اخبار تکنولوژی

تکنولوژی تشخیص چهره در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو نقش کلیدی ایفا خواهد کرد!

تکنولوژی تشخیص چهره در المپیک 2020

در سال های اخیر استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره در گوشه و کنار جهان در دستور کار قرار گرفته، بسیاری از شرکتهای فن آوری به پیشرفت های خود در این زمینه ادامه داده اند؛ کمپانی های بزرگی مانند اپل به این نتیجه رسیده اند که آن را در گوشی آیفون X به عنوان یک ابزار برجسته تبدیل کنند.

۱+

در سال های اخیر استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره در گوشه و کنار جهان در دستور کار قرار گرفته، بسیاری از شرکتهای فن آوری به پیشرفت های خود در این زمینه ادامه داده اند؛ کمپانی های بزرگی مانند اپل به این نتیجه رسیده اند که آن را در گوشی آیفون X به عنوان یک ابزار برجسته تبدیل کنند.

تکنولوژی تشخیص چهره

تکنولوژی تشخیص چهره

روزنامه تایمز ژاپن اخیرا در خبری نوشته، در حال حاضر کمیته برگزاری مسابقات المپیک و پارا المپیک ۲۰۲۰ توکیو توجه خاصی به این تکنولوژی دارند، و می خواهند از آن در ابعاد بزرگتری، در رخدادهای ورزشی استفاده نمایند…

این کمیته اعلام کرده که این سیستم (که توسط کمپانی NEC در حال توسعه است) با برطرف کردن مشکل کارت های جعلی و به سرقت رفته، و همچنین سرعت روند ابراز هویت ورزشکاران، مقامات و پرسنل رسانه ای جهت حضور در جایگاه‌هایشان، کمک قابل توجهی به سیستم امنیتی می کنند. تخمین زده می شود که این سیستم تا ۴۰۰۰۰۰ نفر را پوشش می دهد، که این بزرگترین استفاده از فناوری تشخیص چهره در بازی های المپیک است. برای راه اندازی سیستم، عکس های چهره ها باید به یک پایگاه داده ارسال شود تا تکنولوژی بتواند آنها را با چهره ورزشکاران و عوامل هنگام حضور در محل مطابقت دهد.

تصور می شود به کارگیری این سیستم برای تماشاگرانی که معمولا از آنها خواسته می شود، بلیط های خود را در ورودی ها نشان دهند، بسیار چالش برانگیز باشد.

هنوز دو سال دیگر تا المپیک مانده، و انتظار می رود که این تکنولوژی با پشت سر گذاشتن تمام مراحل، هنگام ورود ورزشکاران سبب هیچ گونه تاخیر و مشکلی نشود، زیرا هر گونه تاخیر و اشکالی می تواند باعث ناراحتی و استرس ورزشکاران در این لحظه حیاتی از زندگی ورزشی آنها شود.

NEC از چند سال قبل در حال توسعه فن آوری تشخیص چهره می باشد. در سال ۲۰۱۴ با سیستمی به نام “NeoFace” به پلیس شیکاگو کمک کرد تا یک جنایتکار مشکوک را شناسایی کند. NeoFace تجزیه و تحلیل چهره را دریک فیلم به صورت زنده اجرا، و بر اساس داده هایش چهره ها را شناسایی می کند، که در صورت هر گونه تطابق هشدار می دهد.

NEC اخیرا نشان داده که یک شرکت فست فود در یکی از رستوران هایش، در حال استفاده مدلی از این سیستم است. این دستگاه مشتریان را از مراجعات قبل شان شناسایی کرده، و از داده های ذخیره شده برای سفارش غذا بر اساس انتخاب های گذشته استفاده می کند.

در حالی که پیشرفت های این پلت فرم باعث افزایش علاقه شرکت ها و سازمان ها در سراسر جهان شده، اما هنوز هم به عنوان یک فن آوری در تشخیص چهره، بدون اشکال نیست. برای مثال، حامیان حفظ حریم خصوصی نگران هستند که این امر می تواند منجر به افزایش نظارت عمومی و هتک آزادی های مدنی شود. در این میان، بعضی دیگر درباره اثر بخشی آن پیرامون مسائل امنیتی صحبت می کنند؛ این مسئله ای است که سازمان دهندگان بازی های المپیک توکیو، با دقت آن را مورد مطالعه قرار داده اند.

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    Iraj eshaghi

    ۶ دی ۱۳۹۶ at ۱۳:۳۹

    اگر کسی خلافکار و تروریست نباشد ترسی از این که شناسایی شود ندارد و کلا اینکه اگرصورت کسی در جمعی دیده شود حریم خصوصی نیست در اسلام هم پوشاندن صورت حتی برای زنان لازم نیست.

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا