رپرتاژ آگهی

درمان کبد چرب با گیاهان دارویی و به روش های طبیعی

۰

بدلیل مضرات استفاده از داروهای شیمیایی، افراد زیادی در حال کوچ کردن به روش‌های درمان گیاهی و استفاده از طب قدیم یا همان طب سنتی هستند. برای درمان بیماری‌های مختلف با گیاهان دارویی درمان وجود دارد که به چند نوع از آنها اشاره می‌کنیم.

درمان کبد چرب

تشخیص

از آنجایی که بیماری کبد چرب غیر آلرژی در بسیاری از موارد علائم نشانه‌ای ندارد، در صورت انجام آزمایشات به دلایل دیگر، به علت مشکلات کبدی، اغلب به پزشکان می‌رسد. این ممکن است اتفاق بیفتد اگر کبد شما در سونوگرافی غیر معمول ظاهر شود یا اگر شما آنزیم کبدی غیر طبیعی دارید.

آزمایشات انجام شده برای تشخیص دقیق تشخیص و تعیین شدت بیماری عبارتند از:

آزمایش خون

شمارش کامل خون

آنزیم‌های کبدی و آزمایش‌های عملکرد کبدی

آزمایشات برای هپاتیت ویروسی مزمن(هپاتیت A، هپاتیت C و دیگر موارد)

آزمون غربالگری سلیاک

قند خون ناشتا

هموگلوبین  A1C، نشان می‌دهد که چقدر قند خون شما پایدار است

مشخصات لیپیدی که میزان چربی‌های خون مانند کلسترول و تری گلیسیرید را اندازه گیری می‌کند

روش‌های تصویربرداری

روش‌های تصویربرداری مورد استفاده برای تشخیص بیماری‌های کبدی چربی غیرالکلی عبارتند از:

سونوگرافی ساده، که اغلب آزمایش اولیه است، زمانی که بیماری کبد مشکوک است.

توموگرافی کامپیوتری (CT) یا تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) شکم. این تکنیک‌ها توانایی تشخیص استاتو هپاتیت غیر آلوئیک را از بیماری کبد چرب غیرالکلی دارند، اما هنوز هم ممکن است مورد استفاده قرار گیرد.

الاستوگرافی گذرا، فرم تقویتی از سونوگرافی است که سفتی کبد شما را اندازه گیری می‌کند. سختی کبد نشان دهنده فیبروز یا زخم است.

انعطاف پذیری رزونانس مغناطیسی، که ترکیبی از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی با الگوهای ایجاد شده توسط امواج صوتی است که از کبد خارج می‌شود، برای ایجاد یک نقشه بصری نشان دهنده شیب سختی در سراسر کبد که نشان دهنده فیبروز یا زخم است.

معاینه بافت کبد

اگر سایر آزمایشات غیرقابل حل باشد و درمان کبد چرب سخت باشد، پزشک ممکن است یک روش برای حذف یک نمونه از بافت از کبد (بیوپسی کبدی) را توصیه کند. نمونه بافتی در یک آزمایشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد تا علائم التهاب و زخم را جستجو کند. بیوپسی کبدی ممکن است در بعضی از بیماران دردناک باشد، و این خطرات کوچک است که پزشک شما با جزئیات آن را با شما بررسی می‌کند. این روش با قرار دادن سوزن از طریق دیواره شکم و به داخل کبد انجام می‌شود.

 

رفتار

خط اول درمان معمولا کاهش وزن از طریق ترکیب رژیم غذایی و ورزش سالم است. از دست دادن وزن، شرایطی است که به بیماری کبد چرب غیرقابل کافی کمک میکند. ایده آل، از دست دادن ۱۰ درصد وزن بدن مطلوب است، اما اگر حتی سه تا پنج درصد از وزن اولیه خود را از دست می‌دهید، بهبود در عوامل خطر می‌تواند آشکار شود. جراحی از دست دادن وزن نیز یک گزینه برای کسانی است که نیاز به از دست دادن مقدار زیادی از وزن است.

پزشک شما ممکن است توصیه کند واکسیناسیون علیه ویروس هپاتیت A و هپاتیت B را برای محافظت از ویروس‌ها که ممکن است باعث آسیب بیشتر کبد شود، دریافت کنید.

برای کسانی که سیروز را به علت استاتو هپاتیت غیر آلرژیک دیده اند، پیوند کبد ممکن است گزینه‌ای باشد. نتایج پیوند کبدی در این گروه جمعیتی به طور کلی بسیار خوب است.

درمان‌های آینده بالقوه

هیچ درمان دارویی مورد تایید FDA برای بیماری کبد چرب غیرقابلیت وجود ندارد، اما با توجه به نتایج امیدوارکننده، چند دارو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آزمایشات بالینی

کاوش در Mayo Clinic مطالعات تست‌های جدید، مداخلات و آزمایشات را به عنوان وسیله‌ای برای جلوگیری، تشخیص، درمان یا درمان این بیماری تست کنید.

شیوه زندگی و درمان خانگی کبد چرب

با کمک دکتر خود، می‌توانید اقدامات خود را برای کنترل بیماری کبدی چرب غیر آلرژیک خود انجام دهید. تو می‌توانی:

وزن خود را کاهش دهید اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید، تعداد کالری که هر روز بخورید را کاهش دهید و فعالیت بدنی خود را به منظور کاهش وزن ادامه دهید و حتما از نوشیدنی‌های طبیعی مانند چای سبز استفاده کنید. کاهش کالری کلیدی برای از دست دادن وزن و مدیریت این بیماری است. اگر سعی در از دست دادن وزن در گذشته داشته باشید و ناکام بوده اید، از دکتر خود برای کمک بخواهید.

رژیم سالم را انتخاب کنید خوردن یک رژیم غذایی سالم که در میوه ها، سبزیجات و دانه‌های غنی و عسل طبیعی است، و پیگیری تمام کالری‌هایی که در آن مصرف می‌کنید.

ورزش و فعال بودن هدف حداقل ۳۰ دقیقه تمرین بیشتر روزهای هفته. اگر سعی در از دست دادن وزن دارید، ممکن است متوجه شوید که ورزش بیشتر مفید است. اما اگر قبلا ورزش نکردید، ابتدا مطمئن شوید که دکتر شما OK است و به آرامی شروع می‌شود.

کنترل دیابت خود را دستورالعمل‌های دکتر خود را برای کنترل دیابت خود ادامه دهید. مصرف داروهای خود را به صورت مستقیم انجام دهید و از قند خون خود مراقبت کنید.

کلسترول را پایین بیاورید. رژیم غذایی سالم گیاه، ورزش و داروها می‌تواند به حفظ کلسترول و تری گلیسیرید خود در سطح سالم کمک کند.

از کبد خود محافظت کنید. اجتناب از چیزهایی که فشار بیشتری بر کبد شما وارد می‌کند. به عنوان مثال، الکل مصرف نکنید. دستورالعمل‌های مربوط به تمام داروها و داروهای بدون نسخه را دنبال کنید. قبل از استفاده از هر گونه داروهای گیاهی با پزشک خود مشورت کنید، زیرا تمام محصولات گیاهی در دسترس نیستند.

طب جایگزین

درمان‌های جایگزین پزشکی برای درمان بیماری‌های کبد چرب غیرقانونی اثبات نشده است. اما محققان مطالعه می‌کنند که آیا برخی ترکیبات طبیعی مفید هستند یا خیر

منبع: سیمای سلامت

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    فرش مسجد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ at ۱۹:۱۲

    بسیار سایت بی نظیری دارین خسته بناشین

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا