زندگی و سلامت

هفت درمان سریع و فوق‌العاده خانگی برای رفع تیرگی دور چشم

تیرگی دور چشم
۰

صبح ها حتی بعد از یک خواب خوب دیدن تیرگی دور چشم چندان خوشایند نیست. گاهی با کانسیلر یا کرم پودر سعی می کنید آن ها را محو کنید. ولی احتمالا همکاران یا دوستان تان می گویند امروز به نظر خسته می آیید. تیرگی دور چشم بیشتر در نتیجه خستگی است و معمولا پس از یک خواب خوب برطرف می شود. ولی با بالارفتن سن، حساسیت یا آلرژی و ژنتیک حتی با خواب خوب و بهترین کانسیلرها نمی توانید آن ها را از بین ببرید.

در این مقاله ، نت نوشت راه کارهای آسان خانگی را برای درمان سریع تیرگی دور چشم توضیح می دهد.

۱ – روغن بادام شیرین

تیرگی دور چشم
این روغن مرطوب کننده و محکم کننده پوست است. کافی است یک تا دو قطره از آن را قبل از خواب با ضربه های ملایم دور چشم های تان بزنید تا حلقه های تیره محو شود.

۲ – آب سیب زمینی

آب سیب زمینی به دلیل داشتن ویتامین C باعث روشن شدن پوست می شود. برای رفع تیرگی دور چشم سیب زمینی کوچکی را رنده کنید، آب آن را گرفته و با استفاده از پنبه یا پدهای گرد و آغشته کردن  آن ها  به آب سیب زمینی پد را روی چشم ها بگذارید. بعد از ۱۰ دقیقه با آب خنک بشویید.

۳ – کمپرس با خیار

آب سیب زمینی
دلیل استفاده زیاد از عصاره خیار در تولید محصولات آرایشی کاملا مشخص است. آنتی اکسیدان موجود در خیار برای پوست عالی است. کافی است خیار را حلقه کنید و به مدت ۳۰ دقیقه در فریزر بگذارید. بعد حلقه ها را روی صورت تان و چشم ها بگذارید. بعد از ۱۵ دقیقه با آب خنک بشویید.

۴ – آب گوجه فرنگی

آنتی اکسیدان گوجه به نام لیکوپین (Lycopene) باعث سفت شدن و یک دست شدن رنگ پوست می شود. آب گوجه فرنگی را روی قسمت های تیره بگذارید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب خنک بشویید. اگر سابقه حساسیت دارید از روش های دیگر استفاده کنید. چون ممکن است باعث خارش و سرخ شدن پوست تان شود.

۵ – کمپرس چای


آنتی اکسیدان ، کافئین و تانین موجود در چای به خوبی خستگی و پف چشم را از بین می برد. وقتی چای می نوشید چه چای معمولی چه چای سبز کمی از آن را بگذارید سرد شود. بعد پنبه یا پد آرایشی را به چای آغشته کنید. پدها را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی چشم ها بگذارید. از چای کیسه ای یا تی بگ هم می توانید استفاده کنید. پس تی بگ ها را دور نیندازید.

۶ – یخ گیاهی

یخ باعث سفت شدن پوست می شود و چین و چروک ها را کم می کند. به اندازه ۱ لیوان آب را بجوشانید و برگ های جعفری و بابونه را به آن اضافه کنید و بگذارید حدود ۲ ساعت بماند. این محلول را صاف کرده در قالب های یخ بریزید و ور فریزر بگذارید. هر روز صبح یک قطعه از این یخ را به مدت ۳۰ ثانیه در نواحی اطراف چشم یا کل پوست صورت استفاده کنید و تاثیر ناگهانی آن را ببینید.

۷ – ماساژ

ماساژ باعث گردش بیشتر خون و طراوت پوست می شود. با نوک انگشتان به آرامی و بدون فشار دورادور چشم را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه ضربه های آرام بزنید. بعد کمی کرم دور چشم را با ضربه های ملایم به پوست دور چشم بزنید. بعد از مدتی متوجه رفع حلقه های تیره و کاهش چین و چروک ها می شوید.

منابع :
Bright Side
Mayo Clinic
Home Remedies For Life
Reader’s Digest

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا