دانستنی‌های سلامتی

خواص سرکه سیب: 13 خاصیت بی نظیر سرکه سیب!

خواص سرکه سیب
۱۶+

خواص سرکه سیب بسیار زیاد است. سرکه سیب یکی از شگفت انگیز‌ترین محصولات خانگی است که بسیار ارزان و فراوان است. پوست، مو، سیستم بیولوژیکی بدن انسان و حتی محیط زندگی‌تان را می‌توانید با استفاده از این ماده بهبود ببخشید. می‌خواهم یک معجون شگفت انگیز را به شما معرفی کنم. در ادامه با نت نوشت همراه باشید تا از خواص درمانی سرکه سیب بگوییم.

خواص سرکه سیب

دو قاشق غذا خوری سرکه سیب را در ۴ قاشق غذا خوری و چند قاشق عسل طبیعی مخلوط کنید و استفاده کنید. از خواص سرکه سیب طبیعی می‌توان به کمک به هضم غذا و گردش خون اشاره کرد و حتی می‌تواند سبب تسکین گلودرد شود! همچنین به منظور بهبود کارکرد کلیه و رگ‌های خونی، که می‌تواند به بیماری‌های قلبی منجر شود از این ماده استفاده کنید. باروری نیز می تواند از طریق سرکه سیب بهبود بیابد! در نهایت، خواص سرکه سیب یک راه حل عالی برای کاهش فشار خون و کاهش وزن شما به شمار می‌رود. سرکه سیب می‌تواند به عنوان یک دارو در درمان تقریبا همه امراض به شما کمک کند.

۱- با سرکه سیب خانه‌تان را سم زدایی کنید!

سرکه سیب Apple cider vinegar از دوبار تخمیر آب سیب به دست می‌آید. با جایگزینی این ماده عالی می‌توانیم خیلی از مواد شیمیایی غیر طبیعی را از دایره مصرف روزانه مان خارج کنیم و در عوض از خواص سرکه سیب و کیفیت این ماده بی نظیر و کاملا طبیعی بهره ببریم.

خواص سرکه سیب

خواص سرکه سیب

۲- درمان سرماخوردگی، آنفولانزا و گلودرد

یکی از مهم‌ترین خواص سرکه سیب قرقره مخلوط سرکه سیب و عسل یک درمان عالی برای تسکین گلودرد و سرفه است. همچنین به حل مشکلات معده نیز کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: رژیم سرکه سیب برای کاهش وزن و لاغری

۳- درمان سردرد

برای سردرد، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو قاشق غذاخوری عسل خوب مخلوط کنید و کل مایع را بنوشید. سردرد شما در عرض چند دقیقه از بین خواهد رفت!

۴- درمان فشار خون بالا

از دیگر خواص سرکه سیب درمان فشار خون بالا است. برای فشار خون بالا مخلوط دو قاشق غذا خوری سرکه سیب و یک لیوان آب را ۳ بار در روز بنوشید. این مخلوط فشار خون شما را کاهش می‌دهد

۵- خستگی مزمن

۳ قاشق غذا خوری سرکه سیب را در یک فنجان عسل مخلوط کنید و این مخلوط را در یک ظرف سربسته نگه دارید. با استفاده از خواص سرکه سیب هر شب قبل از خواب دو قاشق غذا خوری از این مخلوط را برای رفع خستگی‌های مزمن مصرف کنید.

۶- درد سینوس و احتقان بینی

دو قاشق غذا خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب حل کرده و هر چند دفعه که می‌توانید در روز بنوشید. درد سینوزیت کم کم کاهش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: درمان طبیعی عفونت سینوس‌ها (سینوزیت)

۷- درمان سوختگی

از خواص سرکه سیب اینکه هر چند دفعه که می‌توانید آن را به محل سوختگی بمالید. درد و قرمزی تا حد بسیار زیادی با این ماده از بین خواهد رفت. می‌توانید در درمان آفتاب سوختگی نیز از این مخلوط استفاده کنید.

از خواص سرکه سیب اینکه هر چند دفعه که می‌توانید آن را به محل سوختگی بمالید

از خواص سرکه سیب اینکه هر چند دفعه که می‌توانید آن را به محل سوختگی بمالید

۸- درمان آکنه (جوش)

سرکه سیب را با آب به نسبت ۱ به ۲ یا ۳ مخلوط کنید و ۲ الی ۳ بار در روز با این محلول صورتتان را شستشو دهید.

۹- درمان چاقی و کاهش وزن بدن

نوشیدن مخلوط دو قاشق سرکه سیب در یک لیوان آب به صورت ناشتا و معده خالی کمک زیادی به کاهش وزن خواهد کرد. البته اگر مبتلا به زخم معده یا ناراحتی‌های گوارشی هستید این کار را انجام ندهید چون ممکن است به تشدید درد معده منجر شود.

بیشتر بخوانید: سرکه سیب برای مو معجزه می‌کند، حتما این شامپوی بی نظیر را امتحان کنید

۱۰- از بین بردن لکه‌های روی دندان

به وسیله خواص سرکه سیب لکه‌ها و جرم‌های دندان هایتان را از بین خواهید برد. دندان هایتان را با سرکه سیب ماساژ دهید و سپس بشویید .

۱۱- سرکه سیب می‌­تواند به تنظیم قند خون کمک کند.

در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ یا پیش دیابت، نوشیدن ۱ یا ۲ اونس (مقدار‌اند ک، معادل حدوداً ۳۰ گرم) از سرکه‌ سیب همراه میان وعده یا وعده غذایی، وضعیت قند خون را در مقایسه با همان غذای مشابه همراه با آب پایین ­تر می‌آورد.

۱۲- سرکه سیب می­ تواند از افزایش وزن جلوگیری کند.

استیک اسید موجود در سرکه‌ سیب به شکستن چربی کمک می‌­کند، تحقیقات نشان می­ دهد که نوشیدن هر روز نیم یا ۱ اونس از سرکه سیب، چربی‌های دور کمر و همچنین وزن بدن را کمتر می­ کند.

۱۳- سرکه سیب می‌تواند باکتری‌های فلور روده را تقویت کند.

استیک اسید سرکه‌ سیب نشان داده است باعث رشد بهتر باکتری‌های روده ­ای در موش می­ شود که اگر این مکانیسم در انسان نیز صدق کند، می­ تواند به معنای هضم بهتر باشد. با این حال، سرکه‌های دیگر نیز می‌­توانند همین اثرات را داشته باشند، اگرچه خواص سرکه سیب برای سلامتی زیاد است، اما واقعاً مشخص نیست که به محافظت از قلب و مبارزه با سرطان کمک می‌­کند یا خیر. اساساً سرکه سیب درمان نیست. اما اضافه کردن مقداری از آن در رژیم غذایی می­ تواند بسیار مفید باشد.

چگونگی استفاده صحیح از سرکه سیب

سرکه سیب را مستقیماً نخورید، چون ممکن است باعث ساییدگی در دندان هایتان شود و یا به گلویتان آسیب برساند. در عوض برای بهره مندی از خواص سرکه سیب دو قاشق چای­خوری سرکه سیب را در یک فنجان آب گرم مخلوط کرده و یک بار در روز بنوشید. همچنین شما می‌­توانید از آن به عنوان پایه سس سالاد خانگی استفاده کنید که یک مزه خوب برای تقویت مزاج ایجاد می‌کند.

تفاوت آب سیب و سرکه سیب:

هر دو هر چند از میوه‌ای که انواع و اقسام آن را در همه فصول طبیعت در دسترس داریم تهیه می‌شوند تفاوت‌هایی با هم دارند. تفاوت‌هایی که باعث می‌شود هر کدام خواص و ویژگی خاص و مورد مصرف خود را داشته باشند.

نحوه درست کردن سرکه سیب که با شستن، تکه کردن و خارج کردن دانه‌های سیب شروع می‌شود نوعی نوشیدنی بدون فرآیند، طبیعی و سرشار از خاصیت است. کافی است سیب‌های برش خورده را له کنید، در یک شیشه بریزید و برای یکی دو هفته در جای تاریکی قرار دهید. بعد که سرکه سیب درست شد در صورتی که دوست داشته باشید می‌توانید پالپ‌ها را با صافی از سرکه جدا کنید یا به همان شکل مصرف کنید.

برای درست کردن آب سیب، سیب را شسته و و پس از جدا کردن دانه‌ها با دستگاه آب میوه گیری آب سیب تهیه می‌کنیم که بدون نیاز به صافی همراه با فیبر یا پالپ آن را می‌توانید میل کنید.

هر دو محصول آب سیب Apple juice و سرکه سیب در هر ۳۰ میلی لیتر حاوی ۱۲۰ تا ۱۳۰ کالری است. ولی میزان و نحوه مصرف دو محصول با هم متفاوت است.

بیشتر بخوانید: سرکه سیب برای پوست یک معجزه است؛ صورت و پوست‌تان را با سرکه سیب جلا دهید!

هر دو محصول آب سیب Apple juice و سرکه سیب در هر ۳۰ میلی لیتر حاوی ۱۲۰ تا ۱۳۰ کالری است. ولی میزان و نحوه مصرف دو محصول با هم متفاوت است.

هر دو محصول آب سیب Apple juice و سرکه سیب در هر ۳۰ میلی لیتر حاوی ۱۲۰ تا ۱۳۰ کالری است. ولی میزان و نحوه مصرف دو محصول با هم متفاوت است.

تفاوت خواص سرکه سیب و آب سیب :

سرکه سیب یک محصول ارگانیک حاوی ویتامین C و پکتین و هر دو برای سلامتی بدن فوق العاده است. سرکه سیب را بدون اضافه کردن شکر مصرف کنید. چون خودش حاوی مقدار مناسبی شکر طبیعی است. این محصول طعمی بین ترش و شیرین دارد که معمولا یکی دو قاشق غذاخوری آن در یک لیوان آب توصیه می‌شود. طعم خوبی به سس‌های سالاد، تارت ها، و حتی غذاها می‌دهد. به دلیل فرآیند تخمیری که سیب طی می‌کند تا به سرکه تبدیل شود کمی گاز هم دارد.

بهترین نوشیدنی غیرالکلی دنیا محسوب می‌شود که بهتر است به محض باز شدن در شیشه در یخچال نگهداری شود تا کپک نزند. در صورتی که آن را بیرون از یخچال نگهداری کنید بین ۲ تا ۳ هفته خراب می‌شود و قابل استفاده نیست.

از آن جا که روش تهیه طبیعی سرکه سیب بهترین روش تهیه آن است در صورتی که از نوع غیر پاستوریزه آن استفاده می‌کنید و دستگاه ایمنی بدن‌تان ضعیف است بهتر است آن را قبل از مصرف بجوشانید تا میکروبها و باکتری‌های مضر آن از بین برود. سرکه سیب طبیعی را بهتر است در پاییز خریداری کنید تا از بهترین سیب‌های فصل تابستان تهیه شده باشد.

در صورتی که خود سیب را بخورید چه بهتر در غیر این صورت از آب طبیعی آن استفاده کنید و سراغ آب میوه‌های صنعتی نروید که شکر بیشتری دارد و طعم دهنده و مواد افزودنی هم به آن اضافه شده است. می‌توانید آب تازه سیب را با آب هویج یا سایر آب میوه‌ها مخلوط کنید تا طعم بهتری بگیرد. آب سیب خودش شکر زیادی دارد. آب سیب را می‌توانید به عنوان یک آب میوه طبیعی میل کنید یا از آب آن برای تهیه کیک یا نوشیدنی‌های دیگر استفاده کنید.

آب سیب را به محض آماده کردن بلافاصله میل کنید. هر چند می‌توانید به مدت یک روز در یخچال هم بگذارید تا بقیه اعضای خانواده هم بتوانند بعد از یک روز فعالیت با نوشیدن یک لیوان آب سیب رفع خستگی کنند. در صورتی که آب سیب را در ظرف‌های دربسته و با گل بپوشانید یا به اصطلاح لاک و مهر کنید خارج از یخچال و در هوای خنک تا مدت بیشتری قابل نگهداری است. ولی هیچ چیز بهتر از یک آب میوه طبیعی تازه تهیه شده طراوت و ویتامین و تازگی ندارد.

منبع: +

۳ دیدگاه

3 دیدگاه

  1. Avatar

    nord

    ۷ دی ۱۴۰۰ at ۶:۵۷

    ممنون برای سایت خوبتون

    ۵+
  2. Avatar

    انگلیسی آسان

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ at ۱۸:۴۲

    بسیار مطلب آموزنده و جذابی هست ، با تشکر

    ۴+
  3. Avatar

    پلاک ساز

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ at ۱۸:۳۴

    ممنون برای محتوای مفیدتون که توسط تیم حرفه ای جمع آوری شده

    ۱+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا