دانستنی‌های سلامتی

با خواص بی‌نظیر جوز هندی در درمان بیماری‌ها آشنا شوید!

جوز هندی

در ارتباط با جوز هندی و همچنین در راستای معرفی خواص روغن‌های گیاهی، این بار در نت‌نوشت از خواص روغن جوز هندی برایتان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

۲+

جوز هندی از مزایای مختلفی برای سلامتی برخوردار است و به همین سبب همواره آن را از قدیم مورد مصرف قرار داده‌اند. فی‌المثل در دوران الیزابت به سبب آن که می‌پنداشتند که این ماده در درمان طاعون مفید است بسیار از آن استفاده کردند. امروزه نیز در سرتاسر جهان، از اروپا گرفته تا آسیا، از جوز هندی در موارد مختلف استفاده می‌شود. در ارتباط با جوز هندی و همچنین در راستای معرفی خواص روغن‌های گیاهی، این بار در نت‌نوشت از خواص روغن جوز هندی برایتان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

خواص روغن جوز هندی

۱- کاهش درد:

از روغن جوز هندی می‌توان به مثابه‌ی یک داروی ضد درد استفاده کرد. این روغن به سبب اثرات ضدالتهاب و آرامبخشی که دارد می‌تواند در کاهش دردهای عضلانی و مفصلی و همچنین در کاهش علائم آرتریت و رماتیسم مفید باشد. لذا برای استفاده از خواص ضد درد این روغن، در طول هفته برای چند بار بدنتان را با آن ماساژ دهید.

۲- کاهش دردهای قاعدگی:

برخی از خانم‌ها از بی نظمی قاعدگی و یا دردهای قاعدگی در عذاب هستند. اما با استفاده از این روغن می‌توان برای رفع این دو مشکل اقدام کرد.

۳- درمان سؤهاضمه:

روغن جوز هندی در تقویت سیستم گوارش مفید بوده و فرآیند هضم را بهبود می‌بخشد. به همین دلیل می‌تواند در درمان سؤهاضمه و همچنین نفخ و دردهای شکمی نیز مؤثر باشد. افزون بر این موارد، از این روغن می‌توان جهت افزایش اشتها نیز بهره جست.

۴- تقویت گردش خون:

این روغن یک محرک مناسب برای ذهن و بدن است. رایحه‌ی آرامبخش آن موجب تقویت گردش خون شده و بنابراین برای کسانی که به گردش خون ضعیف دچار اند، مفید می‌باشد.

۵- درمان مشکلات تنفسی:

از این روغن در بسیاری از شربت‌های سرفه و سرماخوردگی استفاده می‌شود. این امر به سبب آن است که روغن مورد بحث ما در از میان بردن احتقان و سایر علائم سرماخوردگی مؤثر می‌باشد. به همین سبب از آن می‌توان در درمان آسم نیز بهره جست.

۶- تقویت مغز:

روفن جوز هندی قادر به رفع خستگی و استرس از ذهن است و به همین دلیل در داشتن خوابی راحت و رؤیاهایی خوش نیز مؤثر می‌باشد. افزون بر این از این روغن می‌توان برای رفع استرس و افزایش قدرت تمرکز نیز استفاده نمود.

۷- پیشگیری از بیماری‌های قلبی:

این روغن همچنین در تقویت قلب و جلوگیری از بیماری‌های قلبی- عروقی مفید است.

۸- رفع بوی بد دهان:

رایحه‌ی روغن جوز هندی در رفع بوی بد دهان نیز مؤثر است. افزون بر این از آن می‌توان جهت رفع دندان‌درد و لثه‌درد نیز استفاده کرد. به همین سبب است که این روغن به بسیاری از خمیردندان‌ها و دهانشویه‌ها افزوده شده است.

۹- درمان بیماری‌های کبد:

 این روغن قادر به از میان بردن سموم کبد است و به همین دلیل از آن به عنوان تقویت کننده‌ی کبد نیز استفاده می‌شود.

۱۰- بهبود سلامت کلیه:

روغن جوز هندی عموماً برای درمان بیماری‌های کلیوی توصیه می‌شود. این روغن همچنین در از میان بردن سنگ کلیه و تراکم اوریک اسید در سایر نقاط بدن نیز مؤثر می‌باشد.

نکته:به مانند تمامی چیزها، مصرف بیش از حد این روغن نیز با عوارضی همراه است، عوارضی همچون: هذیان، خواب طولانی مدت، تشنج، استفراغ و … . لذا سعی کنید از این روغن به مقدار کم استفاده کنید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا