گجت‌ها

خرید آبمیوه گیری خوب ساده است!

خرید آبمیوه گیری خوب ساده است!
۰

وقتی که صحبت از دستگاه آب‌میوه‌گیری می‌شود اولین چیزی که به ذهن افراد می‌رسد خوردن یک لیوان آبمیوه تازه و خوشمزه است. نوشیدنی سالمی که می‌توانید به راحتی آن را در خانه تهیه کرده و از نوشیدن عصاره میوه‌ی هر فصل لذت ببرید. آبمیوه گیری‌های خانگی که معمولا همه ما یکی از آن را در خانه داریم، نمونه‌ی محبوب سریع و راحت از این نوع دستگاه هاست. آبمیوه‌گیری‌های گریز از مرکز سرعت بسیار بالایی دارند و برای درست کردن یک صبحانه سالم کمترین معطلی را خواهند داشت. شما با این دستگاه می‌توانید صبح خود را با نوشیدن یک لیوان آبمیوه تازه شروع کرده و از روز خود را پرانرژی شروع کنید. در این مقاله به بررسی آبمیوه گیری‌ خانگی (گریز از مرکز) می‌پردازیم.

انواع آبمیوه گیری

  • آبمیوه گیری‌های صنعتی

آبمیوه گیری انواع مختلفی دارد از نوع صنعتی گرفته (که بیشتر در کارخانه‌ها و برای مصارف زیاد تولید می‌شوند) تا نمونه‌های پِرِس هیدرولیکی که جزو اولین آبمیوه گیری‌های ساخته شده و البته مفیدترین آن‌ها هستند، چرا که این نوع آبمیوه گیری‌ها بیشترین میزان موادمعدنی را در میوه نگه داشته و برای درمان انواع سرطان‌ها بسیار مناسب هستند.

آبمیوه گیری‌های مستیک یا دوقلو علاوه بر گرفتن عصاره طبیعی میوه، در تهیه میوه‌های یخی، روغن گیری انواع مغزیجات و پودر کردن مواد غذایی سخت‌تر بسیار کارآمد هستند.

  • آبمیوه گیری‌های چندکاره و تک کاره

آبمیوه گیری‌ها به صورت تک کاره و چند کاره ارائه می‌شوند. در آبمیوه گیری‌های تک کاره تیغه، صافی و سایر قطعات آن مستقیماً روی موتور سوار می‌شوند.

آبمیوه گیری‌های چند کاره گران هستند و به خاطر این عقیده که «دستگاه‌های چند کاره نمی‌توانند کیفیت مطلوب را برای همه قطعات خود حفظ کنند» چندان پرطرفدار نیستند. اما برای افرادی که می‌خواهند با یک دستگاه، چند کار را انجام دهند یا آشپزخانه کوچکی دارند و می‌خواهند استفاده درستی از فضا داشته باشند بسیار مناسب هستند.

دستگاه‌های چند کاره همانطور که از اسمشان مشحص است، می‌توانند روی بدنه علاوه بر آبمیوه گیری، دستگاه‌های دیگری را هم قرار دهند.

بهتر است قبل از خرید آبمیوه گیری بررسی کنید که چه دستگاهی برای شما مناسب است.

برای آشنایی با دستگاه‌های چند کاره می‌خواهیم شما را با کارکرد هر کدام آشنا کنیم.

مخلوط کن دستگاه چند کاره: برای استفاده از مخلوط کن کافیست پارچ مخلوط کن را روی موتور قرار داده و از جای‌گیری درست آن اطمینان حاصل کنید. بعد از ریختن مواد مورد نظر مناسب‌ترین سرعت را با توجه به نرمی یا سفتی موادغذایی انتخاب نمایید.

اگر دستگاه آبمیوه گیری شما دکمه پالس داشته باشد در عمل مخلوط ‌کردن بسیار موثر خواهد بود، چرا که روند مخلوط کردن مواد به کمک این عملکرد به خوبی انجام می‌گیرد.

آسیاب دستگاه چند کاره: در بعضی از این دستگاه‌ها، آسیاب توسط دو وسیله مجزا صورت می‌گیرد. یکی برای آسیاب کردن مغزها و مواد غذایی سفت‌تر، و دیگری مناسب برای خرد کردن سبزیجات و گوشت یا مرغ پخته شده است. این دو از لحاظ ابعادی با یکدیگر تفاوت خاصی ندارند و فقط شکل تیغه‌ها کمی متفاوت است.

در حالت کلی آبمیوه گیری‌های چند کاره، معمولاً یک آسیاب کوچک داخل جعبه خود دارند که برای مغزیجات و سبزیجات قابل استفاده است.

خردکن دستگاه چند کاره: همچنین این دستگاه می‌تواند یک خردکن بزرگ داشته باشد تا برای خرد کردن گوشت، مرغ و سبزیجات قابل استفاده باشد.

کاربرد‌های آبمیوه گیری

باورتان نمی‌شود اگر بگوییم از دستگاه آبمیوه گیری می‌توان برای چه مواردی استفاده کرد! دستگاه آبمیوه گیری علاوه بر قرار دادن یک لیوان نوشیدنی سالم و طبیعی در دستانتان، می‌تواند کارهای بسیار متنوع‌تری را انجام دهد.

  • می‌توانید به راحتی توسط این دستگاه میوه یخی درست کنید.
  • اگر فرزند کوچکی دارید می‌توانید از دستگاه آبمیوه گیری برای درست کردن سوپ استفاده کنید، این دستگاه با عملکرد همگن سازی که دارد، تمام موادغذایی را به صورت یک ماده نرم آماده می‌کند.
  • آبمیوه گیری وسیله مناسبی برای گرفتن ‌روغن مغزها است. شما می‌توانید با این دستگاه کره بادام زمینی، گردو، بادام، انواع آجیل یا موادغذایی سخت و حتی ادویه‌جات را تهیه نمایید.
  • حتی می‌توانید به کمک آبمیوه گیری، رشته و یا ماکارونی را در خانه و با مواد کاملا ارگانیک آماده نمایید.

نکاتی که قبل از خرید آبمیوه گیری باید بدانیم

معمولا در خرید آبمیوه گیری‌های خانگی بهتر است نکاتی را مد نظر داشته باشید.

  • معمولا جنس بدنه‌ی دستگاه آبمیوه گیری از پلاستیک فشرده و استیل ضد زنگ ساخته شده است تا استحکام کافی را داشته و از موتور در برابر ضربات احتمالی محافظت کند. آبمیوه گیری‌های خانگی اکثرا دارای مخزن تفاله هستند، که معمولا در پشت دستگاه قرار گرفته، ظرفیت زیادی دارند وبه راحتی قابل جداسازی هستند.
  • به دهانه ورودی آبمیوه گیری توجه کنید. هر چه این دهانه بزرگتر باشد در زمان شما صرفه جویی می‌شود، چرا که لازم نیست میوه را به قطعات کوچک خرد کنید و می‌توانید آن را با همان ابعاد، داخل دستگاه قرار دهید.
  • دهانه خروجی اهمیت زیادی دارد. حتماً دقت کنید که دهانه خروجی دستگاه شما از قابلیت ضد چکه برخوردار باشد تا عصاره روی کابینت شما نریزد.
  • وزن دستگاه آبمیوه گیری به دلیل برخورداری از موتور قدرتمند معمولا سنگین است، اگرچه این موضوع در حفاظت دستگاه حائز اهمیت است، می‌تواند از چرخش و لرزش احتمالی آن نیز جلوگیری کند.
  • پایه‌های ضد لغزش یکی از مهمترین مولفه‌ها در آبمیوه گیری است .اگر این پوشش پلاستیکی در کف پایه‌ها قرار نگیرد، دستگاه حین روشن شدن چرخیده و با لغزشی که ایجاد می‌کند علاوه بر آلودگی صوتی، مانع از تسلط کافی حین آبگیری می‌شود و دستگاه روی پیشخوان راه می‌رود.
  • آبمیوه گیری‌ها در دو نوع تک کاره و چند کاره ارائه شدند که می‌توانید متناسب با نیازتان یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید.
  • بیشترین چیزی که حین کار با آبمیوه گیری ما را آزار می‌دهد صدای بلند آن است. این صدا بسته به کیفیت دستگاه می‌تواند کم یا زیاد باشد.
  • توان مصرفی یا قدرت موتور در آبمیوه گیری‌ها با یکدیگر متفاوت هستند که شما با توجه به مصرف روزانه‌تان می‌توانید انتخاب نمایید.
  • قابلیت پالس یا ضربه‌ای در بعضی از آب‌میوه‌گیری‌ها دیده می‌شود که برای خرد و له شدن بهتر میوه‌ها بسیار کمک کننده است.

طرز کار آبمیوه گیری‌های خانگی (گریز از مرکز)

حتماً با طرز کار آبمیوه گیری‌های خانگی آشنا هستید. دلیل نامگذاری آن‌ها به گریز از مرکز نحوه کارکرد آن‌ها می‌باشد. میوه‌ها بعد از وارد شدن از طریق دهانه ورودی مستقیما روی تیغه دیسک مانند قرار می‌گیرند، حرکت سریع تیغه میوه را در سریع‌ترین زمان له کرده و سپس این موادِ چرخان سمت صافی اطراف آن کشیده شده و در نتیجه نوشیدنی خوشمزه‌ای با کمترین میزان پالپ تولید خواهد شد.

این نوع دستگاه را اگرچه سریع ترین نوع آبمیوه گیری می‌نامند اما در حفظ مواد معدنی ضعیف تر عمل می‌کند. بهتر است آبمیوه را بلافاصله بعد از آبگیری مصرف کنید، چون به دلیل کف و اکسیداسیون، بیشتر مواد معدنی و آنزیم‌های آن در کمتر از یک ساعت از بین می‌رود، در غیر این صورت نوشیدنی شما چندان خاصیت نخواهد داشت.

آبمیوه گیری برای چه میوه‌هایی مناسب است؟

آبمیوه گیری‌های خانگی بیشتر برای میوه و سبزیجاتی مثل هویج ،غوره، کرفس و … قابل استفاده هستند، یعنی میوه‌هایی که کمترین میزان پرز را دارند. برای آبگیری میوه‌هایی مثل هلو، گوجه، طالبی، توت فرنگی و میوه‌های دیگری که تفاله‌ی آن قابل جداسازی از آبمیوه نیست، چندان کاربرد ندارند. بهتر است برای این نوع میوه‌ها از عصاره گیر استفاده کنید که کمترین میزان تفاله را تولید کرده و نوشیدنی غلیظ و مقوی با حفظ مواد معدنی به شما تحویل دهد.

آبمیوه گیری چه مارکی خوبه؟

در راستای راحت شدن زندگی در جوامع مدرن، شرکت‌های لوازم خانگی هم دست به ساخت لوازم جدید و پیشرفته زده‌اند. البته آبمیوه گیری‌ها جزو دستگاه‌های قدیمی به حساب می‌آیند و کمتر خانه‌ای است که محروم از آن باشد. انتخاب برند اولین سوالی است که بعد از مشخصات و کارایی آبمیوه با آن مواجه می‌شویم.

اگرچه برخی برند‌ها سابقه‌ی درخشانی در تولید لوازم خانگی برقی داشته و امتحان خود را به خوبی پس داده اند اما ممکن است به دلیل قیمت بالایی که درحال حاضر دارند از لیست خرید حذف شوند. برندهای ناشناس همیشه غیرقابل‌اعتماد نیستند بلکه گاهی اوقات با قیمت پایین‌تر امکانات بیشتری دراختیار کاربران قرار می‌دهند.

از برندهای مطرح آبمیوه گیری می‌توان به آبمیوه گیری بوش، کنوود، کیپ، مولینکس و از نمونه‌های ایرانی می‌توان به آبمیوه گیری پرطرفدار پارس خزر اشاره کرد. این نکته هم قابل توجه است که با اعمال تحریم‌ها از ورود برخی اجناس خارجی به کشور جلوگیری شده و پیرو این موضوع اجناس خارجی فاقد گارانتی معتبر بوده یا ضمانت نامه‌ی آن‌ها رو به اتمام است. اما در برند‌های داخلی، می‌توانید از گارانتی‌های مدت دار و معتبر آنها استفاده نمایید.

این آبمیوه گیری‌ها اگرچه با طراحی متفاوتی توسط کمپانی‌های سازنده ارائه شده‌اند اما همه آن‌ها روند آبگیری را با فرایند یکسانی انجام می‌دهند.

اگر آبمیوه گیری گریز از مرکز دارید نمی‌توانید تمامی این کارها را انجام دهید. در واقع تعداد انگشت شماری از آبمیوه گیری‌ها قادر به انجام تمام این ویژگی‌ها هستند. اما همین که می‌توانیم این نوع کارایی را در کنار اسم آبمیوه گیری قرار دهیم بسیار جالب است.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا