دانستنی‌های سلامتی

خواص اسطوخودوس: معجزه درمان سردرد عصبی و میگرن در دستان شماست!

خواص اسطوخودوس

اگر به دنبال یک معجون برای درمان سردرد هستید ابتدا اسطوخودوس تهیه کنید. گیاهان دارویی همواره یک پله بالاتر از داروها جهت درمان های مختلف کاربرد دارند. اسطوخودوس از جمله گیاهانی است که اثرات مثبتی بر مشکلات اعصاب دارد.

۹+

اگر به دنبال یک معجون سردرد هستید می‌توانید روی خواص اسطوخودوس حساب باز کنید. اسطوخودوس مانند سایر گیاهان دارویی همواره یک پله بالاتر از داروها جهت درمان‌های مختلف کاربرد دارند. اسطوخودوس از جمله گیاهانی است که اثرات مثبتی بر مشکلات اعصاب دارد. برای درمان انواع سردرد و طبیعتا درمان سردرد عصبی و سردردهای میگرنی داروهای شیمیایی بسیاری وجود دارد اما از بهترین روش‌ها استفاده از مواد طبیعی و گیاهان می‌باشد که درمان از این طریق در دراز مدت میتواند نتیجه خوبی به همراه داشته باشد. یکی از بهترین گیاهان که بیشتر جنبه درمان روحی روانی دارد، اسطوخودوس است که این بار در نت نوشت شما را با خواص اسطوخودوس آشنا می‌کنیم.

خواص اسطوخودوس

درمان سردرد عصبی و سردرد میگرنی

خواص اسطوخودوس

یکی از خواص اسطوخودوس درمان سردردهای میگرنی است

قبل از تهیه این معجون سردرد بهتر است با خواص اسطوخودوس آشنا شوید. روغن گیاه اسطوخودوس یک روغن خالص با اثرات درمانی باورنکردنی است که برای سلامتی کاربردهای بسیاری دارد. عطر این گیاه دارای یک ساختار پیچیده شیمیایی بوده که بیش از ۱۵۰ عامل فعال دارد. این دارو خواص ضد التهابی، ضد قارچی و ضد افسردگی و همچنین خواص ضدعفونی کننده و ضد اسپاسم دارد.

روغن اسطوخودوس که به راحتی می‌تواند سموم بدن را دفع کند به عنوان یکی از بهترین آرام بخشهای گیاهی به کار می‌رود. از خواص اسطوخودوس می‌توان برای کاهش افسردگی، درمان بی خوابی، کاهش درد و بهبود جریان تنفس بهره مند شد. اختلالات تنفسی، بهبود گردش جریان خون و همچنین بهبود جریان ادرار به کمک اسطوخودوس امکان پذیر است. بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهد که اسطوخودوس جهت بهبود کیفیت تمرکز بسیار تاثیر دارد. آروماتراپی به وسیله اسطوخودوس تا حد زیادی می‌تواند در تمرکز بهتر کمک کند چرا که اثرات فیزیولوژیکی دارو به کمک استنشاق تاثیرگذارتر است.

درمان افسردگی

یکی دیگر از خواص اسطوخودوس بهبود افسردگی است. ترکیب اسطوخودوس به همراه رزماری از بهترین آروماتراپی‌ها جهت مشکلات مغز و اعصاب و همچنین خلق و خوی است. بررسی انواع آروماتراپی‌ها به خصوص آروماتراپی اسطوخودوس با غلظت ۲ درصد رقیق شده اثرات بسیار تاثیر گذاری بر روی اضطراب و افسردگی دارد. خانم‌هایی که بعد از زایمان در معرض خطرات افسردگی‌های شدید پس از زایمان قرار می‌گیرند، می‌توانند با مصرف چهار هفته متوالی از اسطوخودوس از اضطراب عمومی و افسردگی جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: سردردهای سمت چپ سر : علت ها، علائم و راه‌های درمان

تهیه معجون سردرد

شما هم می‌توانید با استفاده از این دستورالعمل و با استفاده از خواص اسطوخودوس یک معجون سردرد تهیه کنید.

  • عسل ۱ فنجان
  • آب ۱۲ فنجان
  • اسانس اسطوخودوس ۲ الی ۱۰ قطره
  • پوست لیمو  اندکی
  • چند شاخه گل یاس

تمامی مواد بالا را در مخلوط کن ریخته و با هم مخلوط کنید. در صورتی که مواد غلظت بالایی داشت کمی آب یا عسل را اضافه تر بریزید.

مخلوط به دست آمده را در دو حالت می‌توانید استفاده کنید یا اینکه به صورت آروماتراپی استنشاق کنید و یا اینکه به صورت یک خمیر بر روی پیشانی خود قرار داده تا سردرد شما درمان پیدا کند.

بیشتر بخوانید: علائم میگرن و روش‌های پیشگیری از این سردرد طاقت فرسا را بدانید

اسطوخودوس و درمان میگرن

محققان با توجه به مبتلایان میگرن migraine و خواص اسطوخودوس آزمایشاتی در زمینه این معجون برای درمان سردرد و خواص اسطوخودوس انجام دادند. بین شرکت کنندگان مبتلا به میگرن‌های شدید افرادی که به استنشاق اسطوخودوس پرداختند. طی یک دوره سه ماهه ۷۴% با کاهش دردهای میگرنی مواجه شدند.

اگر کودک شما از میگرن رنج می‌برد برای این روش درمانی با پزشک مشورت کنید. اما درمان با اسطوخودوس Lavandula برای بزرگسالان بسیار مفید و بی ضرر است. ۲ الی ۴ قطره اسطوخودوس را در یک فنجان که ۲/۳ آن آب جوش است بریزید. به آرامی و با چشمان بسته از بخارات آن تنفس کنید. حتی می‌توانید ۲ قطره از عصاره این گیاه را در کف دست ریخته و پشت گردن را ماساژ دهید. ترکیب اسطوخودوس با چند برگ نعنا نیز در درمان میگرن معجزه می‌کند.

بیشتر بخوانید: داروی میگرن برای اولین بار توسط FDA تایید شد؛ درمان قطعی میگرن با داروی جدید

دیگر خواص اسطوخودوس

خواص اسطوخودوس فراوان است. خواص ضد التهابی، ضد قارچی و ضد باکتریایی در این گیاه مشاهده می‌شود. این گیاه در درمان حشره گزیدگی و بریدگی‌ها و آفتاب سوختگی‌ها بسیار موثر است. در صورتی که پوست خشکی دارید هنگام استحمام ۵ الی ۶ قطره از اسانس اسطوخودوس در وان حمام خود ریخته تا پوستتان لطافت بیشتری پیدا کند. اسانس این گیاه جهت تسکین استرس و اضطراب بسیار مفید است. می‌توانید چند قطره اسانس آن را بر روی چند شاخه گل خشک ریخته و در نزدیکی تخت خواب خود قرار داده تا خواب راحت تری داشته باشید. افزودن ۲ قطره اسطوخودوس در کمی روغن بادام یا روغن زیتون بهترین کرم برای بهبود پوست و آرام بخش به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: درمان خانگی میگرن: با روغن‌های گیاهی فوق العاده و روش‌های طبیعی میگرن را درمان کنید

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا