اقتصادی

تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ ارز دیجیتالی در مسیر اصلاح

تحلیل

این روزها در گوشه و کنار صحبت از بازار داغ و هیجانی بیت کوین است. حتما همه شما در خصوص این ارز دیجیتالی مطالب زیادی را در سایت ها و تحلیل ها مطالعه کرده اید. تصمیم بر آن گرفتیم امروز به تحلیل تکنیکال این ارز دیجیتالی بپردازیم.

۱+

این روزها در گوشه و کنار صحبت از بازار داغ و هیجانی بیت کوین است. حتما همه شما در خصوص این ارز دیجیتالی مطالب زیادی را در سایت ها و تحلیل ها مطالعه کرده اید. تصمیم بر آن گرفتیم امروز به تحلیل تکنیکال این ارز دیجیتالی بپردازیم.

بیت کوین تقریبا از اوایل سال ۲۰۱۷ رشد بدون وقفه خود را آغاز نمود به طوری که تا امروز نزدیک به ۱۷ برابر رشد کرده است. در این مطلب قصد نداریم در مورد این که آیا این رشد عمودی واقعی است یا به شکل حباب گونه در حال پیشروی است، صحبت کنیم. هدف مطلب امروز ما صرفاً، نگاه تحلیل تکنیکال به روند قیمتی ارزش بیت کوین می باشد. هم اکنون که این مطلب نگارش می شود ارزش بیت کوین ۱۴۴۶۹ دلار است.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتالی بیت کوین

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتالی بیت کوین

در تایم فریم ۱ ساعتی، خط روند قرمز رنگ حمایت دراز مدت بیت کوین را نشان می دهد. همان طور که در فلش مشخص شده است، در این نقطه نمودار قیمت از خط روند به سمت بالا جدا شده است و دو خط روند دیگر (خط زرد رنگ روند میان مدت و خط آبی رنگ روند کوتاه مدت ) را تشکیل داده است. همان طور که مشاهده می کنید قیمت در داخل یک مثلث گرفتار شده است. در صورتی که ضلع بالای مثلث به سمت بالا شکسته و تائید شود، الگوی پرچم سه گوش شکل گرفته است و قیمت می تواند تا ارزش ۲۰۰۰۰ دلار رشد کند. ولی در این مسیر دو مقاومت ۱۵۸۵۰ دلار و ۱۷۰۰۰ دلار قرار دارد. و از ان جایی که ارزش ۱۷۰۰۰ دلار عدد رند بوده، لذا شکستن این مقاومت بسیار مهم خواهد بود.

ولی در صورتی که ضلع پایین مثلث شکسته شود (که احتمال آن بیشتر است)، با توجه به الگوی سر و شانه در داخل مثلث، قیمت به اندازه ارتفاع سر الگو نزول خواهد کرد و تا ارزش ۱۳۲۴۰ دلار سقوط خواهد کرد. حال آن که این نقطه با خط روند میان مدت بیت کوین تلاقی خواهد نمود. همین طور در تایم فریم ۳۰ دقیقه، یک الگوی سر و شانه قوی شکل گرفته است و در صورتی که پایه الگو به سمت پایین شکسته شود و کندل بعدی تائیدیه صادر کند، قیمت به اندازه ارتفاع الگو و تا ارزش ۱۱۸۸۰ دلار نزول خواهد داشت. بایستی به این نکته مهم توجه کنیم در صورتی که خط روند میان مدت به سمت پایین شکسته شود(خط زرد رنگ)، نمودار قیمت تا خط روند قرمز رنگ که روند اصلی بیت کوین است نزولی خواهد بود.

لذا از تحلیل نمودار قیمتی بیت کوین این گونه برمی آید که فعلا ارزش بیت کوین در مسیر اصلاحی قرار گرفته است و به قول معروف وارد فاز استراحت شده است. حال باید دید، سطوح حمایتی توان برگرداندن قیمت را دارند و یا اینکه این اصلاح قیمت، آغازی است برای فروکش کردن تب بیت کوین. باید منتظر ماند و به روزهای آتی چشم دوخت.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا