اخبار تکنولوژی

تعمیر منزل و اثاثیه آن، بیشترین حجم جستجوهای گوگل را به خود اختصاص داده است!

تعمیر

گوگل با آنالیز جستجوهای انجام شده در موتور جستجویش پی برده بسیاری از سرچها در رابطه با تعمیرات منزل و لوازمی مثل یخچال، توالت، لباسشویی و … بوده است. گوگل این اطلاعات را بر اساس میزان جستجوها و منطقه جغرافیایی به صورت گرافیکی در یک وبسایت ریسپانسیو نمایش داده است.

۰

در دورانی زندگی میکنیم که اینترنت به یک ابزار واقعا ضروری تبدیل شده است. اگر به خاطر داشته باشید چند دهه قبل یافتن علت یک بیماری، خرابی گوشی، خطاهای ویندوز، مشکلات و روش تعمیر لوزام و مواردی از این دست، کار بسیار سخت و زمانبری بود. اما الان به محض برخورد با یک مشکل اولین جایی که رجوع میکنیم، اینترنت است.

گوگل به کمک روزنامه‌نگاری با نام زاکین جی‌وی جستجوهایی که مردم انجام میدهند را آنالیز کرده و در نهایت به این نتیجه رسیده که اکثر سرچهای اینترنتی در رابطه با تعمیر منزل و اثاثیه آن است. نتایج این بررسی در قالب یک وبسایت با نام how-to-fix-a-toilet منتشر شده است. این وبسایت، ریسپانسیو طراحی شده است و در گوشی موبایل و تبلت نیز میتوانید به راحتی مشاهده کنید.

در این سایت وسایل مختلفی مثل یخچال، لباسشویی، توالت، درب، پنجره و … ترسیم شده‌اند که در واقع همان چیزهایی هستند که بیشترین جستجو برای تعمیر آنها انجام شده است. با کلیک روی این تصاویر، صفحه جستجوی گوگل به همراه جمله مرتبط نمایش داده خواهد شد. جالب اینجاست که با انتخاب کشورهای مختلف تصاویر موجود و سایزشان به تناسب میزان جستجوها در آن منطقه بروزرسانی میشود. مثلا به راحتی میتوانید متوجه شوید که تعمیر درب و پنجره و دیوار بیشترین حجم جستجوها را در اغلب کشورها به خود اختصاص داده است. آمریکای شمالی و آسیای شرقی بیشتر دنبال تعمیر توالت هستند در حالی که اهالی شوروی سابق مدام در جستجوی تعمیر ماشین لباسشویی بوده‌اند و کشورهایی با آب و هوای گرم که بدون یخچال نمیتوانند زندگی کنند بیشتر در رابطه با این وسیله جستجو کرده‌اند.

سایر جستجوهای تاپ در رابطه با آشپزی، دوستیابی، پول، لباس و سلامتی بوده است. شاید عجیب باشد ولی بسیاری از افراد در سراسر دنیا روش تهیه تخم مرغ آب‌پز را جستجو کرده‌اند! چنین جستجویی شدت وابستگی ما به گوگل را نشان میدهد. و یا چگونگی تحت تاثیر قرار دادن یک نفر، نوشتن چک، روشن بستن کراوات، کاهش وزن، افزایش وزن و یا خلاصی از شر جوشهای صورت از دیگر جستجوهای انجام گرفته بوده‌اند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا