گجت‌ها

جنس و پارچه پرده اتاق خواب چه باشد؟ + نکات کلیدی

جنس و پارچه پرده اتاق خواب (1)
۰

البته جالب است بدانید که خرید پرده اتاق خواب مسأله مهمی است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید، زیرا به سلامت شما بستگی دارد. انتخاب اشتباه جنس و پارچه پرده باعث می‌شود مقداری نور وارد اتاق شود و بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد. انواع مختلف پرده‌های مدرن شامل پرده شید، پرده دابل شید، پرده زبرا، پرده ورتیلاین و پرده سان اسکرین وجود دارند که می‌توانید از فروشگاه اینترنتی پرده بازار خریداری کرده و برای اتاق خواب خود استفاده کنید. این به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد که چه نوع پرده‌ای را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید، اما پیش از آن باید دقیقا بدانید چه جنس و پارچه‌ای را برای اتاق خواب خود استفاده کنید.

 

پرده اتاق خواب چیست؟

پرده اتاق خواب پوششی است که روی پنجره‌های موجود در اتاق خواب شما استفاده می‌شود و کاربردهای گوناگونی دارد. اولین کاربرد پرده این است که بتوانید ورود نور به اتاق را کنترل کنید، یعنی هر زمان خواستید نور را به هر میزان که خواستید، وارد کنید و هنگام خواب تاریکی کاملی را به وجود بیاورید. همچنین این پرده از حریم خصوصی شما محافظت می‌کند و ظاهر زیبایی را در اتاق به وجود می‌آورد.

بعضی پرده‌ها میزان کنترل بیشتری را روی نور و حریم خصوصی ارائه می‌دهند. به‌عنوان مثال پرده زبرا طوری طراحی شده که شما می‌توانید چند سطح مختلف نور داشته باشید. این سطوح مختلف شامل قطع کامل نور، ورود کامل نور و داشتن ۱۰ تا ۵۰ درصد نور است. این قابلیت باعث می‌شود شما هر میزان نور و حریم خصوصی را که نیاز داشته باشید، فراهم کنید. پرده دابل شید هم چنین قابلیتی را به‌نوعی دیگر دارد. این پرده از دو لایه پرده شید شامل تور و پارچه تشکیل شده است که هر کدام مستقل از دیگری قابل بالا و پایین‌رفتن هستند. پرده پارچه‌ای آستر پرده تور محسوب می‌شود و هر وقت نیاز به قطع کامل نور داشتید، کافی است آن را پایین بیاورید.

جنس پرده اتاق خواب

جنس پرده اتاق خواب

جنس پرده اتاق خواب

طراحان و کارشناسان دکوراسیون داخلی منزل پیشنهاد می‌کنند از پارچه‌های سنگین برای پرده اتاق خواب استفاده کنید، زیرا میزان فیلترکنندگی نور، عایق‌بندی محیط و حفاظت از حریم خصوصی در آن‌ها نسبت به پارچه‌های سبک بیشتر است. برخی از پارچه‌های متداول برای پرده اتاق خواب، شامل موارد زیر هستند:

پرده ابریشم

اگر می‌خواهید ظاهری مجلل و رسمی ‌در اتاق خواب خود ایجاد کنید، ابریشم انتخاب خوبی است. این پارچه سنگین است و ریزش خوبی دارد، همچنین بافت و عمق زیادی به اتاق شما می‌دهد. توجه داشته باشید پرده‌های ابریشم ‌در برابر نور خورشید آسیب‌پذیر هستند. شما می‌توانید پرده ابریشمی‌ خود را با پرده‌های مدرن مانند پرده شید ترکیب کنید و ظاهر لوکس و متفاوتی به وجود آورید.

پرده مخمل

پارچه مخمل الیاف ضخیم و متراکمی‌ دارد و نسبت به ابریشم به‌طور موثرتری جلوی ورود نور را می‌گیرد. همچنین عایق بهتری در برابر سرما است. پارچه مخمل به جلوگیری از ورود گردوغبار و آلاینده‌ها به داخل اتاق کمک می‌کند و برای کسانی که به حساسیت مبتلا هستند، عالی است. یکی دیگر از مزایای پرده مخمل، ویژگی عایق صدای آن است که باعث ایجاد فضایی آرام در اتاق خواب می‌شود، اما عیب عمده این پارچه آن است که اگرچه مانع از ورود گردوغبار و میکروارگانیسم‌ها به اتاق شما می‌شود، اما مستعد تجمع هر دو است، در نتیجه نیاز به تمیزکردن مکرر دارد.

پرده پلی استر

پرده پلی استر به کنترل ورود نور و ایجاد فضایی تاریک در اتاق خواب شما کمک می‌کند. پارچه پلی استر بادوام و مقاوم است، نگهداری آسانی دارد و بسیار راحت تمیز می‌شود. این پرده ضد الکتریسیته ساکن است و گردوغبار را به خود جذب نمی‌کند، همچنین ضد آب است و با دستمال مرطوب تمیز می‌شود. اکثر پرده‌های مدرن با پارچه پلی استر ساخته می‌شوند. انواع پرده‌های پلی استر مدرن شامل پرده شید، پرده دابل شید، پرده زبرا، پرده ورتیلاین و پرده سان اسکرین در فروشگاه اینترنتی پرده بازار عرضه می‌شوند و شما می‌توانید انواع مختلف این پرده‌ها را در فروشگاه مشاهده کنید.

پرده بلک اوت

پرده بلک اوت بهترین گزینه ممکن برای اتاق خواب است، این پارچه اجازه ورود هیچ نوری را به داخل اتاق نمی‌دهد و فضای کاملا تاریکی را به وجود می‌آورد. پرده بلک اوت دارای فوم اکریلیک یا یک لایه نازک از پوشش آلومینیومی‌‌ در قسمت پشت است که منافذ ریز بافت پارچه را که نور از آن‌ها عبور می‌کند، کاملا می‌پوشاند. این مواد خاصیت عایق به پارچه می‌دهند که با جلوگیری از اتلاف گرما در زمستان و حفظ هوای خنک در تابستان به کنترل دمای اتاق شما کمک می‌کند. پرده بلک اوت می‌تواند به شما کمک کند صداهای بیرون را به حداقل برسانید. اگر اتاق خواب شما کنار یک خیابان شلوغ و پر سروصدا قرار دارد، پرده بلک اوت کاملا برای شما مناسب است. شما می‌توانید پرده شید بلک اوت مورد نظر خود را از فروشگاه اینترنتی پرده بازار خریداری کنید.

طرح و رنگ پرده اتاق خواب

طرح و رنگ پرده اتاق خواب

طرح و رنگ پرده اتاق خواب

طرح و رنگ پرده باید با سایر عناصر موجود در اتاق خواب مانند رختخواب، مبلمان، اثاثیه، فرش و تابلوها هماهنگ باشد. اگر وسایل موجود در اتاق شما ساده هستند، می‌توانید پرده‌هایی با طرح‌های مختلف از نقطه‌های کوچک، راه‌راه‌های ظریف و طرح‌های چهارخانه گرفته تا طرح‌های هندسی و چاپ‌های گرافیکی مدرن را برای پرده اتاق خواب خود استفاده کنید. اگر عناصر طرح‌دار دیگری در اتاق خود دارید، برای هماهنگی بهتر، بهتر است پرده‌های تک‌رنگ را انتخاب کنید.

 

نکات کلیدی در انتخاب پرده اتاق خواب

مهم است پرده‌ای را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید که فضای مناسبی را برای خواب و آرامش شما ایجاد کند. اگرچه لازم است اتاق را به اندازه کافی تاریک کنید تا بتوانید راحت بخوابید، اما باید از خرید پرده‌هایی با رنگ‌های خیلی تیره خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند اتاق را کوچک‌تر نشان دهد. برای اینکه هم اتاق خود را کوچک نشان ندهید و هم ورود نور به اتاق را قطع کنید، می‌توانید از پرده‌های چند لایه یا پرده‌های مدرن مانند پرده دابل شید و پرده زبرا استفاده کنید. پرده شید بلک اوت هم انتخاب بسیار خوبی است، زیرا برخلاف تصور بسیاری از افراد تنها به رنگ مشکی وجود ندارد، بلکه دارای رنگ‌بندی متنوعی شامل سفید، طوسی، خاکستری، بژ و غیره است.

پرده‌هایی با رنگ‌های شاد و روشن برای اتاق خواب کودک عالی هستند، زیرا فضای کودکانه مورد نیاز آن‌ها را فراهم می‌کنند. اما از آن‌جا که ایجاد محیطی تاریک برای خواب کودکان اهمیت زیادی دارد، شما می‌توانید از یک پرده مانند پرده شید به‌عنوان آستر استفاده کنید و آن را با پرده پارچه‌ای به رنگ شاد و مورد علاقه خود ترکیب کنید.

جنس پرده اتاق خواب در کیفیت خواب چه تاثیری دارد؟

جنس پرده اتاق خواب در کیفیت خواب چه تاثیری دارد؟

جنس پرده اتاق خواب در کیفیت خواب چه تاثیری دارد؟

طبق تحقیقات دانشمندان، یک مسیر عصبی از شبکیه چشم به ناحیه هیپوتالاموس مغز کشیده می‌شود که از طریق قرارگرفتن در معرض نور تحریک می‌شود. هیپوتالاموس دارای مرکزی خاص است که مانند ساعت داخلی عمل می‌کند. هنگامی‌که این ناحیه تحریک می‌شود، با ترشح هورمون‌های محرک مانند کورتیزول و سرکوب هورمون خواب، ملاتونین، کل بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در نتیجه الگوی تنظیم شده فعالیت‌ها را در بدن شروع می‌کند و شما را در میانه خواب بیدار می‌کند. به همین دلیل است که باید پرده‌های اتاق خواب خود را با دقت انتخاب کنید، طوری که جلوی هر نوری را به‌طور موثری بگیرد.

قیمت پرده اتاق خواب

قیمت پرده اتاق خواب بسته به نوع پرده، جنس پارچه‌ای که انتخاب می‌کنید و ابعادی که سفارش می‌دهید، متفاوت است. بعضی پارچه‌ها مانند مخمل یا ابریشم سنگین‌تر، مرغوب‌تر و در نتیجه گران‌تر از پارچه‌هایی مانند تور یا کتان هستند. همچنین هر چه ابعاد پنجره بزرگ‌تر باشد، میزان پارچه‌ای که باید برای پوشش آن مصرف کنید، بیشتر است و در نتیجه قیمت پرده بالاتر می‌رود. پرده‌های مدرن مانند پرده شید، پرده دابل شید و پرده زبرا، ابعادی به اندازه پنجره دارند و چین نمی‌خورند. بنابراین پارچه کمتری مصرف می‌کنند و قیمت آن‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

هر اندازه برای انتخاب پرده اتاق خواب خود دقت و توجه بیشتری نشان دهید و نکات بیشتری را در نظر بگیرید، انتخاب بهتر و دقیق‌تری خواهید داشت. شما می‌توانید انواع پرده‌های مدرن مورد نیاز خود مانند پرده شید، پرده دابل شید، پرده زبرا، پرده ورتیلاین و پرده سان اسکرین را از فروشگاه اینترنتی پرده بازار خریداری کنید. تمام محصولات موجود در این فروشگاه با ۱۸ ماه ضمانت ارائه می‌شوند و کیفیت بسیار بالایی دارند، طوری که هیچ‌گاه از خرید خود پشیمان نمی‌شوید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا