تلفن همراه

خرید HTC از سوی گوگل با پرداخت ۱٫۱ میلیارد دلار! به زودی رسمی خواهد شد.

گوگل
۰

پس از کش و قوس های فراوان و شنیدن خبرهای مختلف، گوگل اعلام کرده است که دو طرف بر سر خرید “بخش تلفن همراه” شرکت HTC با قیمت ۱٫۱ میلیارد دلار به توافق رسیده، و روند مذاکرات مراحل انتهایی خود را سپری میکند.

ریک اوسترلو رئیس بخش سخت افزار گوگل در این رابطه در وبلاگ خود نوشته است: “تیم HTC پیش از این در ساخت گوشی پیکسل با ما همکاری داشته اند. حال ما بسیار هیجان زده هستیم که ببینیم به عنوان یک تیم مشترک، چگونه در کنار یکدیگر کار خواهیم کرد.”

البته HTC پس از فروش بخش عمده ای از سهام خود به گوگل، همچنان به تولید تلفن همراه با نام انحصاری خود ادامه خواهد داد. در حقیقت خبرها حاکی از آن است که HTC در حال کار بر روی نسل بعدی پرچمدار خود میباشد.

پیتر شن مدیر ارشد مالی HTC نیز در این باره میگوید: “پس از به انجام رسیدن معامله با گوگل، در نظر داریم که ۲۰۰۰ محقق و طراح را استخدام کنیم.”

گوشی HTC U11

گوشی HTC U11

این دومین مرتبه است که گوگل معامله ای بزرگ را با یک شرکت تولید کننده تلفن همراه به انجام میرساند. شش سال پیش، این شرکت در اقدامی مشابه، با پرداخت ۱۲٫۵ میلیارد دلار “بخش تلفن همراه” شرکت موتورولا را تصاحب نمود. البته آن معامله، خریدی مقطعی شناخته شد. چراکه گوگل کمی بعد، با هزینه ای بسیار پایین تر، موتورولا را به شرکت لنوو واگذار کرد. اما با این وجود، حق ثبت اختراع محصولات موتورولا را برای خود محفوظ نگاه داشت.

موتورولا

موتورولا

لازم به ذکر است که گوگل سال گذشته، ساخت دو گوشی Pixel و Pixel XL خود را به شرکت HTC واگذار کرده بود. خرید قسمتی عمده از بخش تلفن همراه HTC، به آن معناست که گوگل تصمیمی بزرگ برای ورود به بازار تلفن همراه و به چالش کشیدن رقبایی همچون سامسونگ، ال جی و هواووی دارد.

گوشی Pixel و Pixel XL

گوشی Pixel و Pixel XL

این عمل میتواند گوگل را به هدف خود یعنی رسیدن به ادغام سخت افزار و نرم افزار در کنار یکدیگر، که به خوبی برای اپل و بر روی آیفون جواب داده است، نزدیک کند.

شرکتهای اندرویدی از قطعات مختلف ساخته شده توسط شرکتهای دیگر در سخت افزار محصولات خود استفاده میکنند. اما استخدام یکی از معماران تراشه اپل از سوی گوگل در اوایل سال جاری میلادی را، میتوان اقدامی از سوی گوگل برای ساخت سخت افزار و قطعات انحصاری خود دانست!

HTC سابقه همکاری ده ساله را با گوگل، در استفاده از سیستم عامل اندروید داراست. جایی که در سال ۲۰۰۸، اولین دستگاه مبتنی بر اندروید یعنی HTC Desire (که در آمریکا با نام T-Mobile G1 شناخته میشود) را به بازار عرضه کرد.

کمی بعد در سال ۲۰۱۰ نیز، ساخت اولین دستگاه سری نکسوس گوگل، یعنی Nexus One را بر عهده گرفت.

HTC Desire

HTC Desire

علی رغم سابقه طولانی HTC در ساخت محصولات با کیفیت، این شرکت در سالهای اخیر روند خوبی را تجربه نکرده و نتوانسته محصولی در خور که نگاه ها را از سوی آیفون و یا گوشی های گلکسی سامسونگ به خود جلب نماید، تولید کند.

با این حال کمی عجیب به نظر میرسد که HTC پس از امضای قرارداد با گوگل (که انتظار میرود در اوایل سال میلادی جدید به انجام برسد) در نظر دارد که به تولید تلفن های همراه با نام انحصاری خود ادامه دهد.

HTC

HTC

گوگل تصمیم دارد محصولات جدید خود و از جمله Pixel 2، Pixel 2 XL و… در تاریخ ۴ اکتبر و در نمایشگاه سان فرانسیسکو به نمایش بگذارد.

لری پیج، مدیر عامل گوگل نیز در رابطه با این معامله میگوید: “تصمیم داریم که با این خرید، تجربیات شگفت انگیزی را رقم بزنیم که نه تنها به سود “اکوسیستم اندروید” بوده، بلکه به سود مصرف کنندگان و توسعه دهندگان نیز خواهد بود.”

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا