اخبار تکنولوژی

آیا HTC به تصاحب گوگل در خواهد آمد؟ گوگل به دنبال خرید HTC است!

خرید HTC توسط گوگل

بعید است اسم HTC را در دنیای اسمارت‌فونها نشنیده باشید، این شرکت بعد از تجربه یک دوره درخشان، اکنون در شرایط نامساعدی به دام افتاده طوری که به فکر معامله با شرکتهای بزرگی مثل گوگل افتاده است. هنوز به درستی مشخص نیست که این معامله از نوع همکاری استراتژیک خواهد بود و یا واگذاری کامل حق امتیاز اما هر چه باشد تا انتهای سال جاری مشخص خواهد شد.

۰

یک منبع آگاه تایوانی اعلام کرد، مذاکرات گوگل برای شراکت یا خرید شرکت HTC در مراحل پایانی است. شرکت اچ‌تی‌سی یکی از تولید کنندگان مطرح در حوزه اسمارت‌فونها بود که با ظهور برندهای جدیدتر بازار تلفنهای هوشمند کم‌کم از رونق افتاد. طبق گزارشات یک منبع تایوانی، اچ‌تی‌سی بعد از تجربه یک عملکرد نامناسب مالی در ماه آگوست سال جاری، کمترین میزان درآمدی را در ۱۳ سال عمر کاری خود تجربه کرده است و این شرایط نامساعد اجازه داده تا با گوگل بر سر مشارکت و یا فروش کسب‌وکار خود مذاکره کند.

طبق گزارش دیجی‌تایمز، تقاضا برای گوشی HTC U11 – تلاش بی‌فرجام اچ‌تی‌سی برای احیا دوباره این برند- در ماه ژوئیه به اوج خود رسید ولی مجددا در ماه آگوست میزان فروش این گوشی به کمترین میزان رسید. همچنین یک منبع خبری چینی نیز اظهار داشت: اچ‌تی‌سی در آخرین مراحل مذاکره با گوگل برای فروش کامل شرکت و یا مشارکت با گوگل است. هنوز مشخص نیست که این معامله به چه صورتی خواهد بود. آیا برند HTC از دور خارج شده و اختیار کامل آن به دست گوگل می‌افتد و یا گوگل به عنوان یک شریک استراتژیک برای این کمپانی خواهد بود.

ولی با توجه اینکه این HTC از همان ابتدای ظهور اندروید، با گوگل همکاری داشته و حتی در پروژه‌های مهمی مثل پیکسل نیز همکاری داشته و بازخوردهای خوبی نیز در پروژه U11 گرفته، سرمایه‌گذاری استراتژیگ گوگل برای احیای مجدد این برند محتمل‌تر به نظر میرسد. مذاکره هر چه باشد نتیجه آن تا پایان سال جاری مشخص خواهد شد. البته این مذاکره تنها مربوط به حوزه اسمارت‌فون خواهد بود و سایر واحدهای این شرکت مانند سیستمهای واقعیت مجازی کماکان در اختیار HTC خواهد بود.

اگر قرار به فروش شرکت به گوگل باشد، خبر مهمی در راه است همانطور که گوگل در سال ۲۰۱۲ به صورت مقطعی موتورولا را خرید. گوگل در سال جاری میتواند با جذب HTC به بخش سخت‌افزار خود، زیرساختهای تولیدی بهتری داشته باشد و با افزایش رضایت مشتریان، فروش گوشیهای هوشمند و تبلتهای خود را بیش از پیش افزایش دهد. بر اساس گزارشها و شایعات منتشر شده، شرکت اچ‌تی‌سی یکی از گوشیهای پیکسل گوگل را در سال جاری تولید خواهد کرد. اما معلوم نیست چه بلایی بر سر برند HTC و خط تولید این شرکت خواهد افتاد. سخنگوی این شرکت نیز در این باره هیچ اظهار نظری نکرده است.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا