روانشناسی و موفقیت

حریم خصوصی زندگی‌تان را هرگز در شبکه‌های اجتماعی فاش نکنید!

حریم خصوصی زندگی‌تان را هرگز در شبکه‌های اجتماعی فاش نکنید!
۳+

ممکن است شما بخواهید گاهی عکس لحظه های عاشقانه و حریم خصوصی تان را در شبکه های اجتماعی، مانند اینستاگرام به اشتراک بگذارید. در واقع نه تنها به رابطه خود و همسرتان کمک نکرده اید، بلکه ضربه مهلکی به زندگی مشترک‌تان وارد می کنید.

اکنون در نت‌نوشت چهار دلیل منطقی برایتان می آوریم که بدانید به چه نحوی در شبکه های اجتماعی رفتار کنید که به روابط زناشویی تان خدشه ای وارد نشود.

فاش کردن حریم خصوصی ممنوع!

برای به دست آوردن یک چیز همه چیز را از دست ندهید!

صمیمیت یک قاعده بسیار مهم در هر رابطه است. یک شریک زندگی خوب بیشتر از هر کس دیگری درباره همسرش شناخت کافی و کامل دارد. هنگامی که شما با کاربران مجازی در مورد جزئیات لحظه‌ها و حریم خصوصی زندگی خود صحبت می‌کنید، درست مثل این است که شما صمیمیت روابط خصوصی خود را از درون به دنیای مجازی پرتاب کرده اید.

درست مثل تماشای تلویزیون است. شما به کاربران دنیای مجازی اجازه می دهید که عکس حریم خصوصی و روابط خصوصی شما را تماشا کنند و این به هیچ وجه به سود شما نیست بلکه صمیمت بین شما را کمرنگ می کند.

 

با فاش کردن حریم خصوصی یک نمای بیرونی از روابط خود ایجاد می کنید

این یک واقعیت کاملا شناخته شده است که مردم با مطالعات و دیدن شبکه های اجتماعی به قیاس با زندگی خود می پردازند. این یک حقیقت تلخ است. چرا که در این شبکه ها میزان و جنس مشکلات و تلخی های زندگی اصلا مشهود و قابل درک نیست.

زمانی که شما یک عکس سلفی از خود و همسر و حریم خصوصی تان در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید، فقط احساسات خوب شما منتقل می شود و مشکلات موجود در زندگی شما احساس نخواهد شد.

وضعیت مثبت عکس سبب می شود افراد به موقعیت های منفی موجود و ناپیدا حتی فکر هم نکنند. شما در عکس ناچارید احساس یک زن و شوهر خوشحال و راضی را داشته باشید که هیچ گونه مشکل و ناراحتی ندارید.

این درحالی است که بینندگان از حس های پنهان و مشکلات موجود بی اطلاع خواهند ماند و اینجاست که مقایسه ها درست عمل نمی کنند.

با انتشار عکس حریم خصوصی از لحظه لذت نمی‌برید

عکس لحظه های عاشقانه

مطالعات نشان داده که نگه داشتن رازهای زن و شوهر و حریم خصوصی بخش مهمی از ایجاد شادمانی است. زمانی که درحال ارسال عکس لحظه های عاشقانه خود در شبکه های اجتماعی هستید در حقیقت شما همه جا هستید غیر از زمان حال.

به جای اینکه آن لحظه در کنار هم از موقعیت ها بهره ببرید زمان خود را صرف ارسال عکس، بیان موقعیت، بیان حال و هوا، پاسخگویی به بینندگان و خوانندگان می کنید و زمان با هم بودن را از دست می دهید.

بیشتر بخوانید: انتشار عکس کودک در فضای مجازی به این دلایل ممنوع!

از رابطه خود نگهداری کنید

شبکه های اجتماعی برای ابراز میزان کیفیت روابط زن و شوهر جای مناسبی نیست.

از کنار هم بودن ها به نحوی استفاده کنید که حضور افراد ناشناس سبب کمرنگ و سرد شدن روابط شما نشود.

بیشتر گفتگو های شبکه های اجتماعی جهت دانستن جزئیات بیشتر است. هیچ وقت شما نمی توانید به احساسات و روابطی که از طریق شبکه های اجتماعی اعلام شده پی ببرید و نظری داشته باشید.

زمانی که شما از کسی که هیچ شناختی روی زندگی تان ندارد بخواهید تا در مورد روابط شما و شریک زندگی‌تان نظر بدهد نتیجه این دخالت درست مثل این است که اجازه تجاوز به حریم خصوصی بین خود و همسرتان را صادر کرده اید.

زمانی به خود می آیید و غصه زندگی از دست رفته تان را می خورید که احتمالا کار از کار گذشته است.

زوج هایی که روابط خود را پنهان نگه می دارند، از ورود ناشناسان به حریم شخصی خود محافظت می کنند.

بیشتر بخوانید: تاثیر فضای مجازی: شبکه‌های اجتماعی چگونه همه را تحت تاثیر خود قرار داده است؟

منبع +

۲ دیدگاه

2 دیدگاه

  1. Avatar

    حسام

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸ at ۲۳:۳۳

    الان از شبکه های اجتماعی به بدترین شکل ممکن استفاده میشه

    ۰
  2. Avatar

    samy

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸ at ۲۳:۳۴

    کاش همه رعایت میکردن

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا