گوناگون

بیل گیتس دیگر ثروتمندترین فرد دنیا نیست؛ با جایگزین او آشنا شوید

بله, دیگر بیل گیتس ثروتمندترین فرد برروی کرده زمین نیست.

۰

برای خیلی ها دانستن درباره ترین ها جذاب است. و یکی از این ترین ها, ثروتمندترین افراد دنیاست. چندین سالی بود که بیل گیتس موسس و بنیانگذار شرکت مایکروسافت رتبه اول این فهرست را به خود اختصاص داده بود, اما اکنون این رتبه بندی تغییر کرده است.

بله, دیگر بیل گیتس ثروتمندترین فرد برروی کرده زمین نیست.

با نگاهی به لیست پولدارترین ها که توسط فوربس منتشر شده است, می بینیم که آمانسیو اورتگا (Amancio Ortega), موسس فروشگاه زنجیره ای ZARA از بیل گیتس بنیان گزار Microsoft پیشی گرفته است.

amancioortega

با دیدن ارقامی که در ادامه می آید، حواستان به گردشدگی چشمانتان باشد. ارزش خالص دارایی های آقای اورتگا, بالغ بر ۷۸ میلیارد دلار و دارایی آقای گیتس ۷۷٫۴ میلیارد دلار برآورد شده است. این میلیاردر که به درستی می توان لقب خودساخته را به وی داد, فرزند یک کارگر راه آهن در لاکرونیا می باشد و در ۱۳ سالگی مدرسه را برای کار در یک مغازه لباس فروشی ترک کرد.

درحالیکه او به عنوان ثروتمندترین فرد دنیا شناخته می شود, اما بنا بر گزارش ها سبک زندگی معمولی و جالبی دارد. خوردن غذا به همراه کارمندانش, خرید کردن قهوه از همان محلی که سال ها از آن جا می خریده است و همچنین پوشیدن لباس های نه چندان گران قیمت, چند مورد از این ویژگی های اوست.

البته آقای اورتگا خیلی مصاحبه نمی کند و درباره زندگی خصوصی اش صحبت نمی کند. اما با خواندن زندگی نامه او به راستی می توان به این مسئله پی برد که با نبوغ و تلاش می توان به همه جا رسید.

gettyimages-461945510_0

نکات جالب زیادی راجع به افراد پولدار و میلیارد وجود دارد، مثلا اینکه بیل گیتس برای وراثش که تنها ۳ فرزندش هستند به هریک ۱۰ میلیون دلار بخشیده است و باقی را برای مصرف در امور خیریه تعیین نموده و هدفش از این مورد ایجاد انگیزه برای خود ساختگی در فرزاندنش بوده است این طرز فکر تنها به بیل گیتس خلاصه نمیشود و افراد معروف و مشهور دیگری چون Mark Zuckerberg, Sting, Nigella Lawson و Warren Buffet هم بخش عمده دارایی خودشان را صرف کار های عام المنفعه کرده اند! و تنها بخش کوچکی از داراییشان را به فرزندانشان می بخشند!

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    ario

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ at ۱۰:۰۸

    از این دو سایت بسیار کاربردی دیدن کنید:

    واقعیت مجازی وایموند
    http://viamond.tech/

    اپلیکیشن نزدیکترینها
    http://blog.nazdiktarinha.ir/

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا