تلفن همراه

بررسی iOS 11 ؛ آیفون پس از بروزرسانی این امکانات را همراه خواهند داشت!

بررسی iOS 11

خوشبختانه در نت‌نوشت فرصتی شد و توانستیم اولین نسخه ارائه شده از  iOS 11 را بر روی iPhone 6s تست کنیم. امکانات متعددی من جمله اپ استور با ظاهر تازه و کنترل سنتر تازه نفس و اعلان های صفحه قفل … همه و همه برای ما جذاب بود. در ادامه با بررسی تمامی این موارد همراه ما باشید.

۰

خوشبختانه در نت‌نوشت فرصتی شد و توانستیم اولین نسخه ارائه شده از iOS 11 را بر روی iPhone 6s تست کنیم. امکانات متعددی من جمله اپ استور با ظاهر تازه و کنترل سنتر تازه نفس و اعلان های صفحه قفل … همه و همه برای ما جذاب بود. در ادامه با بررسی iOS 11 با معرفی تمامی این موارد همراه ما باشید.

بررسی iOS 11

اگر نمیدانید باید بگوییم که بخش عمده توانایی هایی که در آخرین کنفرانس اپل معرفی شد اختصاص به آیپد مربوط شده و بر توانایی های این تبلت دوستداشتنی خواهد افزود. ما برای بررسی iOS 11 به سراغ آیفون رفتیم و باید گفت که بدون هیچ جانبداری در همان نگاه اول متوجه شباهت امکانات جدید مخصوصا در بخش اعلان ها با سیستم عامل اندروید شدیم.

بیشتر بخوانید: مقایسه Moto Z2 Force با Galaxy S8 ؛ پیروزی از آن کیست؟

تغییر ظاهر App Store

اپ استور از مهمترین نقاط اتکاء برای اپل است، فروشگاهی متمرکز و یکپارچه که البته در بررسی iOS 11 متوجه شدیم که به بهترین نحو ممکن تغییر چهره داده و به دل می نشیند. صفحه توضیحات اپ ها تغییرات چشمگیری داشته و توضیحات بسیار کاملی را در اختیار کاربران قرار می دهد، ویدیو های معرفی اپ ها به صورت خودکار اجر اشده و جلوه بسیار زیبایی را برای هر اپ ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: سنسور های موبایل خود را بشناسید؛ چه هستند و چگونه کار میکنند؟

بازی ها در تب جداگانه ای قرا گرفته اند و با تب Today که اپ های پیشنهادی هر روز را ارائه می دهد کمی متفاوت است. از این پس در خود اپ ستور در قسمت تنظیمات می توانید اپ های اضافی و بدون کاربرد را حذف کرده و فضای بیشتری را خالی کنید.

بیشتر بخوانید: Moto Z2 Force یک ماژولار قدرتمند و دوست‌داشتنی!

اعلان هایی بسیار شبیه به اندروید

بعد از نسخه Lollipop از اندروید شاهد حضور نوتیفیکیشن ها در صفحه قفل بودیم و اکنون در بروزرسانی نوقا این امکان تا حد بسیار مطلوبی پیشرفت داشته و کاربر می توانید به آسانی بخش اعلان ها را مدیریت کند. اکنون طبق بررسی iOS 11 در صفحه قفل iOS شاهد حضور اعلان ها هستیم که بلافاصله بعد از حضور قابل ردیابی و مشاهده بوده و اینکه کاربر می تواند اولویت قرار گیری اعلان های هر اپ را در قسمت تنظیمات مشخص کند.

بیشتر بخوانید: گوشی تاشوی Leader 8 از سامسونگ ، نسلی که ادامه دارد …

یک control center شیک و جدید

در ادامه بررسی iOS 11 در نت نوشت باید گفت که در iOS 11 کاربر می تواند بخش کنترل را به صورت کامل دلخواه سازی کند. کاربر با Force Touch خواهد توانست هر یک از قسمت های قسمت کنترل را مدیریت کرده و  اینکه خبر خوب برای توسعه دهندگان که اپل امکان توسعه اپ های کوچک برای قسمت کنترل سنتر را ایجاد کرده و بزودی شاهد اپ های کاربردی کوچک برای این قسمت خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: بررسی Aquos S2 پرچمدار جدید شارپ، نیمی iPhone 8 و نیمی Essential

یک مرورگر فایل اینجاست!

خبر خوبی اینکه اپل امکان مرور فایل ها را در iOS قرار داده و حتما باید بدانید که قرار نیست کاربر به فایل های سیستمی دسترسی داشته باشد، اپل تنها اجاره مرور فایل در چند شاخه و کاملا محدود را در اختیار کاربر قرار داده و شما می توانید ارتباط بهتری با قسمت کلود داشته باشید. اسناد را راحت تر مدیریت کرده و به آسانی با Google Drive سینک کنید.

باقی توانایی های iOS 11

پیش از این راجع به توانایی ها و امکانات جدیدی این نسخه از iOS برایتان نوشتیم و گفتیم که در WWDC اپل دستی به سر و روی این سیستم عامل به صورت اختصاصی برای آیپد کشیده است. بدون شک امکانات multitasking برای آیپد تا حد ارزشمندی بهبود داشته و امکان Multi-Room خواهد توانست کار کردن با قلم و چند برنامه را در آن واحد برای کاربر لذت بخش کند. اپ های Photos و videos تغییرات چشم گیری داشته اند و برای استفاده بسیار ساده تر و کاربردی تر به نظر می رسند.

نکته جالب اینکه در این نسخه از iOS فرمت ذخیره تصاویر از  JPEG به HEIF تغییر کرده و ویدیو ها هم از فرمت HEVC استفاده می کنند که حجم بسیار کمی داشته و حداقل تاثیر را بر روی کیفیت تصاویر دارد.

بیشتر بخوانید: ZenFone AR پرچمدار جدید ASUS؛ جابجایی استاندارد‌ها با توسط ایسوس

نتیجه گیری

واضح است که مسیر رو به پیشرفت و توسعه سیستم عامل iOS مثل قبل رو به جلو در حال پیشرفت است و همچنان اپل در زمینه ارائه قابلیت ها به کاربران محافظه کار عمل می کند. اگر از قبل با نت‌نوشت همراه بوده باشید می دانید که میانه ما و iOS چندان مساعد نیست 🙂 اما طبق بررسی iOS 11 که در نت نوشت صورت گفت شک نداریم که این نسخه از iOS خواهد توانست رضایت بیشتر و در عین حال توانمندی بیشتری را برای کاربران به همراه داشته باشد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا