اخبار تکنولوژی

تولد ۱۹ سالگی گوگل در راه است! نگاهی به چهره گوگل از آغاز تا امروز!

تولد 19 سالگی گوگل
۰

گوگل در حال وارد شدن به نوزده سالگی خود است و به همین دلیل تصمیم گرفته ایم تا تعدادی از تصاویر محبوب ترین موتور جست و جوی جهان را از آغاز فعالیت تا به امروز با شما به اشتراک بگذاریم.

گوگل از ابتدا تا کنون به مناسبت تولد ۱۹ سالگی گوگل

این شرکت در سال ۱۹۹۸ تأسیس شد و عکس اولیه آن را که رنگ و لعابی خاصی ندارد در تصویر زیر مشاهده میکنید.

گوگل1998

گوگل ۱۹۹۸

میشود گفت اولین نسخه رسمی و واقعی گوگل در سال ۱۹۹۹ شکل گرفت. جایی که عصر جدیدِ جست و جوی مبتنی بر متن را با استفاده از سرچ باکس مستطیل شکلی که در زیر لوگو شرکت قرار گرفته بود، برای مراجعه کنندگان تدارک دیده بود.

گوگل1999

گوگل ۱۹۹۹

سال ۲۰۰۰ همزمان با خطای باگ هزاره یا به اختصار Y2K بود. در این سال جمعیت بسیاری از موتور جست و جوی گوگل که دیگر در مرحله بتا قرار نداشت، برای یافتن راه حل مناسب جهت رهایی از این باگ استفاده میکردند.

گوگل2000

گوگل ۲۰۰۰

برای چند سال، جلوه گوگل همانند قبل بود، تا اینکه در سال ۲۰۰۳ تصمیم به جوان نمودن چهره خود گرفت. گوگل در این سال تصاویر، دیکشنری و… را به ظاهر اولیه خود اضافه کرد، اما نوع فونت و رزولوشن آن چندان جالب به نظر نمیرسید!

تصویر زیر یک نماد عجیب را در کنار تصویر رنگارنگ “گوگل” در خود جای داده است. آن هم این میباشد که هیچ راهی برای معنی کردن عبارت “TM” وجود ندارد!

گوگل2003

گوگل ۲۰۰۳

گوگل بدون هیچ گونه تغییری به مدت ۷ سال از این چهره استفاده کرد، تا اینکه در سال ۲۰۱۰ از چهره جدید خود پرده برداری کرد.

گوگل2010

گوگل۲۰۱۰

آپدیت ارائه شده در سال ۲۰۱۳ نیز چندان تفاوتی با نسخه قبلی نداشت.

گوگل2013

گوگل۲۰۱۳

کاملاً واضح است که چه چیزی به ذهنتان رسیده است! این که گوگل از سال ۲۰۱۳ تا به امروز اصلاً تغییری نکرده است. باید بگویم که در این زمینه اشتباه میکنید. کافی است به فیلم زیر که مربوط به سال ۲۰۱۵ است نگاهی بیندازید تا تغییرات کوچک را متوجه شوید!

با این همه، اکنون که در سال ۲۰۱۷ هستیم گوگل تغییر چندان زیادی نکرده است و میشود گفت چهره “Google.com” بسیار به نسخه های قبلی خود شبیه است.

گوگل2017

گوگل۲۰۱۷

با توجه به عکس های بررسی شده، به این نتیجه خواهیم رسید که تصویر ۱۹ سالگی گوگل نیز چندان تفاوتی با قبل نخواهد داشت. به نظر میرسد که گوگل اعتقاد دارد تغییرات کوچک در هر چند سال، عامل موفقیت است!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا