دانستنی‌های سلامتی

این ماده همه کاره ارزان قیمت در خانه‌تان داروی ضد سرطان است!

جوش شیرین و سرطان

هیچ کس باور نمی‌کند ماده ای که بارها و بارها توسط متخصصان مختلف بخصوص افراد مبتلا به بیماری‌های گوارشی از خوردن آن منع می‌شوند، می‌تواند مانع از بروز تومورها و سلول های سرطانی شود.
ماده ای ارزان که تقریبا آچارفرانسه هر آشپزخانه ایرانی است.

۴+

هیچ خانه ای بدون جوش شیرین کامل نمی‌شود. یک ماده برای تمیزکاری و پختن انواع کیک و گاهی حتی برای آشپزی تا میگوها یا ماهی‌های‌تان بهتر پف کند. حتی برای شست و شوی صورت، رفع جوش یا ماسک های پوست، خمیردندان یا باز کردن لوله های گرفته شده همراه با سرکه از جوش شیرین استفاده می‌شود. یک ماده ارزان و در دسترس و تقریبا مثل آچار فرانسه همه کاره. اما میان جوش شیرین و سرطان هم ارتباطی وجود دارد؟

ولی تحقیقات جدید رازی را در مورد جوش شیرین فاش می‌کند که باورش کمی سخت است: جلوگیری از سرطان. چه طور ممکن است ماده ای که باعث ایجاد استرس، بروز التهابات، جهش ژنتیکی، ناراحتی دستگاه گوارش می‌شود؛ بتواند از سرطان جلوگیری کند؟

پاسخ را در نت‌نوشت امروز بخوانید.

جوش شیرین چگونه مانع از رشد سلول های سرطانی می‌شود؟

تحقیقات ثابت کرده است سلول های سرطانی در محیط های اسیدی فعال می‌شوند. pH طبیعی بافت‌ها و مایعات بدن تقریبا قلیایی و عددی بین ۷/۲ تا ۷/۵ است در حالی که تومورها و سلول های سرطانی در محیط اسیدی با pH بین ۶/۵ تا ۶/۹ تحریک به رشد و تکثیر می‌شوند. در واقع جوش شیرین با قلیایی کردن محیط بدن مانع از رشد سلول های سرطانی می‌شود. در عین حال آنزیم های خاصی را که برای رشد تومورها لازم است نابود می‌کند.

با وجود این تحقیقات که از سال ۲۰۰۹ تا کنون در حال انجام است باز هم باید منتظر بررسی های بیشتری باشیم. چرا که جوش شیرین خطراتی هم برای بدن دارد که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد.

چگونه از جوش شیرین درست و مطمئن استفاده کنیم؟

از آن جا که جوش شیرین باعث جهش های ژنی، تشدید استرس، ناراحتی های دستگاه گوارش بخصوص معده و بروز التهابات می‌شود به منظور بهره گیری بهتر از آن نکات زیر را در انتخاب و مصرف جوش شیرین باید رعایت کرد :

جوش شیرین با کیفیت بخرید

وقتی برای خرید جوش شیرین به قفسه ها نگاه می‌کنید، درست مثل انتخاب هر ماده غذایی دیگری، این ماده را هم با دقت، و از میان برندهای برتر انتخاب کنید. جوش شیرین های بی کیفیت دارای ماده های اضافی است که فقط برای تمیزکاری باید مورد استفاده قرار گیرد.

برای انتخاب جوش شیرین همیشه آن را از یک مرکز یا فروشگاه غذایی معتبر بخرید.

pH بدن را در نظر بگیرید

اگر بتوانید با دستگاه های ساده ای که در داروخانه‌ها یا فروشگاه های لوازم پزشکی وجود دارد pH بدن را اندازه گیری کنید و در صورتی که ۸ بود به هیچ وجه جوش شیرین نخورید.

زمان خوردن جوش شیرین مهم است

خوردن جوش شیرین همراه با غذا ارتباط مستقیمی با بیماری های گوارشی دارد. بنابراین ۳۰ دقیقه قبل یا ۳۰ دقیقه بعد از وعده غذایی یا همراه با غذا از جوش شیرین استفاده نکنید. بهترین موقع خوردن جوش شیرین بین وعده های اصلی است.

نحوه درست کردن تونیک جوش شیرین

با این روش ساده یک تونیک خوشمزه و پرخاصیت برای بدن تان تهیه کنید.

مواد لازم:

جوش شیرین : نصف قاشق چای خوری

آب لیموترش تازه ( یا سرکه سیب): ۲ قاشق غذاخوری

آب معدنی یا آب آشامیدنی سالم: ۱ فنجان

نحوه آماده کردن :

۱- در یک لیوان آب لیموترش تازه ( یا سرکه سیب)  و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید.

۲- صبر کنید تا حباب سازی این ترکیب متوقف شود.

۳- آب را به آن اضافه کنید، هم بزنید و بنوشید.

البته به دلایل مختلف از این نوشیدنی زیاد استفاده نکنید. چون درست است که جلوی رشد سلول های سرطانی را می‌گیرد ولی مصرف زیاد جوش شیرین برای سلامتی سایر اندام های بدن مضر است. این نکته را بخصوص کسانی که ناراحتی گوارشی دارند باید مدنظر قرار دهند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا