دانستنی‌های سلامتی

خواص کندر: سوزاندن کندر در خانه افسردگی را بدون دارو درمان می‌کند

خواص کندر
۱۳+

شاید از خواص کندر و خواص سوزاندن کندر زیاد شنیده باشید. کندر برای هزاران سال، بخش مهمی از مراسم مذهبی و فرهنگی بوده است. بسیاری از عبادت کنندگان معتقد بودند، که عطر آن منجر به آگاهی معنوی می‌شود. البته در سال‌های اخیر، سوزاندن کندر در مراسم مذهبی به یک حرکت نمادین تبدیل شده است.

خواص  کندر

سوزاندن کندر برای درمان افسردگی و اضطراب

امروزه این طور به نظر می‌رسد، که در گذشته مردم نظر درستی در مورد خواص سوزاندن کندر در خانه داشته اند. در حال حاضر، دانشمندان بر اهمیت اثر مثبت کندر روی مغز تاکید داشته و آن را مسکن اضطراب و افسردگی می‌دانند.

آن‌ها همچنین، دریافته اند که سوزاندن کندر باعث فعال شدن نوعی پروتئین به نام (trpv 3) شده، و سطح اضطراب را کاهش می‌دهد. این پروتئین به طور طبیعی در مغز تمام پستانداران به صورت غیر فعال وجود دارد، تا زمانی که چیزی مانند کندر می‌آید و آن را فعال می‌کند.

بیشتر بخوانید: درمان افسردگی با قرآن

خواص سوزاندن کندر

بیشتر بخوانید: ضد عفونی هوای منزل با سوزاندن گیاه مریم گلی

انواع زیادی بخور وجود دارد، که همه آنها دارای طیف گسترده‌ای از انرژی مثبت هستند. پژوهش‌ها نشان داده است، بخور دادن یا دود کردن باعث افزایش تمرکز، دقت، خلاقیت، انگیزه، اعتماد به نفس و میل جنسی می‌شود. هم چنین بخور دادن می‌تواند با تحریک یک پاسخ در سیستم لیمبیک، باعث تسکین سردرد شده و با باز کردن مسیر بینی به رفع گرفتگی‌های تنفسی کمک کند.

خواص کندر در درمان گلو درد

سرفه تحریکی است که معمولا همراه با سرماخوردگی خواهد بود. از پیش پا افتاده ترین خواص روغن کندر اینکه تنها کافی است مقداری روغن کندر غرغره کنید تا با از بردن خلط در ریه‌ها راه نفس خود را باز کنید. می‌توانید کمی روغن به روی گردن خود بمالید این کار هم می‌تواند به شما کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

مصرف روغن کندر می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را قوی کند. در برابر بیماریهای مختلف از جمله سرماخوردگی مقاوم خواهید شد. روغن کند کندر ر به میزان قابل توجهی می‌تواند باکتری‌های خطرناک و ویروسها و حتی سرطان را از بین ببرد. اگر مطمئن شدید که حساسیت ندارید یک قطره از این روغن را رقیق کرده همراه با روغن نارگیل و یک قاشق چای خوری عسل در یک لیوان آب ریخته و بنوشید.

بیشتر بخوانید: عوارض آلپرازولام: عوارض جانبی زاناکس این ضد افسردگی رایج شوکه تان خواهد کرد!

خواب بهتر

برای درک خواص روغن کندر کافی است مقداری کندر در بخار ساز اتاق خواب خود بریزید. عطر این گیاه سبب آرامش شما خواهد شد و خواهید توانست به راحتی و بدون مصرف داروهای خواب آور استراحت خواهید کرد.

مسکن قوی

بدن درد معمولا با بیشتر بیماریها به خصوص سرماخوردگی‌های شدید همراه است. کندر Boswellia به طور طبیعی یک مسکن خوب محسوب می‌شود. می‌توانید هنگام درد روغن کندر را بر روی گردن و شانه‌ها ماساژ دهید. خواص روغن کندر از طریق پوست شما نفوذ پیدا می‌کند و  دوپامین بدن شما را افزایش می‌دهد و شما درد کمتری را احساس خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: درمان افسردگی و هر آنچه که باید درباره علل و عوارض این بیماری رایج بدانید

خواص کندر در کاهش استرس

اگر شما احساس استرس یا اضطراب زیادی دارید. یا  اینکه دوره روحی سختی را گذراندید و در حال نقاهت هستید، کمی روغن کندر در کف دست خود بریزید و به ارامی برروی آن تنفس کنید، این کار شما را آرام می‌کند. استنشاق کندر ضربان قلب و فشار خون را تا حدی پایین می‌آورد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا