علمی

این تتو طلایی انتقال داده روی پوست را ممکن می کند!

تتو طلایی انتقال داده روی پوست

دانشمندان  موفق به طراحی پوشش فوق‌العاده نازکی شده اند که می تواند داده ها را از طریق پوست بدن ثبت نماید. ظاهر این طرح بسیار شیک و زیبا ست و بیشتر به یک خالکوبی طلایی شکل می ماند. پیش بینی ها برای استفاده از این سیستم جهت مراقبت های پزشکی است، چرا که بیمار به صورت دائم رصد شده و بدون فراموشی اطلاعاتش و علائم حیاتی اش ضبط می شود.

۰

دانشمندان موفق به طراحی پوشش فوق‌العاده نازکی شده اند که می تواند داده ها را از طریق پوست بدن ثبت نماید. ظاهر این طرح بسیار شیک و زیبا ست و بیشتر به یک خالکوبی طلایی شکل می ماند. پیش بینی ها برای استفاده از این سیستم جهت مراقبت های پزشکی است، چرا که بیمار به صورت دائم رصد شده و بدون فراموشی اطلاعاتش و علائم حیاتی اش ضبط می شود. در ادامه با جزییات جالبی از تتو طلایی انتقال داده روی پوست با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: یخ های ۷۲۰٫۰۰۰ ساله درباره ی تغییرات آب و هوای زمین چه اطلاعاتی به ما می دهند!

تتو طلایی انتقال داده روی پوست

اغلب رابط های مبتنی بر پوست که تا کنون ابداع شده اند از مواد پلاستیکی شکل تشکیل شده اند که قادر به چسبیدن روی پوست هستند. مشکل عمده این روش ها این است که پلاستیک سخت بوده و امکان تعرق را از پوست زیر خود خواهد گرفت. ماده طراحی شده در نمونه فوق‌الذکر بواسطه آب حل می شود و قطعه الکتریکی به صورت مجزا روی پوست سوار خواهد شد.

خوشبختانه علاقه زیادی به توسعه رابط های کاربری مبتنی بر پوست وجود دارد، چرا که پیش بینی می شود این سبک از تکنولوژی خواهد توانست روند استفاده از تلفن های همراه یا ساعت های هوشمند را متحول کند و بدن را به صفحه لمسی تبدیل کند. این تنها یکی از موارد مورد کاربرد برای اینگونه تکنولوژی به حساب می آید، راهکارها و پیشرفت این تکنولوژی اولویت بیشتری در بحث پزشکی دارد، تشخیص سیگنال های یا ضربان قلب از این موارد به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: دانشمندان بدون استخوان، DNA انسان های باستانی را مرور می کنند!

تتوی طلایی انتقال داده روی پوست

تتو طلایی انتقال داده روی پوست

گمان میرود در حال حاضر روش طراحی شده تتوی طلایی انتقال داده روی پوست تنها برای آزمایشگاه مفید می باشد و برای استفاده در محیط های خانگی و طولانی مدت چندان مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: ذخیره عکس و gif در DNA یک باکتری زنده ؛ ایده و حرکتی انقلابی در ذخیره دیتا

ماده اصلی مورد استفاده در تتو طلایی انتقال داده روی پوست polyvinyl alcohol نام دارد که در حال حاضر در لنزهای تماسی و غضروف مصنوعی مورد استفاده است. طراحی بر مبنای آغشته کردن سطح پوست به مواد فوق‌الذکر صورت گرفته و بر مبنای الکتروریسی طراحی شده شده است. پوشش طلایی استفاده شده حتی پس از اسپری شدن آب و از بین رفتن الکل پلی وینیل می تواند بستر انتقال جریان الکتریکی را برای روشن کردن یک LED یا انتقال اطلاعات فراهم کند.

پتانسیل زیادی برای تکنولوژی تتو طلایی انتقال داده روی پوست پیش بینی می شود و می توان در بحث های درمانی و پزشکی روی آن برنامه ها و ایده های بسیاری را متصور شد.

بیشتر بخوانید: خرس آبی ؛ این حیوان زشت و ترسناک پس از مرگ خورشید هم در کره زمین زنده می‌ماند!

بیشتر بخوانید: هایپرلوپ چیست ؟ حمل و نقل در آینده نزدیک، روی زمین با سرعت فضا رفت و آمد خواهیم کرد!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا