آموزشی

حذف فایل آپدیت ویندوز ۱۰ را به سادگی انجام دهید!

حذف فایل آپدیت ویندوز ۱۰

گاهی اوقات آپدیت ها به درستی نصب نمیشوند که یکی از دلایل آن می تواند مشکل فایل های دانلود شده باشد! برای خیلی از کاربران حذف فایل آپدیت ویندوز ۱۰ یک دغدغه به حساب می آید، در این مطلب به شما خواهیم گفت که حذف فایل آپدیت ویندوز ۱۰ را چگونه انجام دهید!

۵+

همانطور که میدانید وقتی آپدیت ویندوز ۱۰ عرضه می گردد نیاز به نصب مجدد این سیستم عامل نمی باشد. آپدیت ها بصورت خودکار در سیستم عامل نصب می گردند و تغییراتی را در سیستم عامل کنونی لحاظ می کنند. فرآیند به طور کامل توسط سیستم عامل انجام می شود ولی این امکان به کاربر داده می شود که زمان بروز رسانی را خود تعیین کند. گاهی اوقات آپدیت ها به درستی نصب نمیشوند که یکی از دلایل آن می تواند مشکل فایل های دانلود شده باشد! برای خیلی از کاربران حذف فایل آپدیت ویندوز ۱۰ یک دغدغه به حساب می آید، در این مطلب به شما خواهیم گفت که حذف فایل آپدیت ویندوز ۱۰ را چگونه انجام دهید!

بیشتر بخوانید: اموجی در ویندوز ۱۰ ؛ آموزش استفاده، مدیریت و غیرفعال کردن پنل ویندوزی اموجی

پیش از اینکه راجع به حذف فایل آپدیت ویندوز ۱۰ برایتان بگوییم، باید بدانید که این کار فقط برای آپدیت هایی انجام می شود که دانلود شده اند اما نصب نشده اند. اگر یک آپدیت نصب گردیده باشد، شما نمی توانید آن را با یک دستور ساده حذف کنید. شما باید به نسخه قبلی سیستم عامل برگردید. در ویندوز ۱۰، شما می توانید از مسیر  Update & Security> Recovery  Setting> این کار را انجام دهید. همچنین لازم به ذکر است که بازگشت به نسخه قدیمی تنها در عرض ۳۰ روز بعد از یک آپدیت امکان پذیر است. پس از آن، تنها راه بازگشت، از طریق restore point سیستم می باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای تفکیک و مدیریت شبکه‌های Public و Private در ویندوز ۱۰

حذف فایل آپدیت ویندوز ۱۰

حذف فایل آپدیت ویندوز ۱۰

حذف فایل آپدیت ویندوز ۱۰ را خودتان انجام دهید!

فایل اکسپلورر را باز کنید و به مسیر ذیل بروید. اگر ویندوز را در درایو C نصب نکرده اید، درایو را در مسیر زیر با حروف درایو درست جایگزین کنید.

C:\Windows\Software\Distribution\Download

بیشتر بخوانید: حذف فایل آپدیت ویندوز ۱۰ را به سادگی انجام دهید!

تمام فایل هایی که ویندوز ۱۰ برای آپدیت نیاز دارد، اینجا دانلود می شوند. همه آنها را انتخاب کنید و کلید حذف را بزنید. برای حذف این فایلها، به دسترسی ادمین نیاز خواهید داشت.

اگر فایل ها حذف نشدند، سیستم را در حالت safe mode بوت کنید و دوباره امتحان کنید. فایل های آپدیت یا فایل های باقیمانده فایل هایی که در پوشه ی دانلود می بینید ممکن است فایل مورد نیاز برای آپدیت ویندوز ۱۰ نباشند. هیچ راهی برای چک کردن آن وجود ندارد، فقط اندازه پوشه دانلود می تواند به شما بگوید چه نوع فایلی آنجا هست.

بیشتر بخوانید: آموزش فعال سازی نوار جستجو شناور ویندوز ۱۰ (Immersive Cortana)

نگاهی به حجم پوشه دانلود بیندازید اگر حجم آن کم هست مثلا در حد چند مگابایت است نشان می دهد آن فایل ها پس از آپدیت نصب شده باقی مانده اند. اگر اندازه بطور قابل توجهی بزرگ باشد، احتمالا آنها خود فایل ها آپدیت می باشند. اگر یک آپدیت دائماً در سیستم شما موفق به نصب نمی شود. می توانید اندازه آن را بررسی کنید و آن را با پوشه دانلود مطابقت دهید. اگر حجم آنها یکسان و یا نزدیک بهم بود، پس فایلها مربوط به آپدیت می باشند. آنها را حذف کنید تا ویندوز ۱۰ آنها را دوباره دانلود کند.

بیشتر بخوانید: آموزش راه اندازی Mixed Reality در ویندوز ۱۰ + رفع مشکل اتصال میکروفن رومیزی

با  اینکار ممکن است مشکلات آپدیت ویندوز ۱۰ حل شود. ولی دلایل زیادی برای انجام نشدن یک آپدیت وجود دارد و این فقط یکی از مواردی است که می توانید با شیوه ای که در بالا توضیح داده شد آن را حل کنید. در این مطلب حذف فایل آپدیت ویندوز ۱۰ را به صورت کامل برای شما شرح دادیم، اگر سوال یا پیشنهادی داشتید در دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: اضافه کردن افکت اسلوموشن به ویدیوها در ویندوز ۱۰

بیشتر بخوانید: چگونه از لاک اسکرین ویندوز ۱۰ عکس بگیریم؟

بیشتر بخوانید: اجرای برنامه‌ها در قالب یک پنجره با Groupy در ویندوز ۱۰

بیشتر بخوانید: هم اکنون می توانید ویژگی جدید Timeline ویندوز ۱۰ را تست کنید!

۲ دیدگاه

2 دیدگاه

  1. Avatar

    Yasser

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ at ۱۶:۵۵

    سلام متاسفانه با آپدیت ویندوز سیستمم مدام از وای‌فای قطع میشه…برخی از راه های بالا رو رفتم. بازم یسری از مشکلات هست که اذیت میکنه. لطفا اگر میشه راهنمایی کنید از طریق واتساپ. چون در ایران نیستم …ممنون
    یاسر سادات

    ۰
  2. Avatar

    wikibrush

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۷:۰۷

    بله با آپدیت ویندوز ۱۰ پیغام اینکه تنطیمات مودم قدیمی هست وای فای قطع میشه و با خاموش روشن کردن مودم وصل میشه
    ………………………………………………………………….
    البته در آپدیت جدید به این آدرس دراومده
    C:\Windows\SoftwareDistribution\Download
    ………………………………………………………………….
    و اینکه از مسیر زیر بعضی از آپدیت های نصب شده را میشه پاک کرد ولی بهضی ها دکمه uninstall غیر فعال هست. این آپدیت هایی ک نصب شدند و اجازه پاک شدن رو نمیده راهی داره پاک کنیم ؟ مثلا از رجیستری یا جایی ممنونم از پست مفیدتون
    control planel-programs-programs and feetures-installed updates

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا