دانستنی‌های سلامتی

درمان های طبیعی برای به دست آوردن آرامش، رفع کلافگی و عدم تمرکز حواس

رفع کلافگی و عدم تمرکز حواس
۶+

 درمان طبیعی رفع کلافگی و عدم تمرکز حواس

کلافگی و عدم تمرکز هم در کودکان هم در بزرگسالان وجود دارد. هر چند در بزرگسالان حالات کلافگی و ناآرامی بیش فعالی نامیده نمی شود ولی بیش فعالی فعالیت بیش از حد فکری و جسمی فرد است به طوری که فرد نمی تواند تقریبا لحظه ای آرام بگیرد. کودکان مبتلا به بیش فعالی والدین را کلافه می کنند. بچه یک لحظه هم آرام نمی گیرد بجز مواقعی که به زور تسلیم خواب می شود. در بزرگسالان این رفتار به صورت کلافگی نشان داده می شود و اطرافیان خیلی اذیت می شوند. چون این افراد بدون توجه به وضعیت حالات روحی و جسمی اطرافیان شان همیشه برنامه هایی تدارک می بینند که باعث رنجش دیگران می شود. این افراد از عدم تمرکز به شدت رنج می برند. کودک بیش فعال را نمی توان ۵ دقیقه بیشتر به کاری مشغول کرد، کلافه اند و افت تحصیلی شدیدی پیدا می کنند. بزرگسالان هم به دلیل عدم تمرکز حافظه شان ضعیف و از فراموشی رنج می برند.

پیش از این در نت نوشت از یک روغن و گیاه طبیعی به نام گیاه خس خس Vetiver برای درمان بیش فعالی و عدم تمرکز نام بردیم. امروز چند درمان طبیعی دیگر را به حضورتان معرفی می کنیم که بیش فعالی را به خوبی درمان می کند و باعث آرامش فرد، تمرکز و حافظه بهتر می شود.

چند روغن گیاهی

کلافگی و عدم تمرکز حواس

برای بهتر شدن حافظه از روغن رزماری Rosemary و روغن نعنا فلفلی Peppermint استفاده کنید. روغن های یلانگ یلانگ Ylang ylang و اسطوخودوس Lavender برای عملکردشناختی مغز و جلوگیری از به هم ریختگی فکری مفید است. این روغن های را به صورت رایحه درمانی و خوراکی استفاده کنید. برای نوع خوراکی آن حتما از فروشنده معتبر خریداری کنید و مطالب را با دقت بخوانید.

ویتامین های گروه B یا ب کمپلکس

این گروه ویتامین ها تاثیرمستقیم بر روی سیستم اعصاب دارد و باعث افزایش سروتونین Serotonin مغز می شود. این ویتامین ها کمک می کند تا فرد حالت روحی ثابت، شادتر و اضطراب کمتر داشته باشد. دریافت روزی ۵۰ میلیگرم انواع ویتامین B خیلی از مشکلات روحی را حل می کند.

مواد معدنی

سه ماده معدنی روی، منیزیوم و کلسیم  همراه با هم یکی از مکمل های خوب برای کنترل بیش فعالی و عدم تمرکز است. این سه ماده معدنی باعث آرامش سیستم عصبی می شود. روزانه دوبار و هر بار دریافت ۵۰۰ میلیگرم کلسیم، ۲۵۰ میلیگرم منیزیوم و ۵ میلیگرم روی تمام علائم بیش فعالی را از بین می برد و تمرکز را افزایش می دهد.

به جای استفاده از مکمل های غذایی می توانید از غذاهای حاوی این سه ماده معدنی مثل موز، اسفناج، بادام، تخمه کدو و آووکادو استفاده کنید.

گابا

گابا نوعی آمینو اسید است که باعث آرامش می شود. گابا وقتی در ترکیب با سایر مکمل های غذایی باشد تاثیر بیشتری دارد. مصرف روزانه  ۲۵۰ میلیگرم صبح و ظهر توصیه می شود. این مکمل غذایی باید توسط پزشک تجویز شود.

محصولات پروبیوتیک

اگر مغز و معده سالمی می خواهید از محصولات پروبیوتیک دار استفاده کنید. باکتری های مفید موجود در این محصولات باعث کارکرد بهتر مغز، تمرکز و افزایش حافظه می شود و آشفتگی فکری را از بین می برد.

از طرف دیگر محصولات پروبیوتیک محیطی در دستگاه گوارش به وجود می آورد تا باکتری های مضر جایی برای زندگی نداشته باشد.

منابع:

Dr. Axe
ADHD Study
SF Gate
Additude Mag
۸۸ Herbs
Livestrong
NYR Natural News

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا