دانستنی‌های سلامتی

رژیم غذایی برای پوست و درمان مشکلات پوستی را بشناسید

رژیم غذایی برای پوست و درمان مشکلات پوستی

تمامی مشکلات پوست ی توانند مختل کننده آرامش ذهنی فرد باشند. خشکی، لکه های پوستی، آکنهو حتی رنگدانه های پوستی همه با رژیم های غذایی قابل درمان هستند. حذف بسیاری از مواد غذایی به راحتی مشکلات پوستی شما را حل می کنند و دیگر نیازی به دارو های شیمیایی و گران قیمت نخواهید داشت.

۰

رژیم غذایی برای پوست حیاتی است. مشکلات پوستی می تواند به یک معضل برای هر فرد تبدیل شود و بر عکس آن داشتن پوستی صاف و یکدست که هیچ گونه لک و مشکلی نداشته باشد می تواند حس خوشایندی در هر فرد ایجاد کند. مشکلات پوستی هر چند کوچک هم در صورت، مختل کننده آرامش و اعتماد به نفس می باشد. اما باید بدانید که تغذیه و رژیم های خاص غذایی تاثیرات بسیار مهمی در مشکلات پوستی دارند. شما می توانید با اضافه کردن برخی غذاها و یا حذف یک سری رژیم ها مشکلات پوستی تان را به راحتی حل کنید. خشکی پوست، آکنه، لک های پوستی، رنگدانه های پوستی و تمامی مشکلات پوستی از طریق تغذیه قابل درمان است. این بار در نت نوشت با رژیم غذایی برای پوست که می تواند درمان کننده مشکلات پوستی باشد، آشنا می شوید.

بیشتر بخوانید: با فرآیند بازسازی پوست بدن و جوان سازی پوست صورت آشنا شوید!

رژیم غذایی برای پوست و درمان مشکلات پوستی

درمان لکه های پوستی

رژیم غذایی برای پوست و درمان مشکلات پوستی

رژیم غذایی برای پوست و درمان مشکلات پوستی

کمبود ویتامین ها به خصوص ویتامین B12 می تواند سبب افزایش فشار خون شود. این مسئله بر روی پوست تاثیر گذار است و سبب کم و زیاد شدن رنگدانه های پوستی خواهد شد. این لکه های پوستی به صورت کم رنگ تر یا پر رنگ تر از پوست ظاهر می شوند و مشکل ساز هستند.

افزودن ویتامین هایی همچون ویتامین C و ویتامین E که میزان بالایی آنتی اکسیدان دارند به رژیم غذایی می تواند درمان کننده مشکلات رنگدانه های پوستی باشد. ویتامین B12 که به وفور در گوشت یافت می شود نیز مشکلات رنگدانه ها را حل می کند. در صورتی که رنگدانه های پوستی در برابر نور خورشید دچار مشکل شده باشند می توانید علاوه بر این ویتامین ها از این مواد غذایی بیشتر استفاده کنید تا لکه های پوست عادی شوند.

میوه هایی همچون توت فرنگی، مرکبات، کیوی، گوجه فرنگی، انار، توت ها، گریپ فروت، آلو و آناناس

بیشتر بخوانید: درمان اگزما با آلوئه ورا و سایر راهکارهای خانگی

رژیم غذایی برای پوست چرب

پوست های چرب از شایع ترین مشکلات پوستی می باشند که مشکلات فراوانی را برای افراد ایجاد می کنند. رژیم غذایی برای پوست چرب و درمان مشکلات پوستی وجود دارد. تحقیقات نشان داده است که مواد غذایی که شاخص گلیسمی بالایی دارند می توانند سبب تولید چربی بیشتری در پوست شوند.افزودن ویتامین A به رژیم روزانه مانع تولید این چربی در بدن خواهد شد.

این مواد غذایی را بیشتر مصرف کنید تا پوستتان کمتر دچار چربی شود.

انبه، هویج، تخم مرغ، زرد آلو خشک، اسفناج، سیب زمینی همه و همه از چربی های بیش از اندازه پوست جلوگیری خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: چگونه روغن زیتون برای پوست صورت معجزه ‌می‌کند؟

رژیم غذایی برای پوست آکنه دار

مشکلی که بیشتر جوانان و نوجوانان را اذیت می کند آکنه است. هر چند که غذاهایی که برای پوست های چرب درمان کننده هستند می توانند تا حدودی به آکنه نیز کمک کنند اما آکنه درمان خاص خودش را دارد و رژیم غذایی برای پوست آکنه دار وجود دارد .

خوردن غذاهای حاوی اسید های غیر اشباع شده می تواند سبب کاهش التهابات آکنه شود. با افزودن این دسته از غذاها به درمان آکنه بپردازید.

میوه، سبزیجات، آجیل، گردو، دانه های کتان می توانند از پیشرفت آکنه جلوگیری به عمل آورند.

بیشتر بخوانید: ویتامین های مخصوص پوست صورت را بشناسید!

بیشتر بخوانید: علل و درمان طبیعی جوش صورت و راهنمای جامع رهایی از جوش

رژیم غذایی برای پوست خشک و آبیاری پوست های خشک

پوست های خشک بیماری حاصل از کلسترول بسیار کم و سطح بالای ویتامین E هستند. افزودن اسید های چرب غنی به رژیم های غذایی می تواند رطوبت پوست را به خوبی حفظ کند. این مواد غذایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا کاهش چشمگیری در خشکی پوست داشته باشید.

لوبیا، تخم مرغ، آووکادو، بادام زمینی می توانند رطوبت پوست های خشک را تامین کنند.

بیشتر بخوانید: خواص روغن تی تری برای پوست و مو : روغن درخت چای همه فن حریف برای زیبایی

صاف کردن پوست های چین و چروک دار

پوست هایی که دارای چین و چروک زیادی هستند معمولا میزان بالایی گلوکز دریافت می کنند. شکر از علل رایج پیدایش چین و چروک در پوست می باشد. این ماده می تواند پیری زودرس ایجاد کند. آنتی اکسیدان برای مبارزه با پیری زود رس از جمله چین و چروک ها به کار می آید. با افزودن این غذاها به رژیم خود چین و چروک ها را صاف کنید.

سبزیجات برگ دار، بادمجان، سیر، پیازها، مارچوبه

بیشتر بخوانید: مرطوب کننده طبیعی پوست فوق‌العاده و ارزان به نام گلیسیرین 

لکه های سیاه دور چشم

پیدایش لکه های سیاه دور چشم از علل مختلفی به وجود می آیند. کم خوابی و محافل تاریک و حتی عدم تحمل مواد غذایی از علل پیدایش لکه های پوستی هستند.

آلرژی ها نیز سبب ایجاد التهابات و تیره شدن اطراف چشم می شوند. مطمئن باشید اگر میزان زیادی آب بنوشید و به میزان کافی بخوابید این لکه ها را به راحتی می توانید درمان کنید.

البته حذف کردن این چند ماده غذایی نیز بسیار موثر است. گندم، لبنیات، رنگ های خوراکی، شیرین کننده های مصنوعی

بیشتر بخوانید: کرم درو چشم طبیعی بسازید

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا