دانستنی‌های سلامتی

سردرد عصبی: علائم، درمان و هر آنچه درباره این سردردها باید بدانید

علائم سردردهای عصبی ، درمان سردرد عصبی

سر درد های عصبی شایع ترین نوع سردرد می باشد. تخمین زده شده است که بین ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم در مواقع استرس و تنش دچار سر درد های عصبی می شوند. بسیاری از راه کارها کمک می کنند تا شدت و فرکانس این سردرد ها تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

۸+

سردرد عصبی شایع ترین نوع سردرد می‌باشد. تخمین زده شده است که بین ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم در مواقع استرس و تنش دچار سردرد عصبی می‌شوند. بسیاری از راه کارها کمک می‌کنند تا شدت و فرکانس این سردرد‌ها تا حد قابل توجهی کاهش یابد. سردرد عصبی معمولا از اضطراب زیاد، احساسات شدید و حتی حساسیت شدید نسبت به درد حاصل می‌شود.

سردرد عصبی

علائم سردرد عصبی

سردرد به دلیل آن که منشا مختلفی دارد به حالات گوناگون بروز می‌کند. سردردهایی که از تنش‌های فکری و عصبی ایجاد می‌شوند دارای این علائم می‌باشند.

  • درد به صورت خفیف و شدید می‌باشد
  • احساس فشار و تنگی در ناحیه پیشانی وجود دارد
  • عضلات ناحیه سر بخصوص پشت سر دچار درد می‌شوند
  • یکی از علائم سردردهای عصبی این است که عضلات گردن دردناک می‌شوند
  • از دیگر علائم سردردهای عصبی این است که افراد نسبت به صدای بلند حساس می‌شوید
  • پوست سر، شانه و محل رویش موی سر عرق کرده و نمناک می‌شود

درمان سردرد عصبی

مدیریت استرس را به عهده بگیرید

در این نوع از سردردها منشا اصلی پدید آورنده سردرد، استرس است. ادامه دار بودن این حالت می‌تواند سبب اختلالات هورمونی شود. راه هایی وجود دارد که استرس شما را کاهش دهد تا شدت فرکانس سردرد را تا حدی کاهش دهید.

به عنوان مثال می‌توانید دمنوش‌های آرامش بخش بنوشید. از آروماتراپی و یا یوگا استفاده کنید. این روش‌ها می‌توانند شما را برای مدتی هر چند کوتاه در زمان حال نگه دارند و از فکرهای زائد دور کنند.

بیشتر بخوانید: درمان سردرد: با روش‌های موثر خانگی و بدون دارو و مسکن سردرد را درمان کنید

بررسی رژیم غذایی برای درمان سردرد عصبی

سردرد عصبی

فراموش نکنید که یک رژیم غذایی سالم در درمان طبیعی سردردها عصبی حتما موثر است. مصرف غذاهای ضد التهابی توان بدن شما را در مقابله با استرس بالا می‌برد. مصرف سبزیجات مغذی و آب کافی بدن را هیدراته می‌کند و این یک عامل مهم در رفع سر درد است.

مصرف سیگار، کافئین، الکل، میان وعده‌های شیرین را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

بیشتر بخوانید: سردرد سمت چپ سر : علت ها، علائم و راه‌های درمان

وضعیت مناسب بدن

وضعیت نامناسب برای عضلات بدن در تشدید سردرد‌های عصبی موثر است. حتی ممکن است خود به خود سبب استرس پنهان شده و منجر به سردرد گردد. در صورتی که شغل شما موجب می‌شود زمان زیادی را نشسته بگذرانید، سعی کنید بدنتان را در یک وضعیت مناسب قرار دهید تا آرامش بیشتری داشته باشید.

برای درمان سردرد عصبی شانه‌های خود را به عقب کشیده و از خمیده شدن پشت‌تان اجتناب کنید. اگر با کامپیوتر زیاد کار می‌کنید دستان خود را در یک وضعیت مناسب روی صفحه کلید بگذارید و از حرکات ضربه‌ای به روی آن خودداری کنید. صفحه نمایش را در زاویه مناسبی برای چشم خود تنظیم کنید و هر زمان که احساس خستگی کردید از جای خود بلند شده و کمی قدم بزنید.

برای درمان سردرد عصبی ورزش روزانه داشته باشید

ورزش کردن به صورت مستمر و روزانه یکی از برنامه‌های بسیار مفید جهت سلامتی و درمان سردرد عصبی است. ورزش نه تنها به وضعیت سلامتی شما کمک می‌کند، بلکه در درمان سر دردهای مختلف بسیار موثر است. از آن جایی که ورزش در کاهش استرس بسیار مفید است، سردرد‌های ناشی از آن را هم درمان می‌کند. الگوی خواب کافی داشته باشید تا از مزایای خواب شبانه بهره مند شوید.

طب سوزنی و ماساژ

افراد زیادی هستند که به کمک طب سوزنی توانسته اند بسیاری از سر دردها و حتی میگرن را هم درمان کنند. با توجه به طب سنتی چینی، طب سوزنی سبب می‌شود که انرژی مثبت در سراسر بدن جریان پیدا کند و بسیاری از دردهای مزمن به خصوص در ناحیه سر درمان شود.

ماساژ درمانی نیز به کمک تکنیک‌های تنفسی در کاهش استرس و از بین بردن انقباض عضلات و درمان سردرد عصبی Tension headache بسیار موثر هستند. نتایج نشان داده است که  این دو روش در طول دو هفته میزان فرکانس و مدت زمان سر درد را به خوبی کاهش داده است.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا