زندگی و سلامت

بیرون زدگی انگشت شست پا (بونیون) را به صورت طبیعی درمان کنید

stop-bunions-FI

بونیون یک عارضه استخوانی در پا می باشد که در پای برخی از افراد شکل می گیرد و علاوه بر ناهنجاری نا زیبایی که در ظاهر پا ایجاد می کند بسیاری از حرکات عادی روز مره را نیز با اختلال همراه می سازد. کفش تنگ یکی از عوامل ایجاد این عارضه است. در انتخاب کفش های خود تجدید نظر کنید تا پاهایی سالم تر داشته باشید.

۱+

بیرون زدگی انگشت شست پا یا بونیون یک دست انداز استخوانی است که بر اثر فشار زیاد  انگشتان پا بر روی یکدیگر ایجاد می شود.

فشار مفاصل انگشتان پا بر روی یکدیگر سبب می شود کنار انگشت پای شما بر اثر مرور زمان بزرگ و بزرگتر شود و در نهایت از کناره پا بیرون بزند.

بیرون زدگی انگشت شست پا عارضه ای استخوانی است که دلایل بسیاری دارد که یکی از آن ها پوشیدن کفش های بسیار تنگ می باشد.

انتخاب کفش

stop-bunions-FI

پوشیدن کفش های تنگ و باریک به پاهای شما آسیب جدی وارد می کند. با گذشت زمان عارضه استخوانی بونیون در کناره انگشتان شصت پا مشاهده شده و با حاد شدن این عارضه شما نیازمند یک جراحی سخت خواهید بود.

در صورتی که کفش های نامناسب می پوشید و یا از کفش های سایز کوچک تر از پای خود استفاده می کنید منتظر ناهنجاری های انگشتان پای خود به خصوص این بیماری باشید.

انتخاب یک کفش راحت و سالم از  پاهای شما به خصوص انگشتان، محافظت می کند.

تاثیر رژیم غذایی

مواد غذایی که مصرف می کنید نیز نقش بسیار مهمی در جلوگیری از بنیون ها خواهد داشت. اگر مواد غذایی که التهابات را آرام می کنند،  استفاده کنید تورم و التهاب در پاها کمتر می شود. کاهش مصرف غذاهای تند و چرب و همچنین شکر نیز بسیار موثر است.

در کنار همه این موارد،  ماساژ می تواند با تقویت و استراحت عضلات پیشرفت بیماری بنیون را کاهش دهد.

چند راه کار ساده

shutterstock

از کفی کفش مناسب و طبی برای کفش های خود استفاده کنید.

پاهای خود را بعد از پیاده روی های روزانه به خوبی بشویید تا از عرق و باکتری های مضر کاملا تمیز شوند.

از روغن ها و لوسیون های ضد التهابی و ضد قارچی مانند بابونه، اسطوخودوس یا گل سرخ استفاده کنید و پاهای خود را در آب های آغشته به این روغن ها چند دقیقه استراحت دهید.

بیشترین عامل بروز بیرون زدگی انگشت شست پا به علت استفاده از کفش های تنگ است. بهتر است که در  انتخاب کفش های سالم بیشتر دقت کنید تا با گذشت زمان پاهای شما علاوه بر اینکه سالم بمانند، زیبایی خود را نیز حفظ کنند.

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا