زندگی و سلامت

خواص درمانی کاهو چیست؟ کاهو در درمان چه بیماری های کمک می کند؟

خواص درمانی کاهو

کاهو از بهترین سبزیجات سرشار از ویتامین و مواد معدنی است که جایگزین خوبی برای داروهای میگرن و مسکن ها محسوب می شود.

۲+

یکی از خواص درمانی کاهو این است که کاهو قرن هاست که به عنوان یکی از بهترین مسکن ها استفاده می شود و می تواند جای مواد شیمیایی را بگیرد. کاهو می تواند به عنوان یک داروی ضد درد و التیام بخش به کار رود. این بار در نت نوشت از خواص درمانی کاهو بخوانید.

بیشتر بخوانید: سالاد سم زدا و دتوکس رنگارنگ فوق العاده مقوی برای بدن

خواص درمانی کاهو

بی خوابی

اثرات آرام کننده کاهو و خواص درمانی کاهو در نوع خود بی نظیر است. این سبزی می تواند برای درمان بی خوابی و مشکلات خواب به کار رود. کاهو سبب شل شدن عضلات بدن و از بین رفتن اضطراب شود. خوردن کاهو قبل از خواب سبب می شود که خواب راحتی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: گیاهان دارویی برای رفع خستگی مغز و بی خوابی و استرس

اضطراب

دانشمندان بر این باورند که خواص درمانی کاهو اثرات خوبی بر روی عملکرد سیستم عصبی بدن دارد. این خاصیت می تواند برای درمان طبیعی استرس  اضطراب به کار رود. کاهو اثرات آرامبخش بر روی ذهن و بدن دارد.

بیشتر بخوانید: تحریک مغز برای درمان اضطراب

درد

دردهای ماهیچه ای و به خصوص نقاط دردناک مفاصل توسط کاهو آرام می شود. اثرات تسکینی و خواص درمانی کاهو در حد یک مسکن عمل می کند. کاهو یک مسکن قوی بدن دردهای جانبی و خطرناک است.

بیشتر بخوانید: یک مسکن طبیعی فوق العاده به نام گیاه گل بی مرگ

آسم و سرفه

یکی از خواص درمانی کاهو این است که کاهو جهت درمان بیماری های مرتبط به آسم و سرفه مفید است. شاخ و برگ این گیاه قدرتمند می تواند سبب کاهش التهابات لوله های برونش و اطراف آن استفاده شود. با استفاده از کاهو می توانید مشکلات آسم را برطرف کرده و مجاری تنفسی لطیفی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: معجون برای رفع سرفه که معجزه می کند

میگرن

خواص درمانی کاهو

میگرن از جمله بیماری های سخت  دردناک است. گاهی داروهای مرتبط با این بیماری نیز جوابگوی درد نیستند. یکی از مهم ترین خواص درمانی کاهو این است که کاهو به عنوان یک درمان کننده طبیعی برای سردردهای مختلف به خصوص میگرن مفید است. استرس سیستم عصبی را کاهش داده و اضطراب ناشی از دردهای میگرنی را از بین می برد.

کاهو و کاهوی وحشی را می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید و روزانه از این گیاه مقوی استفاده کنید. کاهوی وحشی کمی تلخ مزه است ولی می توان آن را همراه با کمی عسل مصرف کرد. به جای استفاده از داروهای مسکن از خواص درمانی کاهو استفاده کنید تا عوارض کمتری عاید شما شود.

بیشتر بخوانید:  درمان گیاهی سردرد میگرنی با روغن های گیاهی فوق العاده

بیشتر بخوانید: مواد غذایی مقوی برای مردان برای داشتن بدنی سالم و روحیه خوب را بشناسید

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا