آموزشی

رمزگذاری هارد دیسک در ویندوز ۱۰ را با این نرم افزار ها انجام دهید!

رمزگذاری هارد دیسک

رمزگذاری اطلاعات، برای همه کاربران، کسب و کارهای آنلاین و شرکت ها که در مقابل حملات اینترنتی آسیب پذیر هستند، بسیار حائز اهمیت است. البته رمزگذاری فقط محدود به داده ها و اطلاعات شما نمی شود بلکه می توانید از آن در اپ های تلفن همراه، ایمیل ها، امنیت ذخیره سازی کلود، حفاظت از وب سایت ها استفاده کنید. امروز در نت نوشت قصد داریم نگاهی به بهترین نرم افزارهای رمزگذاری هارد دیسک در ویندوز داشته باشیم.

۰

این روزها حفاظت از اطلاعات اهمیت قابل توجهی بین کاربران سراسر جهان پیدا کرده است. جرایم سایبری روز به روز در حال افزایش است و هکرها از اینترنت برای اهداف مخرب خود استفاده می کنند در نتیجه ممکن است هر لحظه که شما در گشت و گذار در وب به سر می برید اطلاعاتتان مورد هدف آنها قرار گیرد. رمزگذاری هارد دیسک راه حلی قدرتمند برای محافظت از فایل ها و داده های شما از دسترسی غیر مجاز است. رمزگذاری اطلاعات، برای همه کاربران، کسب و کارهای آنلاین و شرکت ها که در مقابل حملات اینترنتی آسیب پذیر هستند، بسیار حائز اهمیت است. البته رمزگذاری فقط محدود به داده ها و اطلاعات شما نمی شود بلکه می توانید از آن در اپ های تلفن همراه، ایمیل ها، امنیت ذخیره سازی کلود، حفاظت از وب سایت ها استفاده کنید. امروز در نت نوشت قصد داریم نگاهی به بهترین نرم افزارهای رمزگذاری هارد دیسک در ویندوز داشته باشیم.

رمزگذاری هارد دیسک در ویندوز ۱۰

ابزار رمزگذاری اطلاعات فایل های شما را با استفاده از الگوریتم های رمزنگاری منحصر به فرد، کدگذاری می کند و سپس با کلیدی منحصر به فرد آن را رمزگشایی می کند. رمزگذاری موثر ترین روش برای امنیت داده ها است تا عکس ها، اسناد شخصی یا فایل های مالی شما را امن نگه دارد. در ادامه با معرفی بهترین نرم افزارهای رمزگذاری هارد دیسک برای ویندوز ۱۰/۸/۷ همراه نت نوشت باشید تا از فایل های خود در ویندوز محافظت کنید.

۱- AxCrypt

نرم افزار AxCrypt

نرم افزار AxCrypt

AxCrypt ابزاری اپن سورس برای ویندوز است که تنها از رمزنگاری ۱۲۸ بیتی AES پشتیبانی می کند. این ابزار تنها ۱ مگابایت حجم دارد و کارآمدترین ابزاری است که در آن شما می توانید فایل را با یک کلیک ساده رمزگذاری کنید. همچنین به شما اجازه می دهد قسمت بزرگی از فایل ها و یا پوشه ها را باهم رمزگذاری کنید یا اینکه رمزگذاری را برای یه دوره زمانی خاص انجام دهید. این نرم افزار  رمزگذاری هارد دیسک را از اینجا دانلود کنید

۲- BitLocker

نرم افزار BitLocker

نرم افزار BitLocker

BitLocker ابزار رمزگذاری دیسک است که از AES 128 و AES 256 پشتیبانی می کند. BitLocker می تواند برای رمزگذاری کل دیسک یا درایوها مورد استفاده قرار گیرد. این ابزار شامل طرح های احراز هویت چندگانه ساخته شده در ویندوز است و ابزار قابل قبولی برای رمزگذاری دیسک است. شما می توانید آن را از اینجا دانلود کنید.

۳- VeraCrypt

نرم افزار VeraCrypt

نرم افزار VeraCrypt

VeraCrypt همراه با ویژگی های امنیتی پیشرفته از الگوریتم های AES 256، Serpent و الگوریتم Two Fish پشتیبانی می کند. اگر شما جزء کاربران نرم افزار TrueCrypt هستید باید بگوییم VeraCrypt جانشین Truecrypt است که یک سال پیش به مرحله اجرا در آمده است. این ابزار همچنین به کاربر اجازه می دهد فایل های TrueCrypt را به فرمت Veracrypt تبدیل کند تا کاربران از آن برای انتقال از Truecrypt به VeraCrypt استفاده کنند. شما می توانید آن را از اینجا دانلود کنید

۴- ۷-Zip

نرم افزار 7-Zip

نرم افزار ۷-Zip

درست است که ۷-Zip ابزار شناخته شده ای برای فشرده سازی فایل ها است، اما می تواند به عنوان یک ابزار رمزنگاری شگفت انگیز که از رمزگذاری ۲۵۶ بیتی AES پشتیبانی می کند، استفاده گردد. این ابزار همچنین به عنوان ابزار خط فرمان نیز استفاده می شود و یک فایل رمزگذاری مطمئن و قابل حمل تولید می کند. ۷-Zip به کاربر اجازه می دهد کل درایو ها را رمزگذاری کند و برای ویندوز می توانید آن را رایگان دانلود کنید. همچنین می توانید با دانلود بیلدهای غیر رسمی، آن را برای لینوکس و OS X نیز استفاده کنید. این نرم افزار را از اینجا دانلود کنید.

۵- DiskCryptor

نرم افزار DiskCryptor

نرم افزار DiskCryptor

DiskCryptor یک ابزار منبع باز برای رمزگذاری است که برای قفل کردن پارتیشن های دیسک و همچنین پارتیشن های سیستم استفاده می شود. این ابزار از الگوریتم های AES-256، Serpent و Twofish و از گزینه های چند بوت پشتیبانی می کند و بسیار پایدار است. همچنین از دستگاه های ذخیره سازی خارجی مانند CD و DVD نیز برای رمزگذاری پشتیبانی می کند. این نرم افزار را از اینجا دانلود کنید.

۶- LaCie Private-Public

نرم افزار LaCie Private-Public

نرم افزار LaCie Private-Public

Lacie Private-Public ابزاری اپن سورس است که از الگوریتم رمزگذاری AES-256 پشتیبانی می کند. حجم آن کمتر از ۱ مگابایت است و به شما اجازه می دهد با رمزگذاری کردن درایوها اطلاعات خود را محرمانه نگه دارید. این پکیج قابل حمل است پس شما می توانید به طور مستقیم برنامه را بر روی سیستم خود بدون نیاز به نصب استفاده کنید. این ابزار تمام اطلاعات پیکربندی خود را به جای درایوهای کامپیوتر در رجیستری ویندوز ذخیره می کند، به این ترتیب کاربرانی که در سیستم ادمین نیستند هم می توانند آن را نصب کنند. به طور کلی ابزاری آسان برای دسترسی به داده های خصوصی شما است که به کاربر اجازه می دهد از درایو رمزگذاری شده درست مانند هر دیسک سخت دیگر در سیستم استفاده کند. شما می توانید آن را از اینجا دانلود کنید

۷- Gpg4win

Gpg4win

نرم افزار Gpg4win

Gpg4win ابزار رایگانی است که امنیت را تنها با چند کلیک فراهم می کند. این ابزار عمدتا برای محافظت از فایل های و ایمن سازی ایمیل های شما استفاده می شود. و از تمام استانداردهای رمزنگاری مانند Open PGP و S / MIME (X.509) پشتیبانی می کند.

Gpg4win شامل چندین بخش نرم افزاری رایگان است:

GnuPG – پشت صحنه؛ این ابزار رمزگذاری واقعی است.
Kleopatra – یک مدیر گواهینامه برای OpenPGP و X.509 (S / MIME) و کلیدهای رمزنگاری مشترک.
GpgOL – پلاگینی برای Microsoft Outlook – پشتیبانی از MS Exchange Server.
GpgEX – پلاگینی برای مایکروسافت اکسپلورر (رمزگذاری فایل).
GPA – مدیر گواهینامه جایگزین برای OpenPGP و X.509 (S / MIME).
این ابزار همچنین ثبات و محافظت در برابر حملات ناخواسته را فراهم می کند. شما می توانید آن را از اینجا دانلود کنید.

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا