اخبار تکنولوژی

تفاوت تلگرام X با تلگرام معمولی ، تلگرام X چه مزیت هایی دارد؟

مقایسه تلگرام X و معمولی

تفاوت‌های دو نسخه متفاوت تلگرام ! مدتی پیش بود که تلگرام تصمیم گرفت نسخه‌ای دیگر از پیام رسان محبوب خود را با نامی جدید منتشر کند و سرانجام پس از گذشت مدت‌ها این امر صورت گرفت. حال میخواهیم به بررسی تفاوت‌های دو نسخه متفاوت تلگرام، یعنی تلگرام X و تلگرام معمولی بپردازیم.

۰

مدتی پیش بود که تلگرام تصمیم گرفت نسخه‌ای دیگر از پیام رسان محبوب خود را با نامی جدید منتشر کند و سرانجام پس از گذشت مدت‌ها این امر صورت گرفت. حال میخواهیم به بررسی تفاوت‌های دو نسخه متفاوت تلگرام، یعنی تلگرام X و تلگرام معمولی که چند سال از زمان انتشار آن میگذرد بپردازیم.

تفاوت تلگرام X با تلگرام معمولی : رابط کاربری

رابط کاربری تلگرام X در مقایسه با نسخه معمولی، اندکی تفاوت دارد. در نسخه معمولی گزینه‌هایی اختصاصی جهت برقراری تماس در Menu در نظر گرفته شده است، حال آنکه در تلگرام X، چت‌ها و تماس‌ها به وسیله Tabهایی از یکدیگر جدا شده‌اند و شما را به یاد پیامرسان واتس اپ خواهند انداخت.

مقایسه تلگرام X و معمولی

تفاوت تلگرام X با تلگرام معمولی

علاوه بر این، سوایپ کردن به سمت راست در تلگرام X اندکی تفاوت داشته و گزینه های کمتری را در مقایسه با تلگرام معمولی شامل میشود. همچنین به لطف انیمیشن های روان به کار گرفته شده، تلگرام X به طور قابل توجهی سرعت بیشتری نسبت به تلگرام معمولی دارد.

حالت شب و حالت حباب

در ادامه تفاوت تلگرام X با تلگرام معمولی در نسخه جدید تلگرام X شاهد افزوده شدن حالتی تحت عنوان “Night Mode” یا “حالت شب” هستیم. این ویژگی بسیار کاربردی بوده و عملکرد بسیار خوبی را بر روی نمایشگرهای OLED خواهد داشت. اگرچه این ویژگی در نسخه تلگرام معمولی در دسترس نبود، اما کاربران میتوانستند با استفاده از تم‌های مختلف چهره‌ای شبیه به “حالت شب” را بر روی گوشی خود پیاده نمایند.

علاوه بر این، تلگرام حالت خودکار را برای این ویژگی در نظر گرفته است که پیامرسان بر اساس مقدار نور محیط، از “حالت شب” به “حالت تم رنگی معمولی” تغییر حالت خواهد داد.

با این اوصاف، چنانچه حالت شب تلگرام X را غیر فعال کنیم، چهره آن شبیه به تلگرام معمولی خواهد شد.

مقایسه تلگرام X و معمولی

تفاوت تلگرام X با تلگرام معمولی

در این نسخه کاربر میتواند قابلیت حباب‌ها یا Bubbles را که جزء ویژگی‌های استاندارد تلگرام معمولی شناخته میشد، غیرفعال کند. با غیرفعال کردن این گزینه، مطالب بر روی یک خط راست به نمایش درخواهند‌آمد.

برگه یا Tab مربوط به ذخیره پیام‌ها

بسیاری از کاربران بخش Saved Messages را برای ذخیره فایل‌های مدنظر خود انتخاب میکنند. با این حال ممکن است گاهی پیدا کردن فایل مورد نظر در میان انبوهی از فایل‌های ذخیره شده کاری بسیار سخت و طاقت فرسا باشد. حال به لطف تلگرام X این قابلیت کاربرد بیشتری پیدا کرده است. در این بخش، فایل‌ها بر اساس محتوا (عکس،پیام، اسناد و…) در بخش مربوط به خود تفکیک خواهند شد.

مقایسه تلگرام X و معمولی

تفاوت تلگرام X با تلگرام معمولی

حالت پیشرفته

تلگرام X دارای یک حالت پیشرفته نیز میباشد که ویژگی جالبی همچون حرکات سوایپ کردن، مخفی کردن صفحه کلید و… را در خود جای داده است.

دستورات جدید حرکتی

اگر انگشت خود را برای مدتی روی پیام‌ها نگه دارید، پیش نمایشی از آنها نمایش داده میشود. حال آنکه اگر این کار را بر روی تلگرام معمولی انجام میدادید، گزینه های Pin کردن، پاک کردن تاریخچه و ترک کانال نمایش داده میشدند.

در نسخه تلگرام معمولی هنگامی که یک بار بر روی پیامی ضربه میزنید، گزینه‌های Forword و Copy مقابلتان قرار میگیرد، اما در تلگرام X این قابلیت گزینه‌های بیشتری را شامل میشود.

مقایسه تلگرام X و معمولی

تفاوت تلگرام X با تلگرام معمولی

ضمناً اگر انگشت خود را به مدت چند ثانیه بر روی پیام مدنظر قرار دهید، قابلیت هر دو نسخه یکسان بوده و در بالای صفحه آیکون‌های مربوط به Forward و Copy ظاهر میگردند.

مقایسه تلگرام X و معمولی

تفاوت تلگرام X با تلگرام معمولی

لینک دانلود:

دانلود تلگرام معمولی برای اندروید

دانلود تلگرام X برای اندروید

دانلود تلگرام معمولی برای IOS

دانلود تلگرام X برای IOS

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا