دانستنی‌های سلامتی

درمان طبیعی آفتاب سوختگی و درمان های خانگی برای پوست آفتاب سوخته

درمان طبیعی آفتاب سوختگی

اگر شما هم در تابستان به استخرهای روباز و یا شنا در دریا زیاد علاقمند هستید حتما دچار سوختگی پوست خواهید شد

قبل از اینکه به پزشک مراجعه کنید و یا کرم و تونیک های شیمیایی گران قیمت بخرید با درمان های خانگی آفتاب سوختگی آشنا شوید.

۰

آفتاب سوختگی زمانی که به مدت طولانی زیر آفتاب بایستید طبیعی است اما راه های درمان طبیعی آفتاب سوختگی وجود دارد که می توانید پوست تان را نجات دهید. تابستان فصل شنا و تفریحات کنار دریا است اما کسانی که از این تفریحات تنها سوختگی های پوست را با خود به منزل می برند بی شک تابستان را زیاد دوست ندارند. عرق سوز شدن نواحی مختلف پوست و بثورات پوستی و سوختگی های ناشی از آفتاب مشکلات پوست در تابستان است. این مشکلات نه تنها افراد بزرگسال که حتی نوزادان و کودکان را نیز اذیت می کند. افرادی که در مناطق گرم و مرطوب زندگی می کنند نیز دچار عرق ریزی شدید هستند که در طولانی مدت سبب آسیب رساندن به غدد عرق ریز خواهد شد. افرادی که اضافه وزن دارند یا کسانی که حمام آفتاب می گیرند نیز بی شک از شروع فصل تابستان حس خوبی ندارند. به طور معمول روی پاها، پشت پاها، کشاله های ران، زیر بغل از نواحی آسیب پذیر در آفتاب و گرما هستند. نشانه های رایج گرما زدگی و یا آفتاب سوختگی، التهاب حتی کم، خارش، قرمزی و یا سوزن سوزن شدن پوست است. این بار در نت نوشت راه های درمان طبیعی آفتاب سوختگی را می گوییم و به شما می آموزیم که چگونه پوست بدن خود را در برابر گرما و آفتاب تابستان سالم نگه دارید.

بیشتر بخوانید: درمان جوش های سفید زیر پوستی یا میلیا (Milia) با انواع ماسک های طبیعی

درمان طبیعی آفتاب سوختگی

درمان گرما زدگی پوست

برای درمان طبیعی آفتاب سوختگی اولین و بهترین کاری که برای خنک شدن پوست تان می توانید انجام دهید ایناست که حمام آب سرد بگیرید. حمام سرد خارش و گرمای پوست را کاهش می دهد. سعی کنید در یک اتاق که تهویه مطبوع دارد دمای بدنتان را کاهش دهید. در صورتی که هر نقطه از بدنتان دچار آفتاب سوختگی شد به کمک این مواد طبیعی پوست تان را درمان کنید.

بیشتر بخوانید: خواص آلوئه ورا برای پوست و درمان مشکلات پوستی

جودوسر

درمان طبیعی آفتاب سوختگی

درمان طبیعی آفتاب سوختگی

جودوسر یکی از بهترین راه کارها برای بثورات و التهابات عمیق پوستی و درمان طبیعی آفتاب سوختگی است. جو برای پوست نوعی آرام بخش محسوب می شود. پوست های آسیب دیده در آفتاب را به کمک جو به خصوص جو دوسر تسکین داده و گر گرفتگی آن را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: درمان اگزما با آلوئه ورا و سایر راهکارهای خانگی

حمام زیتون

برای درمان طبیعی آفتاب سوختگی یک فنجان زیتون خرد شده را با آب سرد مخلوط کنید خوب که مخلوط شد نقاط آفتاب سوخته را به این مخلوط آغشته کنید. ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در این حالت باقی بمانید، این کار را دو مرتبه در روز برای یک هفته انجام دهید تا نتیجه آن را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: خواص زغال چوب برای پوست شگفت‌زده‌تان خواهد کرد!

کمپرس آب سرد

با استفاده از یک کمپرس آب سرد مناطق آفتاب سوخته را درمان کنید. کمپرس آب سرد به شما کمک می کند التهابات آرام شود و خارش پوستی پایان یابد.

یک قالب بزرگ یخ را در یک کاسه قرار دهید کاسه را بر روی قسمت هایی از پوست که آسیب دیده بگذارید. بین ۵ تا ۱۰ دقیقه بر روی پوست نگه دارید، هر چهار تا شش ساعت این کار را تکرار کنید. در صورتی که تاول های پوستی یا بثورات داشته باشید به راحتی درمان می شوند و از بدتر شدن آن پیشگیری می کند. راه بعدی، یک تکه پارچه پنبه ای در آب سرد بشویید، آب اضافه آن را گرفته و حدود ۱۰ دقیقه بر روی پوست آسیب دیده قرار دهید. روزی سه الی چهار مرتبه برای یک هفته این کار را ادامه دهید.

بیشتر بخوانید: چگونه روغن زیتون برای پوست صورت معجزه ‌می‌کند؟

پودر صندل

گیاه صندل دارای خواص آرام بخش است و علائم گر گرفتگی را به خوبی درمان می کند و یکی از بهترین درمان طبیعی آفتاب سوختگی است. حتی این گیاه جهت درمان التهابات لثه و دندان درد نیز به کار می رود. مقدار مساوی از پودر صندل و گلاب را مخلوط کنید، خمیر حاصل را روی پوست آسیب دیده قرار دهید. بعد از خشک شدن خمیر بر روی پوست به خوبی با آب سرد شستشو دهید. این درمان دو مرتبه در هفته می تواند راه کار بسیار مفیدی برای پوستهای آفتاب سوخته باشد.

بیشتر بخوانید: خواص روغن کرچک برای مو و پوست

نوشیدنی سودا

نوشیدنی سودا یک خنک کننده ملایم است که منافذ پوست را به دلیل وجود لیمو ترش از بین می برد. سودا از بهترین راهها جهت از بین بردن سلول های مرده پوست و درمان طبیعی آفتاب سوختگی است. به میزان یک قاشق چای‌خوری سودا را با یک فنجان آب سرد مخلوط کنید و بر روی پوست قرار دهید ظرف ۵ الی ۱۰ دقیقه سوزش پوست از بین می رود.

تا آنجایی که می توانید از قرار گرفتن مستقیم در برابر نور خورشید خودداری کنید. کرم های ضد آفتاب مناسب پوست خود را تهیه کرده و همیشه استفاده کنید. تابستان علاوه بر آفتاب سوختگی، گرما زدگی های کم و زیاد برای پوست شما ایجاد کند که به وسیله این راه کارهای خانگی می توان آنها را درمان کرد.

بیشتر بخوانید: کرم دور چشم طبیعی برای محافظت از پوست و جلوگیری از چین و چروک دور چشم

بیشتر بخوانید: درمان گیاهی کک و مک پوست و لکه های پوستی

بیشتر بخوانید: جلوگیری از پیر شدن دست ،گردن و آرنج‌ با چند روش عالی و ساده!

بیشتر بخوانید: ویتامین های مخصوص پوست صورت را بشناسید!

بیشتر بخوانید: مرطوب کننده طبیعی پوست فوق‌العاده و ارزان به نام گلیسیرین

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا