خودرو

بررسی هیوندای i30 ، مدل ۲۰۱۷

هیوندای

هاچ‌بک i30 جدید در مقایسه با نمونه‌های قبلی متفاوت است. ظاهر آن کاملا تغییر کرده، کنترل خودرو در سرعت بالا بهبود یافته و همچنین موتور توربو شارژ آن تقویت شده است.

۰

در مطالب قبلی به بررسی خودرو پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ که قرار است به زودی عرضه گردد پرداختیم. سپس برای کسب دیدگاهی روشن‌تر، پژو ۲۰۰۸ را با رنو کپچر، جزء‌به‌جزء مقایسه کردیم. اکنون در این مطلب به سراغ خودروساز کره‌ای رفته‌ایم تا با یکی دیگر از خودروهای شیک و فوق‌العاده که به زودی عرضه خواهد گردید، آشنا شویم.

کمپانی هیوندای با ارائه مدل i30 ، خیز بلندی برداشته تا ناکامی‌های گذشته را جبران کند، اما هنوز موفق به انجام آن نشده است. i30 با اینکه خودرویی خوش‌ساخت، مقرون به صرفه و با میزان آلایندگی پایین است، اما در یک سطح رقابتی جدی همراه با نگاهی معقول و غیراحساسی، به نظر می‌رسد در مقابل خودروهایی چون رنو مگان و یا آسترا متعلق به کمپانی واکسهال، i30 انتخاب مناسبی برای خودروی خانوادگی نباشد.

خیلی از مردم بخصوص در اروپا، هیوندای را به عنوان یک برند لوازم خانگی می‌شناسند که خودروهایی با طراحی نامناسب تولید می‌کند.

اما این هاچ‌بک i30 جدید در مقایسه با نمونه‌های قبلی متفاوت است. ظاهر آن کاملا تغییر کرده، کنترل خودرو در سرعت بالا بهبود یافته و همچنین موتور توربو شارژ آن تقویت شده است.

به گفته مدیر بازاریابی هیوندای «این i30 جدید هر چیزی  که مشتریان انتظارش را داشته باشند، ارائه کرده است».

 

اجزای خودرو

به طور مشخص این خودرو بهتر از قبل به نظر می‌رسد، زیرا کاملا عوض شده است. ظاهر و بدنه آن تغییرات اساسی داشته و طراحی کاملا هوشمندانه است. البته نه مانند وقتی که در یک رنو مگان جدید یا پژو ۳۰۸ نشسته اید.

در داخل اتاق خودرو، نکته قابل توجه، صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی است که به سیستم ارتباطی Apple CarPlay و Android Auto جهت اتصال به تلفن‌های هوشمند مجهز است. همچنین قابلیت شارژ وایرلس برای تلفن‌های هوشمند نیز تعبیه شده است.

پنل مقابل راننده واقعا فاجعه است. به نظر می‌رسد از پلاستیک بی‌کیفیتی در ساخت آن استفاده شده که بسیار زبر است، به طوری که در هنگام روشن کردن موتور با فشردن دکمه استارت، ناخنتان خراشیده می‌شود. البته چرم استفاده شده دور فرمان مناسب است. صندلی‌ها نیز راحت و جادار می‌باشند.

برای i30 جدید که وزن آن سبک‌تر از قبل شده، سه نوع موتور در نظر گرفته شده است. موتور توربو بنزینی ۳ سیلندر، موتور ۱٫۶ لیتری دیزلی و موتور ۱٫۴ لیتری دیزلی. چرخه ترکیبی مصرف سوخت آن ۵٫۶ L/100Km و میزان آلاینده Co2 آن ۱۲۴ g/Km است. همچنین گیربکس آن دو کلاچه  و هفت سرعه می‌باشد.

فضای صندوق عقب این خودرو ۳۹۵ لیتر است. با خواباندن صندلی عقب این فضا به ۱۳۰۱ لیتر افزایش می‌یابد.

 

رانندگی با i30

شتاب و قدرت کنترل خودرو بسیار عالی است. توان حرکت آن در مسیرهای ناهموار و سخت نیز مناسب است. فرمان خودرو اندکی میزان نیست که باید تنظیم شود. اثر ضربه چرخ‌ها به بدنه منتقل می‌شود که کمی آزاردهنده است، بخصوص در جاده‌های کوهستانی.

 

ایمنی

این خودرو دارای کیت ایمنی می‌باشد که شامل ترمز خودکار اضطراری و سیستم هشدار برخورد می‌باشد. همچنین سیستم کنترل حرکت بین خطوط، کنترل نور بالا و هشدار برای هوشیاری راننده از دیگر امکانات آن است.

 

مشخصات کلیدی هیوندای i30

مدل: Hyundai i30 Premium SE 1.4 T-GDi 140ps

قیمت: ۲۵,۱۱۴ دلار

موتور: ۱٫۴ لیتری، ۴سیلندر، توربو بنزینی

توان/ گشتاور: ۱۳۸ اسب بخار / ۲۴۲ نیوتن متر

محور انتقال: دنده‌ای، شش سرعته، محرک چرخ جلو

صفر تا صد / حداکثر سرعت: ۸٫۹ ثانیه / ۲۱۰ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت / میزان آلاینده CO2: 5.4 L/100Km / 123 g/km

تاریخ عرضه: ماه مارس

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا