مد و فشن

جوراب بپوشیم یا نه؟ راهنمای دقیق اینکه کی و کجا و چرا جوراب بپوشیم!

با جوراب
۳+

با نزدیک شدن فصل گرما، بحث و گفتگو در میان آقایان و خانم ها و البته کارشناسان مد در مورد پوشیدن و یا نپوشیدن جوراب بالا می‌گیرد. بی شک پوشیدن جوراب سبب بالا رفتن دمای پاها می‌گردد. اگر در مناطق گرم زندگی می‌کنید، در این صورت پوشیدن جوراب می‌تواند گرما را چند برابر کند. هم چنین ممکن است به دلیل نامناسب بودن کفش، بدون جوراب احساس خفگی و ناراحتی به پاهایتان دست بدهد. این متن از نت نوشت را به این سوال که جوراب بپوشیم یا نه! اختصاص داده‌ایم، با ما همراه باشید!

جوراب بپوشیم …!

بدون جوراب بیرون رفتن، در بین برخی از مردان بسیار مورد توجه است. ولی با این حال، در این مورد در دنیا نظریات مختلفی وجود دارد.امریکایی‌ها فکر می‌کنند، که می‌توانند بدون جوراب بیرون بروند. اما در حقیقت مردان اروپایی سال‌های زیادی است که جوراب نمی‌پوشند.

اگر چه به طور سنتی همه مردم از جوراب‌های مختلف در طول روز استفاده می‌کنند. ولی با این حال، امروزه برخی از جوانان ترجیح می‌دهند، بدون جوراب در خیابان ظاهر شوند. با جوراب یا بدون جوراب بودن انتخاب دشواریست، که برخی از جوان‌ها بر سر آن مانده اند. بنابراین در این مطلب نت نوشت به بررسی نقاط قوت و ضعف با جوراب یا بدون جوراب بودن می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: جوراب کهنه را دور نریزید!  / مرتب کردن جوراب / خوابیدن با جوراب

نقاط قوت پوشیدن جوراب

پوشیدن جوراب می‌تواند مزایا و نقاط قوت بسیاری به دنبال داشته باشد. از جمله این مزایا و نقاط قوت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

– ایجاد زیبایی و جذابیت در انسان

جوراب به تنهایی موجب خوش تیپی است چرا که یکی از لوازم جانبی خوب و مناسب برای تکمیل کردن پوشش و همچنین به دست آوردن ظاهری مناسب و موجه است. بنابراین جوراب‌ها می‌توانند کمی نمای پوشش انسان را تغییر دهند و برای افزایش زیبایی و ظاهری آراسته داشتن مناسب هستند.

– خشک و گرم نگه داشتن پا

جوراب‌ها پای انسان را خشک نگه می‌دارند. در اکثر مواقع به ویژه جوراب هایی که با مواد پشمی تولید می‌شوند، در هنگام افت دمای هوا، پای انسان را گرم نگه می‌دارند.

– مفید برای سلامتی پا

جوراب‌ها بین پا و کفش فاصله ایجاد می‌کنند. و در صورت نامناسب بودن طراحی، جنس و اندازه‌‌ی کفش، پوشیدن جوراب می‌تواند مانع از آسیب دیدن پا و تاول زدن پوست آن شود.

– مفید برای تسکین پا درد

جوراب‌ها اغلب راحت هستند و گرمایی که ایجاد می‌کند برای تسکین پا درد در فصل سرما و افت دمای بدن مناسب است.

بیشتر بخوانید: انواع جوراب زنانه / راهنمای خرید جوراب زنانه

گاهی پوشیدن جوراب باعث تشدید عرق پاها و بوی بد پا می‌شود.

گاهی پوشیدن جوراب باعث تشدید عرق و بوی بد پا می‌شود.

ایرادات پوشیدن جوراب

با وجود این که پوشیدن جوراب دارای نقاط قوت و مزایای زیادی است. ولی با این حال، پوشیدن جوراب نیز به دور از برخی نقاط ضعف نیست. از جمله نقاط ضعف پوشیدن جوراب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– نامناسب بودن پوشیدن آن با برخی کفش ها

زمانی که قواعد پوشیدن و یا ست کردن جوراب‌ها را ندانید و آنها را به همراه برخی کفش‌ها و لباس‌ها بپوشید، موجب می‌شود، ظاهر و نمای خوبی ایجاد نشود. به عنوان مثال پوشیدن صندل با جوراب کمی نامتناسب و ناهماهنگ است. به این دلیل که ما اغلب در موقع گرمای هوا برای راحتی و خنکی صندل می‌پوشیم و هنگام استفاده از جوراب به همراه آن این حس القا می‌شود که سردمان شده و زیاد از این احساس راحتی نمی‌کنیم و همین ناهماهنگی باعث عدم تناسب می‌شود. اما جالب است بدانید که پوشیدن جوراب به همراه صندل‌های مجلسی زنانه مد شده است و البته همه می‌دانیم که مد از قوانین و قواعد خاصی پیروی نمی‌کند.

– جمع شدن در پا

یکی از نقاط ضعفی که پوشیدن جوراب دارد، جمع شدن جوراب در پا و در داخل کفش است. این اتفاق می‌تواند ناراحت کننده و آزار دهنده باشد. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که شما جورابی بزرگتر از اندازه‌‌ی پاهایتان انتخاب می‌کنید و یا اینکه جورابهایتان بعد از شستشو به دلیل جنس نامناسبشان شل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: انواع جوراب مردانه / راهنمای خرید جوراب مردانه

پوشیدن جوراب به همراه صندل این روزها مد شده است، در حالی که تا یکسال قبل اگر کسی این کار را انجام می‌داد کاملا مورد تمسخر واقع می‌شد.

پوشیدن جوراب به همراه صندل این روزها مد شده است، در حالی که تا یکسال قبل اگر کسی این کار را انجام می‌داد کاملا مورد تمسخر واقع می‌شد.

– گرم تر کردن پا

گرم تر کردن پا از دیگر نقاط ضعف جوراب است. به ویژه در فصل گرما و تابستان پوشیدن جوراب دمای پا را بالا می‌برد. بالا رفتن دمای پاها باعث احساس گرما در بدن و کلافگی می‌شود.

– تشدید عرق پا

برخی از جوراب‌ها به دلیل مواد تشکیل دهنده آن، سبب تشدید عرق پا می‌شود. حتی بوی پا را نیز تشدید می‌کند. احساس خیسی و شرمگینی از بوی بد پا هر دو احساسات ناخوشایندی است که گاهی علت آن پوشیدن جوراب است.

نقاط قوت نپوشیدن جوراب

نپوشیدن جوراب روز به روز در بین مردم به ویژه جوان‌ها باب می‌شود. امروزه شاهد هستیم که برخی از جوان‌ها از جوراب استفاده نمی‌کنند. استفاده نکردن از جوراب می‌تواند مزایایی داشته باشد. از جمله مزایای نپوشیدن جوراب می‌توان به مواد زیر اشاره کرد:

– خنک تر شدن پا

در روزهای گرم و فصل تابستان که دمای هوا بالا است. نپوشیدن جوراب سبب می‌شود، که پاها خنک تر شوند. جریان هوا در بین انگشتان در هوای گرم می‌تواند کمی به خنکی دمای بدن کمک کند، مخصوصا در مناطق بسیار گرم.

– به روز بودن و همراه مد شدن

از دیگر مزایایی که جوراب نپوشیدن به دنبال دارد، نشان دادن به روز بودن و همراه مد روز بودن است. تقریبا دو سال است که نپوشیدن جوراب و پیدا بودن قسمتی از پا و یا ساق پا بسیار مد شده است. حتی اگر هدفتان این نبوده، اگر جوراب نپوشید به روزتر نشان می‌دهید.

بیشتر بخوانید: نگهداری از جوراب: راهنمای شست و شوی صحیح و نگهداری جوراب

به همراه شلوار جین جذب جوراب نپوشید.

به همراه شلوار جین جذب جوراب نپوشید.

چه زمان‌هایی جوراب نپوشیم؟

برای این که بهترین زمان نپوشیدن جوراب را تشخیص دهید. باید به نظر کارشناسان و متخصصان مد توجه کنید. بر اساس نظر آنها چند قانون وجود دارد، که نپوشیدن جوراب را تعیین می‌کند:

– با شلوار جین و جذب

وقتی که کفش را بدون جوراب می‌پوشید. در این صورت بهتر است از شلوارهای جین و جذب استفاده کنید.

– با شلوار کوتاه

زمانی می‌توان جوراب نپوشید، که شلوارتان کوتاهتر باشد و بالای مچ پا قرار گیرد.

– در شرایط و موقعیت‌های غیر رسمی

از دیگر مواقعی که می‌توان جوراب نپوشید، موقعیت‌های غیر رسمی است. اگر چه، بیرون رفتن و نپوشیدن جوراب ممکن است، انسان را جذاب تر و زیباتر نشان دهد. اما نکته‌ای را باید به خاطر بسپرد این است که در شرایط رسمی و خاص انسان مجبور به پوشیدن جوراب است.

بیشتر بخوانید: جوراب زنانه / جوراب مردانه / جوراب بچه / جوراب ورزشی

برای جا افتادن پا درون کفش از کفشتان را کمی خیس کرده و به آن سشوار بگیرید، سپس تا زمان سرد شدن آن را پوشیده و در داخل خانه راه بروید.

برای جا افتادن پا درون کفش از کفشتان را کمی خیس کرده و به آن سشوار بگیرید، سپس تا زمان سرد شدن آن را پوشیده و در داخل خانه راه بروید.

اگر نمی‌خواهید جوراب به پا کنید بهتر است که به موارد زیر دقت کنید:

جا افتادن کفش در پا

اگر می‌خواهید کفش خود را بدون جوراب بپوشید. در این صورت باید کفش هایتان را از قبل آماده کنید. اصطلاح جا افتادن و جا باز کردن کفش زمانی به کار می‌رود که دیگر کفش فیت پاهایتان شده و آسیبی به پاهایتان نمی‌زند. برای مثال یکی از راه‌ها این است که یک دستمال نم دار داخل کفش هایتان بگذارید و به سراسر آن سشوار بگیرید، سپس کفش‌ها را با یک جوراب کلفت پوشیده و تا زمان خنک شدن کفش‌ها آنها را بپوشید و در خانه راه بروید. این کار موجب می‌شود که پاها تاول نزند.

ضرورت شستن پا

زمانی که از جوراب استفاده نمی‌کنید، نیاز هست که بیشتر پاهایتان را بشوئید. این کار ریسک به وجود آمدن بوی بد پا را کاهش می‌دهد. بنابراین پاهای خود را با دقت بشویید و سپس قسمت داخلی کفش خود را با پودر بچه و یا مواد مخصوص ضدعفونی و آنتی باکتریال کنید. به این صورت از ایجاد قارچ و باکتری در کفش جلوگیری می‌شود. اگر از کتانی استفاده می‌کنید حتما چندوقت یکبار کف آنها را خوب بشویید و در داخل ماشین لباسشویی بیندازید. به این شکل هم عمر کفش هایتان بیشتر می‌شود و هم دیگر پاها و کفش هایتان بو نمی‌دهند.

ممنوعیت پوشیدن جوراب با کفش کالج و بوت

کفش تخت کالج لوفر Loafer و و قایقی Boat shoes بهترین انتخاب برای نپوشیدن جوراب هستند. برخی از کارشناسان می‌گویند که اگر می‌خواهید وارد دنیای بدون جوراب‌ها شوید و برای اولین بار جوراب نپوشید، بهترین و امن ترین انتخاب برای نوع کفشتان، کفش قایقی است.

اگر تصمیم دارید جوراب بپوشید؛ در موقع خرید آن به موارد زیر توجه کنید:

از جمله نکات مهم در خرید جوراب، توجه به راحتی، میزان کنترل رطوبت، ست شدن با لباس و همچنین دوام و کیفیت آن است. بهتر است قبل از خرید راجع به جنس انواع جوراب‌ها و فواید هر کدام از متریال‌ها اطلاعات کسب کنید. (جوراب: همه چیز راجع به جوراب)

بر اساس بررسی هایی که ما انجام دادیم. قیمت مثل همیشه یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در خرید جوراب است. ولی با این حال، برای افرادی که به دنبال خرید یک جفت جوراب عالی و با کیفیت هستند، قیمت چندان اهمیتی ندارد. هم چنین گران ترین جوراب‌ها در مقایسه با لباس‌ها و پوشش‌های دیگر معمولا قیمت چندانی ندارند.

امیدوارم مطلب بالا راهنمای خوبی برایتان باشد، برای اینکه تصمیم بگیرید که جوراب بپوشید یا نپوشید…

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا