علمی

تولید انرژی از بدن انسان ؛ ترس از جایگزین شدن با ربات‌ها منجر به کشف یک منبع انرژی پنهان شد!

تولید انرژی از بدن انسان

مادامی که افراد زیادی درباره مشاغلی که روبات ها و هوش مصنوعی در آینده نزدیک جایگزین آنها می شوند، بحث می کنند، به نظر می رسد که کسی با این جایگزین های بی روح، کنار نمی آید. با این حال یکی از روشنفکران در هلند معتقد است، انسان ها باید از بدن خود برای تولید سرمایه استفاده کنند. اما نه آنگونه که شما تصور می کنید. یک استارت آپ در هلند در اقدامی جالب تولید انرژی از بدن انسان را با کمک لباسهای حاص در دستور کار قرار داده است!
IoHO لباسی طراحی کرده که از ژنراتور ترموالکتریک برای ذخیره حرارت بدن استفاده می کند و این حرارت را تبدیل به برق قابل استفاده می کند.

۰

مادامی که افراد زیادی درباره مشاغلی که روبات ها و هوش مصنوعی در آینده نزدیک جایگزین آنها می شوند، بحث می کنند، به نظر می رسد که کسی با این جایگزین های بی روح، کنار نمی آید. با این حال یکی از روشنفکران در هلند معتقد است، انسان ها باید از بدن خود برای تولید سرمایه استفاده کنند. اما نه آنگونه که شما تصور می کنید. یک استارت آپ در هلند در اقدامی جالب تولید انرژی از بدن انسان را با کمک لباسهای حاص در دستور کار قرار داده است! در ادامه با جزییات جالبی از تولید انرژی از بدن انسان با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ۱۱ تصاویر اسرارآمیز از مکان های متروک در جهان

بیشتر بخوانید: سالانه ۴۳ کیلوگرم طلا از طریق فاضلاب های کشور سوئیس دفع می شود !

لباسی که برق تولید می کند

لباسی که برق تولید می کند

 

تولید انرژی از بدن انسان

موسسه IoHO در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد، که مکان آن در لاهه هلند می باشد. این موسسه خود را به عنوان یک سازمان برای بررسی اینکه چگونه افراد می توانند به صورت بیولوژیکی به سرمایه تبدیل شوند، تولید اطلاعات از طریق فن و هنر و پروژه های تحقیقاتی معرفی میکند.

بیشتر بخوانید: گیاهان نورانی و درخشان به جای لامپ روی میز کار شما در آینده نزدیک!

یکی از بزرگترین پروژه های تحقیقاتی IoHO تا به امروز، ساختن یک دست لباس برای انسان بوده، IoHO لباسی طراحی کرده که از ژنراتور ترموالکتریک برای ذخیره حرارت بدن استفاده می کند و این حرارت را تبدیل به برق قابل استفاده می کند و می توان بابت تولید انرژی از بدن انسان روی آن حساب باز کرد!

موسسه ioho اخیرا از این برق که قبلا یک معدن پنهان بود، مبانی ارزشی ایجاد کرده، که در آن  پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری و بالا بردن ارزشش وجود دارد. در این بین کارگران زیادی با ساعت ها کار، توانستند چندین هزار مگاوات برق تولید کنند که درآمد حاصل از آن بین موسسه و کارگران تقسیم می شود.

بیشتر بخوانید: کنه دراکولایی از عصر دایناسورها در فسیل های ۹۹ میلیون ساله !!!

لباسی که برق تولید می کند

لباسی که برق تولید می کند

مسئله دیگری که این موسسه در زمینه تولید انرژی از بدن انسان شروع کرده این است که قصد دارد بحثی در مورد سرمایه گذاری های هنگفتی که کمپانی های بزرگ بر روی اطلاعات و داده های آنها  می کنند، راه بیندازد.

بیشتر بخوانید: معجزه چشم های میگوی آخوندکی در تشخیص سرطان!

بیشتر بخوانید: تشخیص چهره با کمک توالی یابی DNA در دوربین های مداربسته!

مانوئل برتران بنیانگذار موسسه IoHO می گوید، شرکت هایی مانند گوگل و فیس بوک از اطلاعات ما استفاده می کنند تا مقدار زیادی پول به دست آورند، اما IoHO اینگونه تصور می کند که این مکان متعلق به ماست، و کسانی که اینجا کار می کنند مسبب این اطلاعات هستند. پس شایستگی مقداری از این درآمد را داریم. این موسسه معتقد است که تمام ثروت حاصل از داده ها باید به طور مساوی توزیع شود.

وی در ادامه می گوید: هر حرکتی، نوشته ایی، پستی، کلیکی، و متنی که اطلاعاتی درباره شخصیت و رفتار ما نشان می دهد، به نوبه خود ارزشی را ایجاد می کند. حالا ما اطلاعات خود را به طور داوطلبانه و آزاد به شرکت هایی چون فیس بوک و گوگل میدهیم، چرا از آن سود نبریم؟

بیشتر بخوانید: پیچیده ترین تقاطع دنیا ؛ بدون شک در این میدان از سوئیدون انگلستان گم خواهید شد!

در ادامه تحقیقات برای تولید انرژی از بدن انسان برای انجام این کار، IoHO یک سیستم توزیع را پیشنهاد می کند که آن را “درآمد پایه اطلاعات” نامیده اند. در این سیستم، هر یک از شرکت کنندگان به اندازه پولی که می دهند اطلاعات دریافت می کنند. موسسه از طریق یک سنسور حرکتی اطلاعات افراد را از طریق حرکت انگشت آنها جمع آوری میکند. و زمانی که اطلاعات را دریافت می کنند، میزان فعالیت آنها را ثبت می کند.

سنسور حرکتی

سنسورحرکتی انگشت

هنرمند، فعال، محقق و بنیانگذار IoHO، مانوئل بلتران، پروژه هایی مانند بالا را آغاز می کند تا افراد را در مورد سناریوی روبات ها و الگوریتم های جایگزین نیروی انسانی به تفکر وا دارد. همانطور که او توضیح می دهد:

“من بسیاری از مردم را دیدم که احساس بدبینانه ای نسبت به آینده دارند. سیاست خارج از کنترل شده، و ما هیچ حرفی برای گفتن نداریم. ما توسط الگوریتم هایی که حتی نمی فهمیم چی و کی هستند، اداره می شویم . ما نمی دانیم که با چه کسی می جنگیم و یا در مورد آن چگونه احساسی داریم. شاید فن و هنر بتواند به ما کمک کند که آن را تصور، و با آن مبارزه کنیم.”

بیشتر بخوانید: ارسال یکی از دو برادر دوقلو به فضا توسط NASA و تغییرات غیر قابل توضیح ژنتیکی فضانوردان

بیشتر بخوانید: برج چوبی گلخانه ای به نام جنگل سفید با نمایی منحصربه‌فرد بزودی در پاریس رونمایی می شود!

منبع

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا