اخبار تکنولوژی

تاریخچه هشتگ؛ هشتگ های روز فارسی را کجا بیابیم!

تاریخچه هشتگ؛ هشتگ های روز فارسی را کجا بیابیم!
۰

اکنون هشتگ ها به آسانی در اکثر پست ها توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و حتی تلگرام هم یافت میشود، با هم به مرور تاریخچه استفاده از # به عنوان هشتگ خواهیم پرداخت.

همه چیز بر میگردد به آگوست ۲۰۰۷ و توییت آقای Chris Messina:

Hashtags

بنیانگذار توییتر Evan Williams ابدا حتی تصور نمی کرد، پیشنهاد آقای Messina برای ایجاد گروه بتواند تا این حد تکنیکی و دقیق باشد که نیاز های عمده شبکه های اجتماعی برای دسته بندی بهتر مطالب را شامل شود. تیم فنی توییتر زیر بار این پیشنهاد نرفتند و پس از کش و قوس های فراوان سرانجام در سال ۲۰۰۹ این ترکیب بندی توسط توییتر استفاده شد و باقی شبکه های اجتماعی نیز از آن پیروری کردند.

حالا اینکه بسیاری از هشتک ها از کجا می آیند و اینکه چگونه یک عنوان ترند می شود بستگی به خیلی چیز ها دارد، اکثر اوقات یک ترند تنها از یک توییت آغاز می شود و کاربران را به اظهار نظر های متفاوت و غیرقابل پیشبینی وا می دارد و سرانجام گسترش یافته و سر و صدای زیادی بر پا می کند !

در اکثر موارد ترند ها تاثیر بسیاری از اخبار و وقایع سیاسی، ورزشی و حتی اجتماعی می گیرند. همین چند روز پیش بعد از عوض شدن رکورد جهانی توسط وزنه بردار روس شاهد ترند هشتگ #رضازاده بودیم، واقعه #اربعین و #پیاده_روی_اربعین هم از داغ ترین ترند های هشتگ های روز فارسی است. اگر می خواهید از ترند های روز با خبر شوید پیشنهاد می کنیم وحید انلاین و کانال تلگرامش را از دست ندهید!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا