شبکه‌های اجتماعی

بیوگرافی شروین پیشه ور؛ یک ایرانی نامدار، سخت کوش، خلاق و کارآفرین

شروین پیشه ور

خانواده ی پیشه ور همزمان با انقلاب اسلامی و زمانی که شروین تنها ۴ سال داشت ایران را ترک میکنند. پدرش ابراهیم پیشه ور در سیلور اسپرینگ راننده ی تاکسی شد. او که مدرک فوق لیسانس داشت همزمان با کار روی تاکسی مدرک دکترای خود را در رشته ی ارتباطات جمعی در دانشگاه هاروارد گرفت.

۰

سرمایه گذار معروف ایرانی- آمریکایی ساکن سانفرانسیسکوی کالیفرنیاست. او به واسطه ی فعالیت های نوآورانه و سرمایه‌گذاریهای سودآورش شهرت عجیب و غریبی در دنیا کسب کرده است. او در بیش از ۶۰ شرکت مختلف سرمایه گذاری کرده که اغلب موفق، سودآور و در زمینه های خود بسیار معروف بوده اند. همه ی اینها در حالی است که او تمام کارهایش را شبیه انسانهای معروف دیگر تنها در یک گاراژ و با شبی ۸ دلار که از طریق نگهبانی عایدش می‌شده، آغاز کرده است.

خانواده ی پیشه ور همزمان با انقلاب اسلامی و زمانی که شروین تنها ۴ سال داشت ایران را ترک میکنند. پدرش ابراهیم پیشه ور در سیلور اسپرینگ راننده ی تاکسی شد. او که مدرک فوق لیسانس داشت همزمان با کار روی تاکسی مدرک دکترای خود را در رشته ی ارتباطات جمعی در دانشگاه هاروارد گرفت.

خانواده ی شروین علاقه مند بودند که او در رشته ی پزشکی ادامه تحصیل بدهد. به همین دلیل او وارد دبیرستان شد و تحقیقاتش رو در زمینه ی پپتید های ماژنین انجام داد و بعداز آن در حالی که مشغول تحصیل در رشته ی زیست شناسی در دانشگاه برکلی بود از طرف نهاد ریاست جمهوری برای ادامه ی تحقیقات در زمینه ی پیتیدها دعوت شد.

در سال ۱۹۹۶ مقاله ای در انجمن پزشکی آمریکا ثبت کرد که به مستند سازی شکنجه کمک میکرد. پیشه ور به عنوان یک ارشد در برکلی رئیس مجله ساینتیفیک برکلی (نخستین مجله ی تحقیقاتی در مقطع کارشناسی در ایالات متحده) بود. پیشه ور بعداز این مرحله به جای پیوستن به رشته ی پزشکی تصمیم گرفت کارآفرین شود و میتوان گفت این یکی از بهترین تصمیمات زندگی اش بود. بعداز آن او در حالی که در گاراژی در حال عملی کردن فکر خود بود توانست سیستم عامل تحت وب را طراحی کرده و بعداز پیدا کردن سرمایه گذار برای ایده اش در ۲۳ سالگی به طور رسمی در زمینه ی مورد علاقه اش فعالیتش را آغاز کرد.

شروین پیشه ور

شروین پیشه ور

او تا کنون توانسته در زمینه ی شغلی خود بسیار موفق عمل کند و برای پروژه های تکنولوژیک و به روز به عنوان یک سرمایه گذار بی همتا باشد. دلایل موفقیت او برنامه ریزی دقیق و همکاری با گروه‌های با انگیزه های بالا و پرانرژیست که موفقیت او را همیشه تضمین میکند.

پیشه ور مدیر اجرایی پروژه ی هایپرلوپ ۱ (سیستم حمل و نقل فوق پیشرفته) و از بنیان گزاران شرکت Sherpa Capital (شرکتی که به ایده پردازان مشهور در سرتاسر دنیا کمک میکند تا ایده هایشان را عملی کنند) است.

او در پروژه های بسیاری سرمایه گذاری کرده که در آنها احتمال سود دهی در ابتدای کار به هیچ وجه قابل تشخیص نیست و کار ریسک بسیار بالایی دارد و در بعضی موارد سوددهی در طولانی مدت بوده است اما این یکی از هیجان انگیز ترین بخش های کار پیشه ور و همکاران اوست.

شرکت در استارت آپ ها یکی از فعالیت های مهم این روزهای سرمایه‌گذارانی شبیه پیشه ور است. شنیدن ایده ها و کمک برای اجرایی و عملی کردن آنها و انتخاب ایده های برتر در زمینه های طراحی وب، اپلیکیشن، فناوری، تکنولوژی و حتی هنر باعث پیشرفت های زیادی در این زمینه‌ها‌ می شود. و کاش سرمایه‌گذارانی چون او در ایران نیز برای حمایت از جوانان با ایده های بسیار طلایی همکاری میکردند.

شروین در سال ۲۰۱۶ به پاس فعالیتهایش مدال افتخار آیس لند و در سال ۲۰۱۲ جایزه ی آمریکایی های افتخار آفرین را از آن خود کرد. او عضو شورای کارآفرینان جهانی بنیاد سازمان ملل متحد و سفیر کارآفرینی در دفاتر وزارت امور خارجه در خاور میانه و روسیه است.

سرمایه گذاری در warby parker, Tumblr و Machine zone ؛ تاسیس و مدیریت شرکت های فن آوری فعال webOS , webs.com, SGN و Hyper office از جمله ی فعالیت های بسیار تاثیر گذار او بوده اند.

از جمله ی فعالیت های سیاسی شروین پیشه ور حمایت از اوباما در زمان انتخابات ریاست جمهوری او و در انتخابات اخیر حمایت از هیلاری کلینتون بوده است که به عنوان یک شهروند در سانفرانسیسکو که بیشتر ساکنین آن دموکرات هستند در این زمینه هزینه ی زیادی کرد. و بعد از پیروزی ترامپ یکی از کسانی است که خواهان استقلال ایالت کالیفرنیاست و فعالیتهای سیاسی خود را همچنان ادامه می دهد.

۳ دیدگاه

3 دیدگاه

  1. Avatar

    ایرانی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ at ۱۲:۰۵

    مغزشون کار کرده که رفتند اونطرف . وگرنه اینجا باید گزینش میشد

    ۲+
  2. Avatar

    پیام غلامرضایی

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ at ۸:۲۴

    ماشاالله به پشت کار.ممنون از مطلب مفیدتون

    ۰
  3. Avatar

    محسن فخاری

    ۲۷ آبان ۱۳۹۶ at ۱۰:۴۷

    خیلی خوب و مفید بود.من از سایت شما بیشتر بازدید میکنم.

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا