شبکه‌های اجتماعی

بررسی میلیاردها نقاشی کاربران گوگل در !Quick, Draw؛ همه یکی هستیم، متحد ولی متفاوت!

نقاشی

ار نوامبر ۲۰۱۶ کاربران گوگل در سرتاسر جهان با مراجعه به وبسایت Quick, Draw! اقدام به نقاشی کشیدن کردند، گوگل این فرآیند را مانند یک بازی طراحی کرده بود تا هوش مصنوعی نقاشی کاربران را درحین نقاشی کردن تشخیص دهد.

۳+

ار نوامبر ۲۰۱۶ کاربران گوگل در سرتاسر جهان با مراجعه به وبسایت  Quick, Draw! اقدام به نقاشی کشیدن کردند، گوگل این فرآیند را مانند یک بازی طراحی کرده بود تا هوش مصنوعی نقاشی کاربران را درحین نقاشی کردن تشخیص دهد.

حتما برای شما هم جالب است که بدانید تا کنون ۲٫۵ میلیارد گربه، ۲٫۹ میلیارد سگ و ۲٫۹ میلیارد دانه برف تاکنون توسط کاربران خوش ذوق نقاشی شده است.

نقاشی دانه های برف

نقاشی دانه های برف

هر نقاشی جلوه و جزییاتی یونیک و یکتا دارد، اما وقتی از دور به تمامی نقاشی ها نگاه می اندازیم، همگی از یک ساختار بهره می برند، به راحتی می توان بیش از ۱ میلیارد از نقاشی ها را مشابه هم تصور کرد!

با نگاهی به چهره های نقاشی شده توسط کاربرها جالب است که بعضی ها خود را ملزم به کشیدن ابرو می دانند.

 

و خیلی ها هم علاقه مند به کشیدن گوش.

خیلی ها هم چهره را با مو نقاشی می کنند.

خیلی ها چهره را گرد می کشند:

خیلی ها بیضی شکل

اما وقتی از دور به تمامی نقاشی ها نگاه می کنیم، نکته جالبی به چشم هر بیننده ای خواهد آمد، اینکه تمامی چهره ها همراه با لبخند هستند:

پترن زیر از سبک دوچرخه کشیدن مردم سرتاسر جهان خبر می دهد.

بعضی ها هم در طراحی سبک های جدید دوچرخه واقعا تبحر دارند!

اگر بر اساس جغرافیا و مردم مناطق مختلف نقاشی ها را روی هم بگذاریم متوجه دیدگاه مشابه مردم یک کشور راجع به اجسام خواهیم شد!

جغرافیا و فرهنگ حتی می تواند در تعداد اسکوپ های بستنی ها هم تاثیر گذار باشد.

کشیدن ستاره هم بدون شک در فرهنگ های مختلف متفاوت است.

نکته جالب اینکه طی ۱۲ ماه گذشته چند میلیارد ستاره توسط مردم سرتاسر جهان در  Quick, Draw! کشیده شده اما جدا هیچکدام از این ستاره ها حداقل با چشم غیرمسلح در آسمان دیده نمی شود! ?

نکته جالب اینکه علی رغم تمامی تفاوت ها، فرهنگ ها، جغرافیای متفاوت و حتی زبان هایی غیرقابل درک، تمامی انسانها حتی نا خواسته متحد هستند.

Quick, Draw! توسط گوگل برای بهبود یادگیری ماشینی طراحی شده است، اما به آسانی می توان این اتفاق را زمینه ساز تحقیقات جالبی از سوی گوگل دانست. گوگل در اولین اقدام هایش ابزاری با نام  AutoDraw را توسعه داده تا سریعترین روش برای طراحی و نقاشی برای طراحان به حساب بیاید. این ابزار از تکنولوژی هایی نظیر sketch-rnn بهره می برد تا یادگیری ماشینی هر روز بهتر و موثر تر باشد!

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا