تلفن همراه

بررسی LG V30 ، بازگشت سری V با طراحی خیره کننده!

بررسی LG V30

ال جی گوشی جدید خود با نام LG V30 را در نمایشگاه IFA امسال معرفی کرد. V30 گوشی رده بالا با مشخصات و ویژگی هایی منحصر به فرد است. طبق روال همیشگی نت نوشت این بار هم به بررسی این گوشی تازه وارد می پردازیم. در این مطلب با بررسی LG V30 با نت نوشت همراه باشید.

۰

ال جی گوشی جدید خود با نام LG V30 را در نمایشگاه IFA امسال معرفی کرد. V30 گوشی رده بالا با مشخصات و ویژگی هایی منحصر به فرد است. طبق روال همیشگی نت نوشت این بار هم به بررسی این گوشی تازه وارد می پردازیم. در این مطلب با بررسی LG V30 با نت نوشت همراه باشید.

بررسی LG V30

قیمت و تاریخ عرضه

گوشی V30 در چهار رنگ مشکی، نقره ای، آبی و بنفش کمرنگ (وایولت) در دسترس خواهد بود. قیمت رسمی این گوشی به طور رسمی اعلام نشده است، اما به نظر میرسد که در بازارهای مختلف قیمت متفاوتی را داشته باشد. قبل از بررسی LG V30 باید گفت که این گوشی از هفته سوم اکتبر در کره جنوبی عرضه شده و انتظار میرود در ماه دسامبر شاهد حضور این گوشی در بازار ایالات متحده باشیم. ال جی در نظر دارد تا در کنار مدل V30 مدل +V30 را که از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره میبرد به بازار عرضه کند.

بیشتر بخوانید: مروری بر مشخصات Mi Mix 2 ؛ پرچمدار زیبا و بدون حاشیه شیائومی به نسخه دوم رسید!

LG V30

LG V30

طراحی و کیفیت ساخت

ال جی گوشی G6 را که قسمت جلو و عقب آن از شیشه پوشیده شده و بدنه ای فلزی دارد را پیشتر به بازار عرضه کرده است. بررسی LG V30 هم نشان از این دارد که این گوشی نیز طراحی جذاب را به ارث برده است که خطوط خمیده قاب جلو گوشی، تصویر S8 را در ذهن بیننده زنده میکند. اما باید توجه داشت که V30 از فلز بیشتری در قاب گوشی بهره برده است. همچنین قسمت جلو و عقب گوشی به اندازه S8 احنا ندارد. زاویه های کناری گوشی سبب شده است که گوشی از آسیب های احتمالی هنگام سقوط، به میزان بیشتری جان سالم به در ببرد.

در ادامه بررسی LG V30 با توجه به وزن ۱۵۸ گرمی گوشی، میشود به سادگی پی برد که وزن آن از G6 کمتر میباشد. همچنین ال جی اقدام به کم کردن حاشیه بالا و پایین گوشی کرده است تا به میزان بیشتری به G6 شباهت داشته باشد و این امر سبب شده است با وجود صفحه نمایش بزرگ، در دست گرفتن V30 بسیار آسان باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی Mi Note 3 ؛ برادر بزرگتر برای شیائومی Mi 6 با پردازنده‌ای متفاوت

به طور خلاصه، V30 بسیار چشمگیر بوده، و با طراحی زیبای خود، میتواند چشمان هر کسی را مجذوب خود کند. برخی از خصوصیاتی که در G6 به آن انتقاد وارد شده بود، همچون فاصله بین شیشه و قسمت های فلزی بدنه، در این گوشی برطرف شده است. همچنین این گوشی دارای گواهی IP68 بوده که آن را در برابر نفوذ آب و گرد و غبار حفظ میکند.

LG V30

LG V30

صفحه نمایش

گوشی های سری V ال جی به خاطر صفحه نمایش دومی که بر روی صفحه نمایش اصلی قرار میگیرد، شناخته شده بوده اند. در ادامه بررسی LG V30 باید گفت ال جی تصمیم گرفته است تا به جای استفاده از صفحه نمایش دوم در V30، این مهم را با راه حل نرم افزاری به انجام برساند.

صفحه نمایش ۶ اینچی V30، از نوع OLED بوده و این برای اولین بار است که ال جی برای یک گوشی از صفحه نمایشی OLED استفاده میکند. این صفحه نمایش دارای نسبت ۲ به ۱ بوده و رزولوشن ۱۴۴۰ * ۲۸۸۰ را ارائه میدهد. این خصوصیات سبب شده است که هنگام مشاهده به صفحه V30 احساسی خوشایند به کاربر دست دهد.

بیشتر بخوانید: بررسی شیائومی Mi A1 ؛ آیفون ۷ به سبک چینی ها و البته با قیمت مناسب!

LG V30

LG V30

نرم افزار

این گوشی با نسخه ۷٫۱٫۲ اندروید نوقا به بازار عرضه میشود، اما نسخه Oreo اندروید برای آن در دسترس خواهد بود. به علاوه رابط کاربری آن، نسل ششم LG UX” است. نسخه ششم نیز، بسیار به نسخه های قبلی شباهت داشته، اما دارای ویژگی های جالبی است که بلافاصله در نگاه اول متوجه نخواهید شد!

اینجا جایی است که باید به فقدان صفحه نمایش دوم که با یک نوار شناور جایگزین شده است اشاره ای داشته باشیم. این نوار به منظور دسترسی سریعتر به قسمت های مختلف گوشی در نظر گرفته شده است. با بررسی LG V30 به این نتیجه رسیدیم که اگر شما نیازی را در استفاده از این نوار نمی بینید، میتوانید آن را غیرفعال کنید. برای دادن نظر نهایی نسبت به کارکرد این نوار، باید مدت بیشتری را با گوشی کار کرد.

بیشتر بخوانید: مقایسه نوکیا ۸ و آیفون ۷ ، آیا پرچمدار نوکیا در مقابل آیفون حرفی برای گفتن دارد؟

LG V30

LG V30

سخت افزار

ال جی برای گوشی G6 پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ را در نظر گرفته بود. اما در V30 اقدام به استفاده از اسنپدراگون ۸۳۵ کرده است. پیشتر هم شاهد استفاده از این پردازنده در گوشی های پرچمدار بوده ایم و تا به این جای کار بسیار رضایت بخش ظاهر شده است. اگرچه شرکت های سازنده تلاش میکنند که از رم های ۶ و ۸ گیگابایتی در گوشی های خود استفاده کنند، اما ال جی اعتقاد داشته است که باید مقدار رم مورد نیاز را برای گوشی استفاده کرد، به همین خاطر در بررسی LG V30 باید بگوییم که رم ۴ گیگابایتی را برای این گوشی در نظر گرفته است.

در بررسی LG V30 میزان ۴ گیگابایت رم در عملکردهای مالتی تسکینگ بسیار سریع ظاهر شده و هیچ گونه کاهش سرعتی را در هنگام جا به جایی بین برنامه های مختلف شاهد نبودیم.

بیشتر بخوانید: بررسی دوربین نوکیا ۸ ؛ قابلیت Bothie چه مقدار به کار خواهد آمد؟!

LG V30

LG V30

صدا

V30 همانند G6 از تکنولوژی Quad DAC بهره برده و پورت مربوط به جک هدفون در بالای گوشی تعبیه شده است. ال جی نه تنها در نظر داشته است که V30 کیفیت صدای بسیار خوبی را ارائه دهد، بلکه در تلاش بوده است تا کیفیت صدای ضبط شده به وسیله آن حتی در محیط های شلوغ و پر سر و صدا نیز بسیار واضح و باکیفیت باشد. شرکت دانمارکی Bang & Olufsen تهیه هدفون های V30 را به عهده داشته است. متأسفانه این هدفون ها را در تمام بازارهای جهانی نخواهیم دید.

بیشتر بخوانید: بررسی Moto X4 ، میان‌رده ای قدرتمند با ویژگی‌هایی قابل توجه!

LG V30

LG V30

دوربین

در ادامه بررسی LG V30 به بخش هیجان انگیز دوربین می رسیم. همانند رویه ای که شرکت های مختلف به تازگی پیش گرفته اند، ال جی V30 نیز از دوبین دوگانه استفاده کرده است که یکی دارای لنز معمولی و دیگری دارای لنز زاویه باز میباشد. دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی بوده و دارای دریچه دیافراگم  f / 1.6 میباشد. این لنز برای استفاده در شرایط نوری ضعیف در نظر گرفته شده است. دوربین دیگر ۱۳ مگاپیکسلی بوده و دریچه دیافراگم آن نیز f / 1.9 میباشد. ال جی طی عملکردی قابل ملاحظه، ناهمواری ها را از دید لنز زاویه باز کاسته و بلافصله تصویر هموار را در اختیار آن قرار میدهد. دوربین های V30 با Crystal Clear Glass پوشیده شده تا سازگاری بیشتری را با رنگ ها داشته باشد. همچنین این امر سبب شده است تا ناهمواری ها از دید لنز زاویه باز کاسته شود. دوربین V30 به هر دو لرزش گیر دستی و الکتریکی مجهز بوده و از فوکوس اتوماتیک لیزری پشتیبانی میکند. لازم به ذکر است که شما میتوانید به راحتی بین دو لنز گوشی سوئیچ کنید.

LG V30

LG V30

باطری

با توجه به اینکه این گوشی به صورت رسمی عرضه نشده است، نمیتوان نظری نهایی در مورد باطری داد. اما چیزی که محسوس است این بوده که V30 از یک باتری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره برده است که با توجه به صفحه نمایش بزرگ و پردازنده قدرتمند اسنپ دراگون ۸۳۵، نمیتواند انرژی لازم برای استفاده یک روز را در خود ذخیره کند. درگاه شارژر این گوشی از نوع USB Type-C بوده که از نسل سوم شارژ سریع و شارژ وایرلس پشتیبانی میکند.

بیشتر بخوانید: گوشی انعطاف پذیر hybrid Royole ؛ با تکنولوژی گوشی‌های انعطاف پذیر آشنا شوید!

LG V30

LG V30

نگاهی اجمالی

LG V30 یک اسمارت فون قدرتمند با ظاهری زیباست. در بررسی LG V30 باید گفت اگرچه این گوشی ویژگی نوآورانه خاصی را معرفی نکرده است، اما گوشی است که میتواند نظر خریداران را به خود جلب کند. صفحه نمایش و دوربین گوشی نیز از موارد قابل توجه این گوشی میباشند. اگرچه ممکن است صفحه نمایش کمی بزرگ به نظر برسد، اما مشکلی با در دست گرفتن گوشی نخواهید داشت. ال جی برای دوربین دوگانه خود از دو فاصله کانونی متفاوت استفاده کرده است، که برای گرفتن عکس های روزانه بسیار کاربردی است.

ذکر این نکته ضروری است که اگرچه گاهی، مشکلاتی ثانویه برای گوشی های ال جی گزارش میشود، اما در نگاه اول، این گوشی بسیار خوب ظاهر شده است.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا