دانستنی‌های سلامتی

درمان گیاهی انگل ها : با این گیاهان انگل را کاملا از بین ببرید!

درمان انگل ها درمان گیاهی انگل ها

انگل ها در انواع مختلف وارد بدن می شوند، خطرات و عوارض بسیاری را به بدن انسان وارد می کنند بنابراین باید در اسرع وقت به درمان انگل ها پرداخت که درمان گیاهی انگل ها بهترین روش است.

۲۷+

درمان گیاهی انگل ها یکی از بهترین روش ها برای مقابله با این موجودات در بدن انسان هستند. انگل ها در انواع مختلف وارد بدن می شوند، خطرات و عوارض بسیاری را به بدن انسان وارد می کنند بنابراین باید در اسرع وقت به درمان انگل ها پرداخت. بیش از ۸۰ درصد از مردم یک مشکل انگل داخلی دارند. اینها همه از نوع نظافت، بهداشت فردی، ارگانیسم بدن و حتی از تغذیه ناسالم نشات می گیرد. انگلها انواع مختلفی دارند، بعضی از آنها از مواد غذایی که وارد بدن می شود تغذیه می کنند. برخی از سلول های قرمز خون تغذیه می کنند که سبب کم خونی می شوند. تعدادی از انگل ها نیز تخم گذاری می کنند و بعضی سبب خارش یا بی خوابی می شوند.

بیشتر بخوانید: سم زدایی کبد با این مواد غذایی به آسانی امکانپذیر است

درمان گیاهی انگل ها

انگل های داخلی مشکلات بهداشتی متعددی را به وجود می آورند. گیاهان دارویی بسیاری جهت تقویت بدن و درمان انگل های روده وجود دارند. این دسته از داروها باید تحت مراقبت های پزشکی مصرف شوند. اما داروهای طبیعی  مانند ادویه جات و یک سری گیاهان می توانند درمان گیاهی انگل ها در منزل را برای شما انجام دهند.

بیشتر بخوانید: علائم وجود انگل در بدن که باور نمی کنید

گردو سیاه

پوسته گردو سیاه و گردو سفید هر دو توانایی تمیز کردن خون روده و درمان انگل ها را به عهده دارند. این نوع گردو ها برای درمان عفونت های قارچی بسیار بسیار مساعد هستند. به سادگی می توانید آب  پوست تازه گردو سیاه و یا سفید را بگیرید.

بیشتر بخوانید: پاکسازی روده ها با چند روش طبیعی فوق العاده

میخک

میخک ها دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی و ضد قارچی هستند. عصاره میخک می تواند انگل های داخلی را نابود کند. میخک تنها گیاهی است که تمامی تخمک گذاری های انگل در دستگاه گوارش را از بین می برد. میخک در درمان گیاهی انگل ها و تخم های آن از هر داروی دیگر قوی تر است.

بیشتر بخوانید: علائم مسمومیت سالمونلا و روش های انتقال باکتری سالمونلا

آویشن

آویشن با تمام قوا به درمان گیاهی انگل ها می پردازد. غده تیموس سبب فعالیت سیستم دفاعی بدن میشود. آویشن بهترین گیاهی است که سبب تحریک غده تیموس می شود. این گیاه نه تنها سیستم دفاعی بدن را در برابر انگل ها قوی تر می سازد بلکه مانع رشد انگل ها و درمان گیاهی انگل ها نیز می شود. با از بین بردن میکروارگانیسم روده از رشد باکتری ها در بدن نیز جلوگیری به عمل می آورد.

بیشتر بخوانید: بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی قوی را بشناسید

افسنطین

این گیاه یک درختچه چند ساله است که گلهای زرد متمایل به سبز روشن دارد و در درمان گیاهی انگل ها بسیار کمک کننده است. کسانی که طب گیاهی را می دانند از این گیاه جهت مشکلات معده استفاده می کنند. افسنطین برای زنان باردار و یا شیرده اصلا توصیه نمی شود. این گیاه با خواص ضد میکروبی که دارد عفونت های ناشی از انگل را به خوبی درمان می کند.

سیر

سیر در درمان انگل ها شگفتی می آفریند و از بهترین های درمان گیاهی انگل ها است. خواص ضد قارچی قدرتمند سیر قادر است فلزات سنگین را از بدن حذف کند. همچنین سیرمی تواند کنه، کک و پشه را دفع می کند.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی ضد التهاب بسیار قوی را بشناسید!

پونه کوهی

این گیاه خوش عطر و بو خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد که سبب جلوگیری از آسیب رادیکالهای آزاد می شود و از بهترین راه های درمان گیاهی انگل ها است. پونه کوهی ضد انگل، ضد قارچ، ضد ویروس و ضد باکتری است. این نوع از پونه محیط روده را پاکسازی می کند.

این گیاهان طبیعی به شما کمک می کنند محیط دستگاه گوارش خود را کاملا بهداشتی و تمیز نگه دارید. در صورتی که از مشکل انگل رنج می برید به جای داروهای شیمیایی از این گیاهان طبیعی جهت درمان انگل ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بدن تان را سم زدایی کنید و با بیماری ها خداحافظی کنید

عوامل پیدایش انگل ها

انگلهای روده ای که از شایع ترین نوع انگل ها هستند در این شرایط و موقعیت ها به وجود می آیند. سفر، بهداشت نامناسب، تماس با دیگر انگلها و یا ضعف سیستم ایمنی بدن. انگلها می توانند در روده انسان برای سالهای طولانی بدون هیچ گونه علائمی زندگی داشته باشند.

البته یک سری علائم هست که نشان دهنده حضور انگل می باشد مانند: درد شکم، اسهال، گاز یا نفخ معده، تهوع یا استفراغ، درد معده، احساس خستگی، کاهش وزن و در نهایت عبور یک کرم در مدفوع.

بیشتر بخوانید: کرم کبد چیست؟ انگل کبد به نام فاسیولا بیست سال در کبد شما مخفی می ماند

۱۸ دیدگاه

18 دیدگاه

  1. Avatar

    shahaab

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ at ۸:۳۴

    سلام . سپاس گذارم از اطلاعات خوبتون .

    فقط اون قسمت پوست گردو سیاه رو دقیقآ متوجه نشدم که کجای گردو یا چه نوع گردویی رو میگید .

    ۳+
    • شکوفه آزادگان

      شکوفه آزادگان

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ at ۱۶:۲۳

      سلام دوست عزیز
      منظور از پوست گردو خارجی ترین قسمت گردو تازه هست همون قسمتی که هنگام پوست کندن دست را سیاه می کند.

      ۲+
  2. Avatar

    Reza

    ۱۵ مهر ۱۳۹۶ at ۱۸:۴۹

    سلام
    من لاغر هستم و هرکاری میکنم چاق نمیشم صورتم هم هینطور نمیدونم چیکار کنم میدونم بدنم انگل داره همیشه خستم حس هیچ کاری رو ندارم فراموش کار شدم و…. لطفا کمکم کنید

    ۱۱+
  3. Avatar

    Ferdous

    ۳ دی ۱۳۹۶ at ۱۶:۵۷

    سلام پودر خشک انار برای انگل خوب است میشه بگوید البنه انگل قخ یا خارش مقعد کرم کدم و اسکاریس شکر ندارم

    ۱+
  4. Avatar

    دریا

    ۱۱ دی ۱۳۹۶ at ۱۳:۱۶

    با سلام . شما درمان را می نویسید و لی مدت زمان مصرف را نمی نویسید . این مطلب کمکی نمی کنه . آخه چند روز باید سیر خورد / چند بار در روز ؟ یا چیزهای دیگه ای که معرفی کرده اید

    ۲+
    • شکوفه آزادگان

      شکوفه آزادگان

      ۱۲ دی ۱۳۹۶ at ۱۲:۰۸

      سلام . دوست عزیز بسیاری از این مواد غذایی در مصرف روزانه وجود دارند اما جهت رفع مشکل مصرف آن هارا افزایش دهید. این مواد قرص نیستند که تعداد مشخصی در روز مصرف شوند. با مصرف بیشتر حتما مشکل بر طرف خواهد شد.

      ۳+
  5. Avatar

    Ali

    ۱۲ دی ۱۳۹۶ at ۷:۳۷

    به نظر من همون طور گفته شده عصاره میخک از همه بهتره وهرروز صبح که از خواب بیدار میشد یک فنجان نوش جان کنید وتا حدود یک ساعت بعدش چیزی نخورید

    ۳+
  6. Avatar

    r

    ۶ اسفند ۱۳۹۷ at ۰:۵۷

    فقط سیر.
    من با خوردن سیر تمام کرمک هامو نابود کردم و دیگه راحت شدم از خارش مغعد و اذیت شدن های شبانه… خداروشکر.

    ۱+
  7. Avatar

    زهرا

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۶:۴۴

    با سلام …من با خوددن و قارچ خام و هویج خام وسیر خام
    و بخار پز فقط تونستم انگل کرمک رو به سمت مقعد هدایت کنم واونجا هم میمیانند و باعث خارش درون روده میشن ..واقعا این درمان کافی نیست چه پیشنهادی میدید.ممنون

    ۳+
    • زهره خانی

      زهره خانی

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۰:۱۸

      با سلام و احترام
      دوست عزیز بهتره که برای درمان دارویی تحت نظر پزشک اقدام کنید

      ۴+
  8. Avatar

    نسیم

    ۴ تیر ۱۳۹۸ at ۱۳:۳۷

    چگونه میتوانم که از بیماری کرم دل که بنام اسکاریس است نجاد پیدا کنم

    ۱+
  9. Avatar

    s

    ۴ آذر ۱۳۹۸ at ۲۱:۲۸

    سلام وقت بخیر،خواستم بدونم درزمان خوردن دارو ضدکرم انگل یا بعد اگه درمدفوع دیده نشن یعنی کرم یا انگل نداشتیم؟ من قرص مبندازول خوردم ولی چیزی مشاهده نکردم .اگه میشه جواب بدین ممنون

    ۱+
  10. Avatar

    ناصر

    ۷ اسفند ۱۳۹۸ at ۹:۳۷

    سلام من شدید انگل داشتم یک ماه با غذا زیاد سرکه خوردم اول خیلی لاغر بودم خوب چاق شدم الان ی ماه هست سرکه رو قط کردم دوباره بدجور لاغر شدم از بس سرکه خوردم موهای سرم کلی سفید شدن انگل ها هم دوباره زیاد شدن چیکار میشه کرد؟

    ۰
    • Avatar

      آرش

      ۷ مهر ۱۴۰۰ at ۲:۵۷

      سلام من چند وقت که انگل نواری دارم برای درمان چیکار باید بکنم

      ۰
  11. Avatar

    آرش

    ۷ مهر ۱۴۰۰ at ۰:۲۴

    ضمن عرض سلام و درود بنده چند وقت انگل روده دارم که با خوردن ماهی نپخته به این بلا گرفتار شدم چند نوع دارو اعم از شیمیایی و گیاهی از آلبندازول و مبندازول گرفته تا سیر و پوست سبز گردو جوشانده شیر و سیر و عسل ولی خوب نشدم هنوز خواهش میکنم کمکم کنید

    ۰
    • Avatar

      P

      ۲۱ مهر ۱۴۰۱ at ۲۲:۵۹

      خوردن سه عدد میخک هر روز مفیده

      ۰
  12. Avatar

    آرش

    ۷ مهر ۱۴۰۰ at ۰:۲۸

    بنده چند ماه که به انگل نواری مبتلا شدم هر نوع دارویی مه بگید استفاده کردم ولی خوب نمیشم چیکار باید کنم.هر بار قبل از مدفوع از مقدم خارج میشه که طولش به ۱ متر هم میرسه لطفا کمک کنید از این بیماری خلاص شم خواهش میکنم کمکم کنید

    ۰
  13. Avatar

    آرش

    ۷ مهر ۱۴۰۰ at ۲:۵۵

    سلام من چند وقت که انگل نواری دارم برای درمان چیکار باید بکنم

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا