۰ کپی برداریست؟

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون ۸ با گلکسی S8 ؛ کدام شماره ۸ بازی را خواهد برد؟!

بیشتر بخوانید: بررسی امنیت Face ID در آیفون X حتی نه در حد پین کد !

بیشتر بخوانید: بررسی ویدیویی آیفون ۸ توسط تیم iFixit ؛ لطفا سعی کنید قاب شیشه ای پشت گوشی نشکند!

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون ۸ پلاس و ۷ پلاس ؛ ارتقا بدهیم یا نه؟

بیشتر بخوانید: بررسی قابلیت نورپردازی پرتره در آیفون ۸ پلاس ؛ راهی دراز تا رسیدن به حد ایده آل در پیش است!

بیشتر بخوانید: تجربه کار با آیفون X پس از یک هفته استفاده؛ خاص‌ترین آیفون اپل پس از ۱۰ سال!!!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا