خودرو

خانه تکانی در Ferrari؛ ترک مسابقات فرمول یک و ساخت خودرویی شاسی بلند فراری!

فراری فرمول یک

گمانی زنی ها در رابطه با ساخت خودروی شاسی بلند از سوی فراری ماه هاست که در حال انجام است. مارکیونه پیش از این اذعان داشته بود که زمان آن است که با خودروی Ferrari Utility Vehicle یا به اختصار FUV فراری قدمی رو به جلو را بردارد. پیش بینی میشود که FUV شاسی بلند فراری باشد. مارکیونه در کنفرانس تأیید کرد که فراری کانسپت این خودرو را آزمایش کرده است و آن را با مشتریان بالقوه و هیئت مدیره فراری به اشتراک گذاشته و چراغ سبز را نیز در این زمینه گرفته است.

۰

بعد از اینکه فراری هفته گذشته، درآمد سه ماهه خود را اعلام کرد، مدیرعامل این شرکت آقای سرجیو مارکیونه پاسخ گوی سؤالات خبرنگاران بود. در این نشست دو سؤال مهم مطرح شد که عبارت بودند از:

  • آیا فراری خودرویی شاسی بلند (SUV) را خواهد ساخت؟

  • آیا فراری رقابت های فرمول یک را ترک خواهد کرد؟

در عین شگفتی پاسخ به هر دو سؤال “بله” بود.

گمانی زنی ها در رابطه با ساخت خودروی شاسی بلند از سوی فراری ماه هاست که در حال انجام است.

مارکیونه پیش از این اذعان داشته بود که زمان آن است که با خودروی Ferrari Utility Vehicle یا به اختصار FUV فراری قدمی رو به جلو را بردارد. پیش بینی میشود که FUV شاسی بلند فراری باشد. مارکیونه در کنفرانس تأیید کرد که فراری کانسپت این خودرو را آزمایش کرده است و آن را با مشتریان بالقوه و هیئت مدیره فراری به اشتراک گذاشته و چراغ سبز را نیز در این زمینه گرفته است.

شاسی بلند Bentley Bentayga

شاسی بلند Bentley Bentayga

فراری تنها شرکت برجسته ای است که تا کنون اقدام به ساخت خودروهای شاسی بلند نکرده است. پورشه سال هاست که خودروهای شاسی بلند را تولید و به فروش میرساند. همچنین دیگر رقبای این شرکت همچون بنتلی، جگوار، مازراتی و آلفا رومئو در دو سال گذشته خودروهایی شاسی بلند را به تولید رسانده اند. اگرچه سود دهی بازار خودروهای شاسی بلند بسیار بالاست، اما فراری تا به اینجا تنها به فروش خودروهای اسپورت و رده بالا بسنده کرده است.

مدیرعامل فراری سرجیو مارکیونه

مدیرعامل فراری سرجیو مارکیونه

برای عاشقان فراری، تولید خودرویی شاسی بلند از سوی این شرکت میتواند گزینه ای بسیار جذاب باشد.

اگرچه بیانیه ساخت خودروی شاسی بلند از سوی فراری به حد کافی تکان دهنده بود، اما مارکیونه پس از آن اعلام کرد که این شرکت ممکن است مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک را نیز ترک کند. به نظر میرسد که این تصمیم، تصمیمی گذرا باشد چراکه فراری از سال ۲۰۰۸ موفق به کسب عنوان قهرمانی در این رقابت ها نشده و آنها در نظر دارند پس از گذشت مدتی به این رقابت ها بازگذشته و تاریخ را به نحوی بهتر برای خود رقم بزنند.

با این حال باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی در ماه های آینده برای این شرکت رخ خواهد داد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا