تلفن همراه

توجه؛ الگوهای قفل چندان ایمن نیستند؛ از آنها استفاده نکنید!

باز کردن قفل گوشی
۱+

اگرچه استفاده از الگو برای قفل گوشی گزینه ای جالب بوده، اما انتخابی چندان ایمن نمیباشد!

حال طبق مطالعاتی که مشترکاً بین “آکادمی نیروی دریایی آمریکا و دانشگاه های میریلند و بالتیمور” صورت گرفته است، نشان میدهد که حدس زدن الگوی قفل گوشی یک شخص، چندان مشکل نبوده و افراد با نگاه کردن به شانه شخص وارد کننده رمز، قادر خواهند بود که به الگوی وارد شده توسط او پی ببرند.

محققان برای این بررسی، حدود دو هزار نفر افراد مختلف را به کار گرفته و ویدئوهای گرفته شده از شانه افراد را هنگامی که در حال باز کردن قفل گوشی با استفاده از الگو و یا پین کد بودند را برای آنها به نمایش درآوردند.

محققان دریافتند که افراد پس از مشاهده، در ۶۴٫۲ درصد موارد، قادر بودند که به درستی الگوی گوشی را حدس بزنند. با این حال پین کدها امن تر بوده و تنها در ۱۰٫۸ درصد موارد ممکن بوده است که افراد با یک نگاه، موفق شوند که رمز را به درستی حدس بزنند.

محققان از گوشی های Nexus 5 و OnePlus One در این آزمایش استفاده کردند.

یافته های این آزمایش در مقاله ای آماده شده و در کنفرانس سالانه Computer Security Applications که در ماه دسامبر برگزار میشود، منتشر خواهد شد.

محققان اوایل سال جاری میلادی متوجه شدند، که هکرها به راحتی خواهند توانست الگوی رمز را حدس زده و به گوشی نفوذ کنند. این آزمایش نیز در همین راستا و برای مقایسه امنیت رمزهای الگو و پین کد انجام شده است.

نتیجه این آزمایش به ما یادآور میشود که جهت امنیت بیشتر، استفاده از الگو را کنار گذاشته و به جای آن از پین کد برای قفل گوشی استفاده کنید.

با این حال، چنانچه میبینید همچنان نیز به استفاده از الگو مسر هستید، سعی کنید از الگوهایی پیچیده تر برای قفل گوشی استفاده کنید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا