دانستنی‌های سلامتی

جلوگیری از پیر شدن دست ،گردن و آرنج‌ با چند روش عالی و ساده!

جلوگیری از پیر شدن دست

برای این که جذاب و جوان به نظر برسید باید بر تمام نقاط بدنتان تمرکز کنید. این بار در نت نوشت به ۴ قسمت از بدن که معمولاً در رژیم ضد پیری در نظر گرفته نمی شوند و راه‌کار های محافظت از آن‌ها در برابر نور خورشید و جلوگیری از پیر شدن دست و این نواحی می پردازیم.

۲+

قبل از اینکه کار از کار بگذرد برای جلوگیری از پیر شدن دست ، گردن و آرنج باید اقدامی کنید.اولین چیزی که هنگام دیدن خود در آیینه می‌بینید چیست؟ آیا صورتتان نیست؟ شما ممکن است که زمان زیادی را برای این که صورتتان زیبا به نظر برسد صرف کنید و از کرم‌های متعدد، اسکراب و لوسیون برای پنهان کردن لکه­ هایتان مصرف می کنید. با این حال، آیا تا به حال به دیگر نقاط بدن که سن می‌تواند روی آن مثل صورتتان اثر بگذارد فکر کرده‌اید؟ مانند پیر شدن دست ،گردن و آرنج‌ و … اکثر محصولات و درمان‌های ضد پیری روی صورت تمرکز دارند. وقتی صورت به یک اولویت تبدیل می‌شود،دیگر قسمت‌های بدن معمولاً نادیده گرفته می‌شوند.اگرچه که صورت بیش تر از دست‌ها، پاها و قفسه سینه در معرض نور خورشید قرار دارد، اما به این معنی نیست که نور خورشید روی آن‌ها اثر نمی‌گذارد و آن‌ها دچار پیری نمی‌شوند. برای این که جذاب و جوان به نظر برسید باید بر تمام نقاط بدنتان تمرکز کنید. این بار در نت‌نوشت به ۴ قسمت از بدن که معمولاً در رژیم ضد پیری در نظر گرفته نمی شوند و راه‌کار های محافظت از آن‌ها و جلوگیری از پیر شدن دست ،گردن و آرنج‌ و …در برابر نور خورشید می پردازیم.

بیشتر بخوانید: درمان گیاهی کک و مک پوست و لکه های پوستی

جلوگیری از پیر شدن دست گردن و آرنج

دست‌ها

مثل صورتتان، دست‌هایتان نیز در معرض نور خورشید و تغییرات آب و هوا قرار دارند و باید راه های جلوگیری از پیر شدن دست را بیاموزید.

نور خورشید می‌تواند کلاژن موجود در پوست که باعث سفتی و محکم شدن آن می‌شود را در تخریب کند. اشعه UV  می‌تواند سلول‌های پوستتان را از بین ببرد، که این تغییر  باعث می­‌شود لکه‌های قهوه‌ای رنگی روی پوستتان ظاهر ‌شود. برای این که پوستتان در معرض تخریب نور خورشید قرار نگیرد، ضد آفتاب را فراموش نکنید.

هنگام پیری، پوستتان لاغر می‌شود، عروق روی دست‌تان برجسته و پوستتان چروک می‌شود. برای جلوگیری از پیر شدن دست ، باید همیشه پوست دستتان را مرطوب نگهدارید. یا از کرم­ هایی که  آنتی­ اکسیدان زیادی دارند استفاده کنید تا در برابر اثرات مخرب نور خورشید حفظ شود.

بیشتر بخوانید: درمان همیشگی جوش سرسیاه

گردن

علاوه بر جلوگیری از پیر شدن دست باید به گردن هم توجه کنید. علائم پیری در گردن شامل چروک شدن، خطوط افقی و تغییر رنگ و بی­رنگ شدن هستند. با این حال، گردن درست زیر صورت قرار دارد و پوست لاغر‌تر می‌شود.  در نتیجه ریسک ابتلا به پیری زود‌رس افزایش پیدا می‌کند. اشعه UV فقط پوست دستتان را تخریب نمی‌کند بلکه روی گردن هم اثر می‌گذارد. پوستتان لاغر و چروک می‌شود و لکه‌های قهوه‌ای رنگ دست نیز ظاهر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: تاثیر سرکه سیب بر پوست

آرنج

شما حتماً متوجه شده‌اید که پوست اطراف آرنج تان خیلی راحت و سریع دچار خشکی می‌شود. پوست آرنج‌ تان هر بار، هنگام حرکت دادن آن کشیده می شود. پوست آرنجتان در معرض سطوح مختلف قرار دارد و سلول‌های مرده گسترش پیدا می‌کنند و پوستتان خشک و سخت می‌شود بنابر‌این، بدون این که  پوستتان در معرض نور و خورشید قرار بگیرد، دچار پیری می‌گردد.

اگر چه که پوست آرنج از پوست صورت و دست ضخیم تر است، اما اگر آن را مرطوب نکنید خشک می‌شود و علائم پیری سریع‌تر ظاهر می‌شوند. برای از بین بردن پوست مرده، به طور منظم پوست آرنجتان را نرم کنید تا سلولهای جدید رشد کنند.

بیشتر بخوانید: خواص روغن کرچک برای مو و پوست

قفسه سینه

قفسه سینه نیز مثل دیگر قسمت‌های بدن‌تان می‌تواند چروک شود و خطوطی روی آن ظاهر شود. کلاژن به پوست حالت الاستیکی می‌دهد. که اگر از بین برود باعث می‌شود که پوست آویزان و چروک شود. درحالی که قرار گرفتن درمعرض نور خورشید مقصر اصلی است.

یک مسئله بسیار ساده دیگر این است که  موقعیت خواب شما نیز می تواند روی پوست شما تاثیر بگذارد. بنابراین،علاوه بر کاهش قرارگرفتن در معرض نور خورشید، به پشت خود خوابیدن برای جلوگیری از چروک بر روی قفسه سینه،در جوان ماندن پوست موثر است.

اگر چه پوشاندن این علائم پیری سخت نیست، (می توانید لباس مناسبی بپوشید تا معلوم نباشند). اما چرا خودتان را محدود کنید؟ اگر یک قسمت از پوستتان شروع به پیر شدن کند، سخت است که دیگر قسمت‌های پوستتان را از روند پیری برگردانید. بنابراین، بهتر است که به‌ زودی شروع به مراقبت از پوستتان کنید.

بیشتر بخوانید: خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت ، مو و ناخن !

بیشتر بخوانید: چگونه روغن زیتون برای پوست صورت معجزه ‌می‌کند؟

مهسا دهنوی

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا