اخبار تکنولوژی

جایگزین تلگرام ؛ زندگی را با کدام پیام رسان ادامه دهیم؟؟؟

جایگزین تلگرام

اتفاقات اخیر در ایران علی رغم تمامی واکنش ها و جریاناتی که به همراه داشته باعث فیلتر شدن شبکه های اجتماعی مورد اقبال کاربران گشته است، از دیروز تا کنون شبکه های اینستاگرام و تلگرام از دسترس‌ کاربران ایرانی خارج شده و همه به فکر یافتن جایگزین تلگرام و اینستاگرام هستند.

۹+

اتفاقات اخیر در ایران علی رغم تمامی واکنش ها و جریاناتی که به همراه داشته باعث فیلتر شدن شبکه های اجتماعی مورد اقبال کاربران گشته است، از دیروز تا کنون شبکه های اینستاگرام و تلگرام از دسترس‌ کاربران ایرانی خارج شده و همه به فکر یافتن جایگزین تلگرام و اینستاگرام هستند.

جایگزین تلگرام ، تلگرام فیلتر شد حالا چه کنیم؟

توجه داشته باشیم که کاربران سخت کوش ایرانی ثابت کرده اند که حتی پس از فیلتر شدن ابزار های گفتگو و شبکه های اجتماعی باز هم دل در گرو دوست می نهند و از فیلتر شکن برای برقراری ارتباط استفاده می کنند! این روز ها توییتر بابت حضور این دسته از کاربران در کنار مسئولین حکومتی همچنان شاهد حضور پر شور کاربران فارسی زبان است! اما اتفاق خوبی برای فیس بوک در میان ایرانی ها نیفتاد و متاسفانه به متروکه بدل شده است.

بیشتر بخوانید: مقایسه سروش و گپ ؛ بررسی و مقایسه جایگزین ها احتمالی تلگرام

اتفاق های پیش رو بسیار قابل پیش بینی هستند، در صورت ادامه روند فیلترینگ تلگرام کاربران حداکثر تا  مدت محدودی مثل یک ماه از ابزار های  عبور از فییلتر استفاده خواهند کرد و در نهایت جایگزین تلگرام هر چه که باشد برنده این بازی است.

لازم به ذکر است که نمونه های خارجی و کاربر پسند بسیاری جایگزین تلگرام شدن وجود که از برترین آنها می توان به واتساپ اشاره کرد: واتساپ با عنوان پرمخاطب ترین ابزار گفتگو در سرتاسر دنیا خطاب می شود و زیر نظر فیس بوک فعالیت می کند. دانلود نسخه اندروید Whatsapp + دانلود نسخه iOS واتساپ

در ادامه سری زدیم به مارکت ایرانی بازار تا ببینیم قابل اعتمادترین و کامل ترین و البته شایسته ترین انتخاب ها برای جایگزین تلگرام شدن کدام گزینه های ایرانی خواهند بود. ۳ گزینه خوب با ظاهری نسبتا قدرتمند و امکانات قابل قبول در لیست پیام رسان های بازار می توان یافت که به ترتیب نصب های فعال: سروش (۲۰۰٫۰۰۰+ نصب فعال)، گپ (۵۰٫۰۰۰+ نصب فعال) و بیسفون پلاس (۱۰٫۰۰۰+ نصب فعال) جزو محبوبترین گزینه های قابل دسترس هستند.

بیشتر بخوانید: بررسی پیام‌ رسان بله ، پیام‌ رسان اختصاصی بانکی‌ها با نیم میلیون هوادار مقتصد!

اپ های پیام رسان فارسی

اپ های پیام رسان فارسی

در ادامه با هم نگاهی به مشخصاتی که هریک از این پیام رسان ها از خودشان منتشر کرده اند خواهیم انداخت تا ببینیم کدامیک می تواند جایگزین تلگرام باشد. با ما همراه باشید:

پیام رسان سروش

این پیام رسان توسط توسعه فناوری رسانه سروش توسعه یافته و در شرایط کنونی محبوبترین پیام رسان ایرانی به حساب می آید. در توضیحات این اپ در بازار می خوانیم:

اپ پیام رسان سروش

اپ پیام رسان سروش

با سروش رایگان صحبت کنید، پیام ارسال کنید، کانال و گروه بسازید، پرداخت داشته باشید، آب‌وهوا را چک کنید، پخش زنده ببینید و یک دنیا امکانات دیگر…

پیام‌رسان سروش یک پیام‌رسان ایرانی است که مانند دیگر نمونه‌های موجود در بازار یک نرم‌افزار ارتباطی می‌باشد. شما با استفاده از سروش می‌توانید اقدام به ارسال و دریافت پیام، ایجاد گروه و ایجاد کانال نمایید. البته سروش پا را فراتر از تکرار موجودیت بازار گذاشته و انواع متنوعی از خدمات نوین را بر بستر پیام‌رسان ارایه کرده است. از این‌رو شما با سروش می‌توانید:

بیشتر بخوانید: بررسی پیام رسان آی گپ ، جایزه یک میلیارد تومانی به چه کسی خواهد رسید؟

  • به راحتی و بصورت رایگان تماس صوتی برقرار کنید؛
  • در کانال خود پرداخت داشته باشید؛
  • از سرویس آب و هوا و اوقات شرعی بهره بجویید؛
  • از سرویس‌های مکان‌نما بهره‌مند شوید؛
  • با امنیت کامل شارژ بخرید و قبوض خود را پرداخت نمایید.

برای آشنایی بیشتر با سروش به سایت http://sapp.ir  مراجعه کنید.

 

این ابزار با برنامه ریزی صورت گرفته انبوهی از امکانات را به کاربر ارائه می دهد و به عقیده ما اگر دست توسعه دهندگان باز بود، علی رغم آب و هوا و اوقات شرعی و … کم کم دست به کار می شدند و سیستم عامل اختصاصی خودشان را برای این پلتفرم می نوشتند. اگر کمی منطقی باشیم هر کسی جای تیم توسعه سروش بود با تمام قوا امکانات را آنقدر سطح بالا در نظر می گرفت که بتواند با رقبای ساده زیستی چون تلگرام رقابت کند و خودش را جایگزین تلگرام معرفی کند. قضاوت راجع به نحوه فعالیت و کیفیت اپ را به مخاطبان واگذار می کنیم اما در نگاه اول ما نا امید شدیم، چرا که رنگ و تم به کار رفته در این اپ آنقدر سرد و زننده بود که تمایلی به گفتگو با دیگران در این محیط برای ما باقی نماند!

بیشتر بخوانید: بررسی پیام رسان گپ ، موفق ولی بدون شناسنامه و مرموز !!!

پیام رسان گپ

این پیام رسان توسط تیم گپ افزار توسعه یافته و طبق بررسی ما نسخه تحت وب این اپ علی رغم نسخه های قابل اجرا در سیستم عامل های دیگر در دسترس است. در توضیحات پیام رسان گپ در بازار می خوانیم:

اپ پیام رسان گپ

اپ پیام رسان گپ

ارتباطات با دوستان ، بازی و سرگرمی ، آموزش ، اطلاعات و اخبار ، خدمات ، فروشگاه و . . . را در دنیای گپ تجربه نمایید.

گپ همانند سایر پیام رسان های معروف بین المللی تمامی امکانات ارتباطی از جمله چت دو نفره، گروه و کانال را در اختیار مخاطب خود قرار می دهد، اما در کنار این قابلیت برای افزایش کارایی پیام رسان، گپ یک بستر ارائه محتوای ارزشمند و معتبر نیز فراهم نموده است. شرکت ها و افرادی که دارای محتوا و خدمات ارزشمند هستند می توانند از طریق « پیام رسان گپ »، خدمات و اطلاعات خود را در اختیار مخاطبین گپ قرار دهند.

 

پیام رسان گپ هم مشابه سایرین با انبوه امکانات قصد دلربایی از مخاطبان را دارد، اما نکته ای که جالب به نظر می رسید امکان دسترسی آسان به نسخه تحت وب و البته طراحی UI مناسب و رنگ بندی (هرچند زیادی شاد و جوان پسند) قابل قبول این اپ است. این اپ را می توان تنها رقیب سروش در شرایط کنونی دانست!

بیشتر بخوانید: بررسی پیام رسان ایتا ، کپی یا نمونه شبیه‌سازی شده از تلگرام؟!

بیسفون پلاس

این پیام رسان توسط بیستاک توسعه یافته و جزو با سابقه ترین ها در زمینه پیام رسان های داخلی است و تا چند وقت پیش عنوان بیسفون فعالیت می کرد. نسخه های جدیدتر و با توانایی بیشتر این اپ که از ویژگی کانال و … پشتیبانی می کنند با نام بیسفون پلاس شناخته و معرفی می شوند. در توضیحات پیام رسان بیسفون پلاس در بازار می خوانیم:

اپ پیام رسان بیسفون پلاس

اپ پیام رسان بیسفون پلاس

بیسفون پلاس یک نرم‌افزار تماس صوتی و پیام‌رسانی راحت و کارامد برای استفاده روزانه است. این نرم‌افزار بر پایه تکنولوژی و پروتکل جدید و اختصاصی بیسفون تولید شده و با تاکید بر امنیت، کارایی و استفاده کمینه از منابع گوشی و اینترنت توسعه یافته است.

  • از طریق بیسفون پلاس به آسانی و بدون هیچ هزینه‌ای به دوستان و خانواده پیام بفرستید و با آنها تماس بگیرید.
  • همزمان از یک حساب کاربری در چندین دستگاه استفاده کنید، بیسفون پلاس پیام‌ها و محتوای شما را بین تمامی دستگاه‌ها همگام‌سازی می‌کند.
  • گروه‌های جدید بسازید و یا در آنها عضو شوید.
  • کانال بسازید و مخاطبین خود را جذب کنید.
  • کانال‌های جدید، محبوب و داغ را جستجو و دنبال کنید.
  • بدون محدودیت در تعداد و حجم پیام‌های متنی، چندرسانه‌ای، مستندات و فایل ارسال کنید.
  • مجموعه بیسفون امنیت کاربران و حفظ حریم خصوصی افراد را تضمین می‌کند.

ظاهر این اپ در مقابل دو اپ پیام رسان قبلی سبک و سیاق ساده تری دارد، شما ار سردرگم نخواهد کرد و کار کردن با آن برایتان دشوار نخواهد بود.

نتیجه گیری نهایی؛ جایگزین تلگرام در میان پیام رسان ایرانی!

ساده ترین اپ پیام رسان فارسی: بیسفون

کامل ترین اپ پیام رسان فارسی: گپ

پر مخاطب ترین اپ پیام رسان فارسی: سروش

 

اگر سابقه کار با هر یک از پیام رسان های مطرح شده در این مطلب را دارید نظرتان را در دیدگاه ها با ما درمیان بگذارید و بگویید از نظر شما جایگزین تلگرام کدام پیام رسان خواهد بود!

 

۱۲ دیدگاه

12 دیدگاه

  1. Avatar

    آرمان

    ۲ آذر ۱۳۹۶ at ۱۰:۵۸

    اگر هم فیلتر شد که میشه مثل همیشه از فیلتر شکن استفاده میکنیم

    ۴+
  2. Avatar

    جلال

    ۲ آذر ۱۳۹۶ at ۱۲:۳۵

    احتمال زیاد تلگرام فیلتر نمیشود طی صحبتهای ک مسئولان کردند چون کسب و کار بسیاری از مردم به این برنامه گره خورده است.

    ۰
  3. Avatar

    نام

    ۲ آذر ۱۳۹۶ at ۲۳:۱۲

    سروش هم ظاهر خیلی عالی داره و هم از لحاظ امکانات خوبه .‌
    از لحاظ پلتفرم هم تکمیله هم اندروید داره هم ios هم دسکتاپ، مک ، لینوکس .‌
    گذشته از اینکه سازندگان این اپ اول هر ماه نسخه جدید با امکانات بیشتر را منتشر میکنن .
    قطعاً تا چند ماه آینده یکی از پیام رسانها در حد استاندارد بین الملل خواهد بود .
    البته میگم حد اقل تا حدود عید نوروز طول میکشه تا تکمیل کنند.

    ۲+
  4. حسین

    حسین

    ۱۱ دی ۱۳۹۶ at ۱۵:۲۶

    هیچ کداماز این اپ ها قابلیتی شبیه ربات تلگرام ندارند.

    ۲+
  5. Avatar

    محمد حسین

    ۱۲ دی ۱۳۹۶ at ۸:۱۴

    من از سورس و آی گپ استفاده می کنم و انصافا آی گپ خیلی خوبه، گپ هم خوبه
    سروش هم خوبه
    البته هنوز هیچ کدام به پای تلگرام نمی رسه ولی پتانسیل بالایی دارود

    ۱+
  6. Avatar

    سارا

    ۱۲ دی ۱۳۹۶ at ۸:۴۰

    برنامه های ایرانی امنیت ندارن و همش کنترل میشن و حریم خصوصی کاربرا رو نقض میکنن.

    ۴+
  7. Avatar

    محمدعلی

    ۱۲ دی ۱۳۹۶ at ۹:۲۰

    سلام .دوستی که گفته بودی شبکه های اجتماعی داخلی امنیت ندارن باید یه نکته ای رو بدونی وزارت ارتباطات یه شرکتی داره با همین اسم یعنی شرکت ارتباطات که این شرکت شبکه های اجتماعی رو کنترل می کنه مخصوصا شبکه های اجتماعی خارجی رو چون سرورهای شبکه های اجتماعی خارجی در ایران نیست و ممکنه اطلاعات خاصی از کشور خارج بشه .اما این امکان که اطلاعات در دست دشمن بیافته در شبکه های اجتماعی داخلی خیلی کمتره بنابراین نظارت بر اونها هم کمتره .البته خیلی از کشورهای قدرتمند دنیا هم حق استفاده از شبکه های اجتماعی خارجی رو به مردم ندادن چون برخلاف منافع ملی است مثل چین و آلمان

    ۲+
  8. Avatar

    سارا

    ۱۲ دی ۱۳۹۶ at ۱۱:۴۲

    اطلاعات کاربرا بیفته دست خارجیا مثلا میخوان چیکار کنن. کاربرا که راجع به مسائل امنیت ملی مثل اسرار کشور صحبت نمیکنن که اصلا نمیدونن که بخوان صحبت کنن. (مسئولان صحبت میکنن که خب از برنامه های خارجی استفاده نکنن چیکار به مردم عادی دارن) اما اگر اطلاعات یک کاربر بیفته دست افراد داخلی میان میگرن میبرنت.

    ۴+
  9. Avatar

    میلاد

    ۲۸ دی ۱۳۹۶ at ۵:۰۹

    تا میخوان جوونای نخبه برنامه نویس ما یه ایده و نرم افزاری ارائه کنند باز عده ای میان میگن آی ملت میبرنتون میخورنتون چیکارتون می‌کنن
    بابا شما اگه ریگی به کفش نداشته باشی چرا بترسی و این ترس کاذب رو به بقیه هم القا کنی؟!نکنه بمب گذاری چیزی میخوای انجام بدی که انقد می‌ترسی?
    بعدم،فکر نمی‌کنم دیدن اطلاعات ارسالی توی تلگرام برا حافظان امنیت کشور غیر ممکن باشه
    مطمئنا صهیونیستا اطلاعات تلگرام رو بررسی می‌کنن مخصوصا کاربرای ایران رو،کسی که جامعه شناسی بدونه میفهمه چی میگم
    میدونستید دانلود و آپلود از سرور های تلگرام چون سروراش خارجه هزینه اینترنتش بیشتره،سرعتشم کمتره
    فیلتر شکنم که هزینه هارو چندین برابر می‌کنه و سریع حجم اینترنتو تموم می‌کنه
    میدونستید بابت همین اینترنتی که از سرورای خارج استفاده می‌کنید ارز از ایران میره،یعنی به نحوی از تولید ملی حمایت نکردید و کالای خارجی مصرف کردید،به نحوی توی بیکاری جوونامون و نتایج این بیکاری در حد خودتون تاثیر داشتید،پول توی جیب همونایی که تحریممون می‌کنن ریختید
    من از پیام رسان گپ و سروش و آی گپ استفاده می‌کنم
    گپ بیشتر از همه نظرمو جلب کرد،هم که سرعت پیام رسانیش عالیه،هم طراحیش شاد و خوشاینده،هم امکاناتش متنوع و زیاده،هم سرعت دانلود و آپلود فیلم و عکس و صوت و… فوق العادست،سرعت دانلود و آپلود تلگرام در قیاس با گپ خیلی کمتره،خودتون امتحان کنید، جوونای نخبه عزیزمون هم دارَن شب و روز تلاش می‌کنن که کیفیت نرم افزارو ببرن بالاتر،
    من دلم نمیاد بی تفاوت از کنار تلاششون بگذرم، از تولید خودمون حمایت کنید،اصلا یه اکانت برا خودتون بسازید،هر موقع بعدا خواستید استفاده کنید
    من لینک گپ توی کافه بازارو میذارم،خواستیدبرید سروش و آی گپ و… هم ببینید چجوره
    اینم لینک:
    http://cafebazaar.ir/app/?id=com.gapafzar.messenger&ref=share

    ۲+
  10. Avatar

    مهرشاد

    ۹ اسفند ۱۳۹۶ at ۲۳:۳۸

    سلام مطلب جالبی رو هم کوتاه نویشتید و هم سعی کردیدصادقانه قضاوت کنید و مطرح کنید. و البته در وقت مناسب و کلمات کوتاه که، اینم خودش یک فهم و شعور برنامه نویسی و حالا به هرصورتی و تولید مطلب هست که فقط از دست نخبه ها بر میاد. البته بگم در کشورما برداشت درستی از نخبه نداریم! و مردم عامه،فکر می کنن نخبه رو با مدرک و یا معجزه یک بچه ده ساله که با اجبار خانواده یعنی پدر ومادردوره کودکی و کودک زیبای درونش رو به قتل رسوندن!،که البته اکثر این بچه ها بعدها ممکن هست از لحاظ روانشناسی شناختی تبدیل به معضل هم بشن و همه تعجب کنن، که خب دلیلش همون کودکی نکردن یا رشد ناگهانی و مرگ ناگهانی و تلخ در اون کودک که درون اون بچه هست. که دوران کودکی ویا نوجوانیش رو سعی در
    نگه داشته این درجه! برای خانوادش ومایه افتخار پدرومادر خودخواه شدن حفظ کرده و زمانی ممکنه اکثرشون همونطور که هممون هم اکثرا حداقل داخل فیلم ویا داستانهای رومان و یا تعریف زندگی حقیقی اون ها حتما برای یکبار هم خواندید که این خودشب اعث فاجعه های اجتماعی زیادی برای همه و دردآور مخصوصاخودش باشه! که نتونه تجربه و خاطره زیبایی از کودک بودن در خودش بسازه…

    ببخشید ولی این رو بیشتر از این ادامش نمیدم چون ممکنه طولانی بشه یا صحبت ها بعدی دوستان به حاشیه کشیده بشه .فقط این رو بگم کارگردان ها تولید کننده ها و مخترعین افکار بزرگ و غیره… همیشه اکثرشون به اصطلاح نخبه دانشگاهی نبودند مثل هیدئوکوجیماتولیدکننده یکی از بهترین و داستان محور و تحول دنیایی داستانی برای گیمرها شد، با این که زبان انگلیسی و مهارت بسیار ضعیف برنامه نویسی حتی خیلی ضعیفی هم داشت با این حال باعث اشتغال ومتحول کردن فرهنگ صنعت گیمینگ شدو فرهنگ گیم و صنعت گیم رو در سطح سینما و موسیقی به هنر تبدیل کرد، یا آقای استیو جابز بنیانگذاز گوشی ها و محصولات کاملا متفاوت ی به عنوان اپل شد.که ایشون هم درسی ونمونه و مثالی بزرگبپرای اکثر جوانان قرار گرفته که برای نخبه شدن فقط کافیه تفکر و تفکر بیشتر بکنیم ودر برابر تغییرات انعطاف فوق العاده ای در دزدیدن ایده ها از ناخوداگاه خود و برگ برنده ای بشه یک ایده بنظر کوچک درتولیدایده های کوچک و بزرگ نقش داشته باشیم…و نخبگی رو در خودمون تحسین کنیم و طرفدارانمون رو به خود باوری این که تمام آفریده ها نخبه به حساب میان و عجایب و تفاوت بسیار عظیم و شدید در مخلوقات که برای ما انسانها روزانه و عادی میشن هرروز متاسفانه و …

    با صحبت های دوستان تقریبا اکثرا موافقم ولی ادم های زیادی مثل دوست خوبمون سارا و البته اعتراف کنم زمانی خودم هم فکر پا گوا فریب کابوس های وحشتناک از هم دیارانم داشته باشم واز این لولوخور خوره های ساختگی درذهنمون ساخته متاسفانه مثل بعضی منفی بافان و خودروشنفکر بینان…

    سارا جان امثال موافق با ایشون یادتون باشه دنیایی که واردش شدید اختراع ویا بهتر بگم کشف آمریکایی ها نبوده فقط، بلکه این کشف و افتخار برای بشریت بوده نه کیش و گروه و مذهب نژاد خاصی.
    همه دوست دارن مرزها برداشته بشن و تمام بندگان خدا یاانانی که حتی اصلابه خدا اعتقادندارن و از هر جنس و عقیده ای متوجه میشن و می فهمند که بدون رهبر یا رهبران و راهنمایان نیرومند، و بدون نیروهای نظامی که هزینه سنگینشون بله همیشه از کسب بودجه اکثریت در تمام کشو رها شکایت می شه ازش…که البته در اون زمان هم این در حد زیادی کار واجب وعاقلانه هست الان دولت ها برای حفاظت جان و استقلال و امنیت و سلامتی حاکم بر کشورشون مجهز به برترین نیروها و تجهیزات نظامی سایبری و غیر سایبری کوچک و بزرگ باشند که تا الان این روند کم و بیش حداقل محافظت از توده داخلی کشورها برای امنیت و ارامش و اسایش که بهترین میوه یک جامعه سالم و یا بدن سالم میتونه برای حفاظتش در برابر تهدیدهای بیرونی بشه .
    به همین دلیل دولت ها یاد گرفتند گلوبول های سفید درونی بدنه جامعشون رو اصلاح کنن تا انسان ها در این،خدا میداند! چندصد ساله به خودش و دیگران ضربه نزنه و یا گلوبول سفید ( نیروی نظامی کشورها ) اشتباها تصمیم نگیرن و یا خودسرانه و درقبال بدنی که اون هارو هم حفظ می کنه با لطافت و صبر و احترام بیشتری با اعضای بدن یعنی مثل همون جامعه رفتار درستی بکنه تا ناگهان باعث تبدیل زخم یا بیماری به یک تومور وحشتناک بشه و به اسم ازادی وعده های پوچ اون جامعه رو به خاک و خون بکشن همون هایی که برای بالا بردن چند درصد مثلا سرمایه فلان شرکت و یا کیش و قبیله! یا کشوریدر وال استریت و یا هرجای دیگری که نتیجش کشورهای اسیای شرقی هستند یا افریقایی ها و یا افغانستان و لبنان و فلسطین و غیره و غیره…

    فقط سعی دارم میکنم مثل خیلی ها و دوست عزیز قبلیمون بهتون بگم تمام اطلاعات روزانه و عادی یک مملکت در دست کشوری که قصد خرد کردن اقتصاد اون کشور رو دارند باید به عنوان عضوی از خانواده بزرگ ایرانی یا اصلا روسی و یا چینی و هر کشور دیگه ای با تفاوت های فرهنگی و مذهبی داخل مرزهای جغرافیاییش جدای از تفاوت مذهب ها و اعتقادات شخصی بزرگ و جنجال درست کردند با نسل جوون فوق العاده عاقل ، با تفکر و تماما در حوزه مورد علاقشون فکر کردن رو یاد بگیرن و اعتماد نیروهای امنیتی اون کشور همچنین مردومانشون نسبت به صداقت حداقل کمی هم که شده رشد اگاهانه و پر از ایده و قدرت فکر کردن و تبدیل شدن هر شخص در استعداد و حرفه خودش در اون کشور باعث تکامل نه مطلقا کامل اما هرچه بیشتر تکامل مثبت یافته و تبدیل شدن تمام و یا اکثریت جامعه به نخبه و بدست اوردن و قرار گرفتن در موقعیت هم و همسو درخدمت یک هدف پیش رفتن و رشد دادن اقتصاد اون کشور، که مهمترین دارایی یک کشور میتونه باشه همه به وضعیت بهتری دست پیدا کردن، و هیچ کشوری اینگونه نخواهد شد. مگر آن کشوری که نخبه هادست به جایگزین و تولیدات داخلی بزنند و با سرمایه انسان های شریف و وطن و مردم دوست و تشویق نخبه های دیگر رشته ها از مثلا دنیای موازی و حقیقی به اعتقاد من البته مجازی برنامه نویسان و طراحان و هنرمندان سایبری و فضای آیتی و … بتونن خودشون و اطلاعات اجتماعی و کار و اعتقاد و ناراحتی هایشون رو در خود حیطه مرزیشون حفظ کنن تا بله، با همین اطلاعات ساده به گفته دوستمون اجنماعی و البته بنظر عادی و روزانه نتونن با mass media و یا ایجاد و تولید سناریوهای به لطف بدست اومده ار اون کشور و مردم آن کشور که به اطلاعات ساده و اجتماعیشون بسیار سطحی نگاه میکنند و به عمق این داده ها برای کشوری که ممکنه نیت خوبی نسبت به اون ها از خودشون نشون بدن و گرگانی با لباس های زیبا و رنگارنگ! و وعدو وعیدهاشون توسط اطلاعات اجتماعی داخل و هسته اون کشور دست پیدا کنند و به موقع با در اوردن نقاب ها و شنل های شبیه به شوالیه های با شرافت ماهیت اصلی خودشون رو نشون بدن، که دیگه افسوس مردم و هر شخصی و نهادبی و گروهی دراون جامعه و ازدست دادن ارزش و اقتدار استقلال خودشون رو بدست ضامنین و ماشین زالوهای مکنده خودشون باعث ویرانی و خاطرات و مردم دوست داشتنی اون کشور با ساده و سطحی نگاه کرده به این انتهای وحشتناک و ناخوشایند بشن و…

    ببخشید من مهارت دوست عزیزمون در کوتاه و مفید نویسی دوستمون علی آقا نویسنده این مطلب زیبا را ندارم والی پیشگویی من هم می گه دولت ما هم می تونه با حمایت های مالی این برنامه و همینطور ایجاد حس امید در جوانان البته نه به صورت حرفی و کاذب با بمباران تبلیغاتی مفید و کمک به افراد توانا و جذب حقیقت راستی دولت داخل خود اون کشور از طرف ایشان یعنی اعتماد متفکران جوان و توانمند و با انگیزه و پر از استعداد و نیک طلبی درسطح کشوری بزرگ به نام ایران، پرشین، و یا فارسی! نام، اون جامعه قدمی بزرگ بین همبستگی و محبت نیروهای دولتی و یا نظامی درون کشور خودشون همه باهم در راه هدف صداقت محوری و دوستی بین خودشون و طرف دیگه بردارن و یک تنه و کنار هم بودن رو بیشتر درک و لمس کنند و از میوه های بار آورده نتیجه این اتحاد به شور و شعف و تجربه استقلال داشتن دست پیدا کردن در نسل خودشون مثل اجدادشون به خود و نیروی جوان نسل های بعدی این نرم مثبت اجتماعی را الگو خواهند کرد که، که نتیجش استقلال و امنیت و ارامش و اقتصادو تولید بهتر هست همیشگی دست پیدا کنند و جای اینکه نگران افتادن اطلاعات شخصیشون به گلوبول های سفید یعنی نیروهای دولتی و نظامی باشه، در عوض نگران آینده خودشون و کودکانشون و غیرت و استقلال و ازادی خودشون باشند که بدست آقا گرگه در لباس شنل قرمزی همین اطلاعات به اصطلاح ساده نیفته:)
    بازم عذر می خوام برای مقاله نویسیم که خستتون کرده ولی یک نفر هم با این حرف های صادقانه همدل بشه و بین جامعه پخشش کنه با حس افتخار و مسؤلیت پذیریه مثبت که ارام ارام رشد می کنه و خواهد کرد

    ممنون

    ۰
    • Avatar

      کوروش

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ at ۱۶:۳۷

      بابا خیلی حوصله داری چه خبره مقاله نوشتی

      ۰
  11. Avatar

    قیصر

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ at ۱۹:۵۶

    سروش یه آشغال به معنای واقعی کلمه ست . عرضه ندارید نسازید . بنده نسخه دسکتاپش رو نصب کردم .
    ۱ – همه برنامه های نصبی ویندوزم پرید.
    ۲ – نسخه نرم افزارهای ویندوزم که رو خود ویندوز بودن به عقب برگشتند .
    ۳ – موقع ثبت نام هم چند بار هنگ کرد و به زور آورد .
    ۴ – امکانات بسیار کم
    ۵ – تو کانالش میتونی نظر بدی . گروه نداره . کانال همون گروهه . اینا اصلا نمیدونن تلگرام چه امکاناتی داره .
    ۶ – کلا خاک بر سرشون

    ۱+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا