گوناگون

دانشمندان یافته اند: اسب ها احساسات انسان ها را درک می کنند

Horse

اسب ها یکی از بهترین حیوانات می باشند که انسانهای زیادی از طرفداران و دوستداران این دسته از حیوانات هستند اسبها بیشتر از همه حیوانات دیگر می توانند احساسات انسان ها درک کنند

۳+

حیوانات بسیاری هستند که به راحتی می توانند به انسان نزدیک شوند. اسب از دسته حیواناتی است که می تواند احساسات انسان را تا حد زیادی درک کند. برای نخستین مرتبه دانشمندان کشف کرده اند که اسب قادر به تمایز حالات شاد و غمگین در صورت انسان است.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : ویدیو: این ماهی حرف می زند و سوالات شما را جواب می دهد!

تمایز حالات در چهره انسان

بیشتر حالات درونی و روانی انسان در چهره او نمایان می شود. پی بردن به این حالات در اسبها کشف شده است. زمانی که یک انسان عصبانی و خشمگین باشد اسب با تمرکز بر روی چشم چپ نگاه می کند. در این حالت رفتار اسب در برابر محرک های منفی می باشد. درک حالات منفی و خشم در اسب سبب بالا رفتن سرعت ضربان قلب و ایجاد استرس در این حیوان می شود.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : شخصیت پردازی برای پرتره هایی نزدیک از حیوانات

اسب حیوان اجتماعی

Horse

طبق تحقیقات پزشکان دامپزشک، اسب یک گونه اجتماعی پیچیده می باشد. اولین مرتبه است که انسان توانسته است روابطی بین حالات صورت انسان و تغییرات جسمی و روانی در اسب پیدا کند. با توجه به عملکرد نیم کره های مغز اسب می توان به حالات شاد و غمگین او پی برد.

این حالت برای حیوانات به خصوص اسب بسیار مهم است. چرا که اسب با پی بردن به حالات منفی و عصبانیت در انسان می تواند تهدیدات زیستی که سبب مرگ می شود را به خوبی متوجه شوند. با این تفاسیر اسبها مادامی که به صاحبان خود نزدیک می شوند بسیار راحت می توانند حالات روحی آنها را درک کنند.

جالب است بدانید که اسبها میزان خشم و عاطفه انسانها را برای حفظ جان خود می سنجند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا